Gå til innhold

Noen med erfaringer fra Kapp Verde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er av de som gjerne søker sol og sommer i desember/januar. Destinasjonen har stort sett gått til Gran Canaria, da det er nærmest med tanke på flytur og relativt sikkert klima i den perioden. Kom over Kapp Verde som ser så fantastisk ut og ser at flytiden ikke er så veldig mye lenger enn til Gran Canaria, i hvertfall ikke den ene veien... 
Stusset litt på at flytiden ned er ca 7t og 20 min, men tilbake er den 10 t og 10 min, noen som vet hvorfor? 

Om du har vært der, hvilket område bør man reise til og har du hotell å anbefale? 

Takker så mye for innspill og tips :-) 

Skrevet

Jetstrømmer + tidsforskjell?

Anonymkode: 29dc9...bd2

Skrevet

Kom hjem fra Kapp Verde etter 14 dager der nede i natt.  På utreisen var vi innom Gøteborg og hentet svenskene og hjem var det direkte Kapp Verde - Gardermoen.  Så nedover tok det lenger,tid enn hjemover.  

Selv bodde vi på Melia llana beach , et voksenhotel , men har man barn så er Melia Dunas rett ved siden av et bra alternativ.  Hotellet vårt var kjempeflott med fine rom , hyggelige folk og masse god mat.  Vær. 27 grader og sol hver dag.  Litt av en overgang med minus 14 i natt i Oslo. 

Snakket med mange av de andre passasjerene på hjemveien og alle sa de at det hadde vært et flott opphold og at de ville tilbake hit.

Vi var på øya Sal.  Den vinden som blåser er helt grei ellers blir det steikehett  i sola.  En øyrundtur , Kapp verdisk aften, oppleve svømmende sitronhaier og sjø og vannaktiviteter er vel det som man kan finne på utenom sol og bad, trim og turgåing så dette er ikke en ferie for den som ønsker masse nye  kulturopplevelser ,men en ferie for de som vil ha en rolig og avslappende ferie der det å slappe av på en solseng ved bassenget eller på stranden med en god bok er førsteprioritet. 

Så kan man bli med på organiserte utflukter og hotellets mosjonsprogram .

Det var mye varmere enn på Grand Canaria der vi har pleid å være på denne tiden og guiden så at dette var den kaldeste årstiden med 27 grader.  

Jeg kan hvertfall anbefale Kapp Verde.  Har hatt 14 flotte og deilige dager der nede med 

"No stress " som er slagordet for øya.  

Skrevet
På ‎17‎.‎01‎.‎2019 den 22.34, caroprins skrev:

Kom hjem fra Kapp Verde etter 14 dager der nede i natt.  På utreisen var vi innom Gøteborg og hentet svenskene og hjem var det direkte Kapp Verde - Gardermoen.  Så nedover tok det lenger,tid enn hjemover.  

Selv bodde vi på Melia llana beach , et voksenhotel , men har man barn så er Melia Dunas rett ved siden av et bra alternativ.  Hotellet vårt var kjempeflott med fine rom , hyggelige folk og masse god mat.  Vær. 27 grader og sol hver dag.  Litt av en overgang med minus 14 i natt i Oslo. 

Snakket med mange av de andre passasjerene på hjemveien og alle sa de at det hadde vært et flott opphold og at de ville tilbake hit.

Vi var på øya Sal.  Den vinden som blåser er helt grei ellers blir det steikehett  i sola.  En øyrundtur , Kapp verdisk aften, oppleve svømmende sitronhaier og sjø og vannaktiviteter er vel det som man kan finne på utenom sol og bad, trim og turgåing så dette er ikke en ferie for den som ønsker masse nye  kulturopplevelser ,men en ferie for de som vil ha en rolig og avslappende ferie der det å slappe av på en solseng ved bassenget eller på stranden med en god bok er førsteprioritet. 

Så kan man bli med på organiserte utflukter og hotellets mosjonsprogram .

Det var mye varmere enn på Grand Canaria der vi har pleid å være på denne tiden og guiden så at dette var den kaldeste årstiden med 27 grader.  

Jeg kan hvertfall anbefale Kapp Verde.  Har hatt 14 flotte og deilige dager der nede med 

"No stress " som er slagordet for øya.  

Tusen takk for kjempefin tilbakemelding :-) Vi er en familie på to voksne og en jente på 12, så kan tenkes det ville blitt litt kjedelig for henne der i 2 uker. Men.... hun elsker jo å bade å dra på utflukter da spesielt å se haier og/eller delfiner og skilpadder som jeg har lest det er en del av der. Høres jo veldig flott ut og bildene ligner jo litt på bilder fra de karabiske øyene. 

Hvilken flytype tok dere? Er det ekstra stor fly på slike destinasjoner? Er ikke kjempeglad i å fly så veldig lenge og føler av og til at 5,5 - 6 timer holder til Gran Canaria, men ser at den lengste flyvningen på 10 timer også er på natten og da får man nok sove litt. 

Skrevet

Med barn så er Melia Dunas et utmerket alternativ.   Mange nordiske barn der.   

Vi fløy med Ving og hadde økonomi pluss billetter.   Da sitter du helt foran og har mye bedre benplass.  Det er store fly.  2  seter pluss 4 seter pluss 2 seter  med 2 midtganger.   Dessuten er det nok av filmer og underholdning på TV skjermen rett foran deg så det er nok å velge mellom. 

Skrevet
12 timer siden, caroprins skrev:

Med barn så er Melia Dunas et utmerket alternativ.   Mange nordiske barn der.   

Vi fløy med Ving og hadde økonomi pluss billetter.   Da sitter du helt foran og har mye bedre benplass.  Det er store fly.  2  seter pluss 4 seter pluss 2 seter  med 2 midtganger.   Dessuten er det nok av filmer og underholdning på TV skjermen rett foran deg så det er nok å velge mellom. 

Høres jo helt fantastisk ut :-) Mulig dette blir reisen til julen/nyttår 2019. Må man/ bør man ta noen vaksiner e.l før man reiser. Er det andre ting man bør tenke på? Var der på noen utflukter eller gjorde noe du ville anbefalt? Takker så mye for dine svar :-) 

Skrevet

Nå reiser vi såpass mye at vi er fullvaksinert  med alle vaksiner man kan få ,men til Kapp Verde tror jeg det holder med en revaksinering  av den vaksinen som inneholder  stivkrampe, difteri pluss 2 til hvis det er mere enn 10 år siden dere tok den.  Denne fikk vi på skolen men skal ha ny vaksine hvert 10 år for at den skal virke.   Det er en sprøyte.   Så vil jeg anbefale hepatitt A og B sprøyten.   En sprøyte i 2 omganger  og den holder i 20 år.

Har dere ikke hatt meslinger som små så går der mye av det.  Vi hadde ikke så vi tok den vaksinen og.

Pluss vi tar alltid drikke vaksinen  mot kolera som også  beskytter 60 prosent mot magesjau.

Og ta med myggmiddel til å smøre på hud.  Vi så ingen mygg men de finnes sikkert og da er det greit å ta med seg.

Utflukter.  Vi dro på øya rundt tur og Kapp Verdisk aften.  Begge er og fine for barn.

Så kan man vasse med sitronhaier.  Bli med på diverse sjø og båt  og fiske aktiviteter  pluss bade  og gå fine turer og som jeg gjør  , fotograferer.  Fine fugler, natur, skyer og solnedganger og afrikanske fargerike  damer i fine drakter med barnet på ryggen og salgsvarer  på hodet.  

Det er mye aktiviteter på hotellet og som man kan være  med på.

Skrevet

Takk igjen for kjempegod info 🙂 Hva med vaksine mot malaria, er det noe man bør ta? Mannen min er hobbyfotograf, så han ville nok ha storkost seg med mange flotte motiver der nede. 

Skrevet
8 timer siden, Gelica skrev:

Takk igjen for kjempegod info 🙂 Hva med vaksine mot malaria, er det noe man bør ta? Mannen min er hobbyfotograf, så han ville nok ha storkost seg med mange flotte motiver der nede. 

Trenger ingen profylakse  for malaria.  Vi så ikke en eneste mygg .

• 2 uker senere...
Skrevet

Bodde på Riu Karamboa, er vel 6 år siden nå. Hadde en fantastisk ferie, men opplevde at det var lite å ta seg til. Lite utflukter, dro til «byen» en dag,og vi dro fort hjem igjen.... men mulig ting er annerledes nå.

hadde ca 30 grader og behagelig vind hele turen, var i november. Mye bølger og rødt flagg på stranda. Var som i karibien på strendene, palmer , hvit sand osv. Kunne absolutt dratt tilbake

Skrevet
På 24.1.2019 den 9.55, Gelica skrev:

Høres jo helt fantastisk ut 🙂 Mulig dette blir reisen til julen/nyttår 2019. Må man/ bør man ta noen vaksiner e.l før man reiser. Er det andre ting man bør tenke på? Var der på noen utflukter eller gjorde noe du ville anbefalt? Takker så mye for dine svar 🙂

På 25.1.2019 den 12.00, Gelica skrev:

Her står om anbefalte vaksiner og malariaprofylakse https://nhi.no/livsstil/reise/vaksineanbefalinger/afrika/kapp-verde/

Anonymkode: b5ee3...8f7

Skrevet

Om du ser på siste episode av " min første ferie" på tv 2, så var det noen som dro til Kapp Verde. Får litt inntrykk der og ideer til utflukter osv. God ferie !

Skrevet

Jeg har egentlig hatt Kapp Verde på reiselista mi lenge, men mistet helt interessen etter å ha sett "Min første ferie". Syns det virket som hvilket som helst annet "sydenland" med slitsomme gateselgere, dyre saueflokkutflukter og egentlig ganske kjedelig natur. 
Er det noen av dere som har vært der som kan si noe om hvordan Kapp Verde skiller seg positivt ut fra Granka og lignende destinasjoner? Er det muligheter for å leie hus/leilighet, eller er man nødt til å bo på turisthotell?
Jeg er, som dere sikkert skjønner, ikke noen charter-type og vil helst oppleve noe nytt på ferien. Hater restauranter med svensk meny og hoteller med barneklubb.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...