Gå til innhold

Beste med å være singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal slå opp med typen på torsdag. Vært sammen en stund, gjort mye gøy sammen, men tillitsbrudd, løgner, mangel på respekt gjør at jeg ikke gidder mer, men nå er han veldig flink til å manipulere meg til å bli når jeg tror jeg har bestemt meg, så jeg trenger hjelp til å overhøre unnskyldningene, løftene og tårene jeg vet kommer til å komme. 

Jeg kjenner at jeg virkelig vil være singel nå. Jeg vil kline med kjekke menn på nattklubb hvor man ikke kan høre hverandre snakke, jeg vil reise hvor som helst i verden, lage hva jeg vil til middag, spille så mye playstation jeg vil, ikke føle meg slem når jeg må jobbe og han vil ha oppmerksomhet. Jeg gleder meg til å laste ned Tinder! 
Jeg har vært alene et par dager nå og savner ham absolutt ikke. Jeg har det kjempefint. Jeg har ikke sendt ham meldinger, bare svart på det han har sendt. Føler ikke for å ha mer kontakt. 

Så hva er det beste med å være singel, jenter? Jeg trenger mer å glede meg til!
(Jeg slår opp på torsdag fordi vi ikke møtes før da, så skal jeg bort en stund så jeg slipper å henge rundt i leiligheten mens han sutrer. Usikker på hvem som kommer til å flytte ut.)

Anonymkode: a3b9a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Friheten, gjøre hva enn vil når enn vil. Stå opp, spise og henge med venninner og kompiser etter egent ønske. 

Anonymkode: 3b9df...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å være singel er at man slipper å ha kjæreste/samboer/"ektefelle". Du er og kan være deg selv.

Anonymkode: 2a0f4...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne gjøre som man vil i sitt eget hjem, å gi faen i å dusje en hel dag, eller to, fordi man ikke gidder, å kunne sitte på sofaen i pysjen hele dagen og spise junkfood og se på serier hvis man vil, å la legghårene gro om vinteren så man har litt isolasjon og slipper å fryse.

Er dette jeg kommer på sånn kjapt, men først og fremst, som langtidssingle, så føler jeg det viktigste er å være herre over eget hjem, kunne bestemme selv hvordan man vil ha det hjemme hos seg selv, og det er nok det jeg kommer til å slite mest med den dagen jeg blir sammen med noen igjen, rett og slett det å dele hjem og bolig med et annet menneske, med sine "quirks" og preferanser.

Man blir litt godt vant av å bo alene over lengre tid.

Anonymkode: ae731...8fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil. Se hva jeg vil, spise hva jeg vil, sitte oppe så lenge jeg vil uten surmuling, gå ut og være ute så lenge jeg vil, kan ha det sånn jeg vil hjemme uten å måtte inngå kompromiss, kan game eller se det jeg vil, bruke penger på det jeg vil og slipper kjipe svigerforeldre.

Slipper mas og forventninger og det å ta hensyn til at det er noen andre der alltid.

Tror jeg kommer til å slite litt hvis jeg treffer noen igjen, men det kan fungere hvis man aksepterer hvordan den andre er. Noen forrige eks ikke gjorde og forventet at jeg skulle være på en spesiell måte og derfor har det vært deilig å være singel nå.

Anonymkode: 37a91...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre økonomi

Kan gjøre hva jeg vil

Ingen krangling

Ingen sjalusi

Bedre søvn

Mer trening

..

 

Hilsen mann

Anonymkode: 52cd9...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører venninner snakker om diskusjoner som er i forholdene og ikke minst av å lese på KG så er det utrolig deilig at jeg bestemmer over meg selv. Ingen kjæreste som er sur for at jeg ikke vil legge meg samtidig med han.. sur for at jeg ikke vil gjøre akkurat det HAN vil osv.

Anonymkode: 96f89...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å kunne være 100% spontan.

-Altså ingen som forventer deg hjemme etter jobb

-Ingen å melde fra om at det ble nach

-Ingen forventninger til hva man bør gjøre

Anonymkode: 38f72...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg hører venninner snakker om diskusjoner som er i forholdene og ikke minst av å lese på KG så er det utrolig deilig at jeg bestemmer over meg selv. Ingen kjæreste som er sur for at jeg ikke vil legge meg samtidig med han.. sur for at jeg ikke vil gjøre akkurat det HAN vil osv.

Anonymkode: 96f89...058

Og jeg, som er i et forhold, kjenner meg heldigvis ikke igjen i nesten noen av de problemstillingene som dukker opp her på KG. Jeg vet ikke om samboeren min og jeg er unormalt rause, unormalt konfliktsky, unormalt samkjørt eller hva det er - men jeg har absolutt følelsen av å bestemme over meg selv. Ja, vi tilpasser jo oss etter hverandre og tar hensyn, men det føles aldri som noe mas eller offer... Ville bare si det og - det finnes ukompliserte forhold også ☺️

Jeg savner egentlig ingenting fra å være singel - bortsett fra å kunne bestemme interiøret selv, uten å spørre den andre! Mannen og jeg har forholdsvis lik smak, men man må jo kompromisse på noen ting i huset. Mannen har feks et gørrstygt maleri som jeg hater, men som han overhodet ikke vil skille seg av med 😅 Og det er veldig viktig for ham at dette henger i stua. Jeg respekterer det, men seriøst... Det et grusomt. 

Anonymkode: be016...cc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg, som er i et forhold, kjenner meg heldigvis ikke igjen i nesten noen av de problemstillingene som dukker opp her på KG. Jeg vet ikke om samboeren min og jeg er unormalt rause, unormalt konfliktsky, unormalt samkjørt eller hva det er - men jeg har absolutt følelsen av å bestemme over meg selv. Ja, vi tilpasser jo oss etter hverandre og tar hensyn, men det føles aldri som noe mas eller offer... Ville bare si det og - det finnes ukompliserte forhold også ☺️

Jeg savner egentlig ingenting fra å være singel - bortsett fra å kunne bestemme interiøret selv, uten å spørre den andre! Mannen og jeg har forholdsvis lik smak, men man må jo kompromisse på noen ting i huset. Mannen har feks et gørrstygt maleri som jeg hater, men som han overhodet ikke vil skille seg av med 😅 Og det er veldig viktig for ham at dette henger i stua. Jeg respekterer det, men seriøst... Det et grusomt. 

Anonymkode: be016...cc2

Det finnes heldigvis forhold som også er veldig bra. 😊 

Anonymkode: 96f89...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alt.

De største fordelene er nok at en kan ha alenetid i hvor stor grad en selv ønsker. Den andre er flere ff's samtidig.

Anonymkode: 813d1...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes INGEN ulemper med å være single, så her er det bare å glede seg til å bli fri! 🙂 

Nå må du fokusere på deg selv å ditt eget liv, dyrk det DU vil selv. Ikke ta hensyn til andre sine behov, kun dine behov.

Anonymkode: 31876...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

- Være helt komfortabel i egen hjem ( fise, rape og spise dritt når jeg føler for det uten å bli dømt)

- slippe mas om sex eller ha dårlig samvittighet om man er litt kjip på den fronten en periode

-bruke penger på det man vil uten å smugle posene inn

- droppe middag når det frister mest å bare gjøre det enkelt

- trene mer og når jeg får lyst

-slippe den usunne konkurransen som dessverre oppstod i mitt forrige forhold

- slippe å barbere seg

- ha venninner på besøk når jeg vil

-slippe krangler om ferier og på ferier

- slippe sjalusi

- kun en dose familieselskaper, og ikke to

- toalettringen er alltid nede

- slippe snorking

- se hva jeg vil på tv

- kunne spise sunn mat og ha gode rutiner

- slippe å ha kompisgjengen i hus

-bestemme over helgene

- slippe irritasjon

 

 

-

Anonymkode: ccaac...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tingene som nevnes her er jo ikke fordeler ved å være singel. Det er fordeler ved ikke å ha samboer.

I motsetning til hva enkelte kvinner ser ut til å tro, er det mulig å ha en partner uten å flytte inn.

Fordelen ved å være singel er jo først og fremst å ikke være forpliktet til noen, romantisk og seksuelt. Alt annet er avhengig av forholdet du er i.

Sjansen for at den neste fantastiske og interessante mannen du møter, kan du bli kjent med og se hvordan det utvikler seg. Du trenger ikke å lure på "hva hvis jeg hadde vært singel, hadde han vært bedre?": Alle muligheter ligger åpne. Hvilket er det å være ung, eller i det minste fri.

Endret av Lostintranslation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS du høres ung og litt uerfaren ut. Du mener at du kommer til å ha det supert uten typen din fordi du ikke har sett han på to dager. Og dere bor sammen (eier eller leier sammen?), uten at du virker til å ha tenkt over konsekvensene av hva et brudd vil si for forpliktelsene i forhold til boforholdene deres. Så jeg tror du kommer til å få deg noen aha opplevelser etter torsdag... Verden er nok ikke så enkel som du virker til å tro den er.

Men, for å svare på spørsmålet ditt, så er det mye som er ok ved å være singel. Du er din egen sjef, du kan stort sett bruke tiden utenom skole, jobb og andre forpliktelser slik du selv vil. Mn husk, du må også rydde ditt eget rot, betale alle regninger selv, foreta all vedlikehold av bolig, bil osv selv. Så ja, mer frihet, men ja, også mer ansvar.

Du får ha lykke til i morgen og tiden som kommer.

 

 

Anonymkode: a2814...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...