AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Del Skrevet 15. januar 2019 Jeg har funnet en hals jeg har lyst til å strikke. Oppskriften sier 4mm pinner, men jeg har bare 3,5. Har den halve millimeteren så mye å si? Jeg regner med det ikke blir noe problem i dette tilfellet siden størrelsen på halsen ikke er så nøye? Men generelt - hvor stor forskjell utgjør 0,5mm forskjell i strikkepinnene? Anonymkode: e5c3c...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Del Skrevet 15. januar 2019 Lag en prøvelapp, regner med det står strikkefasthet i oppskriften. Prøv evt med å strikke bittelitt slakkere Anonymkode: b1136...e18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 15. januar 2019 #3 Del Skrevet 15. januar 2019 Pinnetykkelsen er alltid veiledende, da folk strikker veldig ulikt stramt. Derfor: prøvelapp. Drittkjedelig, men nødvendig, i alle fall på større plagg. Når det er sagt: på en hals vil det neppe utgjøre den helt store forskjellen. Den kan jo bli litt mindre og kan føles litt strammere enn i oppskriften, men det kommer helt an på strikkefastheten din. På større plagg vil pinnetykkelsen gjøre større utslag. En halv millimeter på én omgang er jo en halv centimeter på ti omganger, en centimeter på tjue omganger og fem centimeter på hundre omganger, og det er bare i høyden. I bredden vil det også utgjøre mye. Et par masker fra eller til i bredden på 10 cm er ikke så mye, men hvis man har over hundre masker blir det flere centimeters forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå