Gå til innhold

Underhuset stemmer nei til Brexit-avtale


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Underhuset har nettopp med solid flertall nedstemt Brexit-avtalen som May-regjeringen har forhandlet frem med EU. 

Hva nå?

Blir det forhandlet frem en ny avtale, eller blir det en "hard" Brexit (Brexit uten avtale) 29. mars?

Eller blir det enda verre, regjeringen blir kastet og Brexit blir kansellert?

Endret av Brannslangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Brannslangen skrev:

Underhuset har nettopp med solid flertall nedstemt Brexit-avtalen som May-regjeringen har forhandlet frem med EU. 

Hva nå?

Blir det forhandlet frem en ny avtale, eller blir det en "hard" Brexit (Brexit uten avtale) 29. mars?

Eller blir det enda verre, regjeringen blir kastet og Brexit blir kansellert?

Ingen vet. 

Spekulanter ser ut til å forvente i allefall en utsettelse, og økt sjangser for ny folkeavstemming. Men de er ofte overoptimistiske.

De fleste jeg snakker med her, føler usikkerheten er så gjennomgående at det likegodt kan gå mot hard brexit. Det finnes ingen styrende flertall for noe, noensteder. Og de som prøver få til noe, klamrer seg til halmstrå og enhjørninger.

På de prosjektene jeg jobber med nå, har vi sluttført det formelle, så vi er relativt forberedt og har stort sett bare sikret oss noen hotelldøgn, og i ett tilfelle lagerkapasitet, for Mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at planen er å hindre brexit uansett. Dette har sikkert vært ideen hele tiden. Det handler om å lage mest mye skandale og uro, slik at befolkningen går lei av hele brexit. Blir det en ny folkeavstemning om dette, slik mange demonstrerte for, så blir det sikkert tilbake inn i EU igjen, før dem i det hele tatt fikk forlatt EU.

Folket har jo stemt for at dem skal ut av EU, hvorfor skal underhuset ha noe dem skal ha sagt da. I et demokrati så bestemmer jo folket, og dem burde ha siste ordet. Det er ikke riktig demokrati når underhuset synes å ha siste ordet.

Regjeringen blir sikkert kastet, og kanskje kommer det en ny folkeavstemning da. Folket sier da sikkert ja til EU, grunnet kaoset som har vært rundt dette. England får da en EU vennlig regjering, og kanskje vil dem da re-forhandle med EU på nytt, og kreve enda mer penger av England, og sikre garantier for at en ny brexit ikke vil skje igjen. Da er det sikkert spikern i kista for fremtidig brexit-avtaler, eller EU-skillsmisser for England, tror jeg. Det er nå eller aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen som forventet et annet utfall var det ?

 

Men for å si det sånn jeg har ingen tro på at noen andre er i stand til å få fram noe bedre enn hva May har gjort.

Jeg tror en del britiske politikere trenger å innse at Storbritannia ikke lenger er hva de var da de regjerte havet og 1\4 del av jordens landmasse. 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si hva som kommer til å skje. Det er spennende tider for oss som har tilknytning til landet. 

Folket er nok mer for Brexit enn hva folkeavstemmingen tilsier. Jeg vil påstå det har vært en positiv holdning, folk gleder seg. Det er også et flertall for Brexit i parlamentet.

Det er en del som sier at om det blir ny folkeavstemming så kommer det til å bli enda tydeligere «leave». Media og politikere har mer et fokus  på at en ny folkeavstemming kommer til å gå andre veien. 

Det er jaggu meg ikke godt å forutse hva som kommer til å skje. Det var nok ikke mange som stemte «leave» som trodde det kom til å hå smertefritt.

Jeg tror ikke at mistillitsforslaget kommer til å gå igjennom. Blir det nytt parlamentsvalg er det langt fra sikkert at det blir Labour. Corbyn er svært upopulær blandt mange av sine tradisjonelle tilhengere. 

Det er litt av en suppe! Det er også litt underholdene for oss som følger fra sidelinjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...