AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Skrevet 15. januar 2019 Her er en utrolig lite reflektert artikkel fra Mina Knudsen: https://www.kk.no/meninger/hvorfor-skal-jeg-flytte-fra-livet-mitt-i-hovedstaden-for-a-sla-meg-til-ro-og-poppe-ut-barn-fordi-samfunnet-vil-det/70647143#_ga=2.150176886.1525155202.1547326248-1253263086.1497869995 Hun ble "skikkelig irritert" over Jan Andreassens utsagn om at flere damer burde flytte ut fra byene og inn i bygdene. Mina klarer å få dette til å dreie seg om henne selv og "alle andre unge damer". Hun skjønner ikke at Andreassen ikke vil at alle skal flytte på landet, men råder det de måtte kunne gjelde til faktisk å gjøre dette. I tillegg mener hun at "å poppe ut barn" heller ikke er noe å trakte etter. Det er vel heller ingen som har brukt dette uttrykket, så det blir uhyre fordummende å bruke det i en slik setting. Anonymkode: 5f635...622
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Oki, damer har ikke lov til å bli irritert mener du? Eller bestemme over sitt eget liv? Og egen skjebne? Vi er mange damer som fant utsagnet til Jan Andreassen helt bak mål! Vi er ikke babymaskiner bare fordi noen menn syns det bare er det damer duger til! Vi har vårt eget liv vi vil utfolde. Og rent praktisk så vil det ikke fungere at flere familiestiftere flytter ut av byene og til bygda, hovedårsaken til at folk blir nødt til å flytte fra bygda TIL byene er mangel på arbeidsplasser, og hvordan skal man brødfø en familie uten fast jobb på bygda? Stønadene barnefamilier får er lav og forslaget til Jan Andreassen er ureflektert og lite gjennomtenkt. Anonymkode: c275b...1ce 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Skrevet 15. januar 2019 Jeg er helt enig med henne. Anonymkode: 4c0aa...22c 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oki, damer har ikke lov til å bli irritert mener du? Eller bestemme over sitt eget liv? Og egen skjebne? Vi er mange damer som fant utsagnet til Jan Andreassen helt bak mål! Vi er ikke babymaskiner bare fordi noen menn syns det bare er det damer duger til! Vi har vårt eget liv vi vil utfolde. Og rent praktisk så vil det ikke fungere at flere familiestiftere flytter ut av byene og til bygda, hovedårsaken til at folk blir nødt til å flytte fra bygda TIL byene er mangel på arbeidsplasser, og hvordan skal man brødfø en familie uten fast jobb på bygda? Stønadene barnefamilier får er lav og forslaget til Jan Andreassen er ureflektert og lite gjennomtenkt. Anonymkode: c275b...1ce Nei, du bør ikke bli irritert om du forstår umiddelbart at det ikke gjelder deg. J.A appellerer til folk som kunne tenke seg å flytte på bygda. Han sier ikke noe om å tvinge noen. Om du irriterer deg over moe som åpenbart ikke er myntet på deg, har du lite å gjøre på. Anonymkode: 5f635...622
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #5 Skrevet 15. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du bør ikke bli irritert om du forstår umiddelbart at det ikke gjelder deg. J.A appellerer til folk som kunne tenke seg å flytte på bygda. Han sier ikke noe om å tvinge noen. Om du irriterer deg over moe som åpenbart ikke er myntet på deg, har du lite å gjøre på. Anonymkode: 5f635...622 LOL! Ja det kan du si til de hundre tusener av mennene som blir irritert, aggressive og hyler "Ikke alle menn!" og føler seg støtt av #metoo kampanjen, når det ikke engang er myntet på normale menn som oppfører seg respektfullt ovenfor damer og grenser. Han sa "- Skal vi få opp fødselstallene må vi få flere unge jenter til Distriks-Norge". Han vil at jenter skal flytte til bygda fordi han mener det er bra, ikke for de som allerede vil det. Til info så vil jeg selv flytte fra storby til bygda, men ikke for å føde flere barn som han oppfordrer til og mener vi må. Når jeg flytter på bygda så er det for å leve ut mitt eget liv og det er rett og slett idiotisk at en økonom skal drive å anbefale kvinner å få flere unger bare fordi det i følge han gir mer penger og skatteinntekter til statskassa. Det viser at han ser på kvinnekroppen som en fødemaskin å tjene på, som en vare. Og dessuten sier andre professorer og forskere sier faktisk det stikk motsatte av han, at flere unger vil føre til at statens forsørgerbyrde bare økes. Ingenting rundt dette har han reflektert over, for hvorfor er fødselstallene høyere på bygda? Blant annet fordi det er mer skambelagt med aborter og dårligere sykehustilbud, og ikke nødvendigvis fordi kvinnene der ønsker alle barna, blant annet fordi mange uanmeldte voldtekter foregår der, og ikke nødvendigvis fordi svangerskapet var planlagt, blant annet fordi det er færre fritidstilbud der så kvinner har mindre mulighet til å utfolde sitt eget liv, og blant annet fordi det er færre jobber der så mange blir gående hjemme og får barn bare for å ha noe å gjøre. Det er ikke gitt at kvinner på bygda får flere barn fordi alt er så fryd og gammen og bygda har en uforklarlig effekt på kvinner som gjør at de faktisk vil gi opp sine egne liv for å bli babymaskiner fordi noen menn ser på dem som bare det. Anonymkode: c275b...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå