AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1 Del Skrevet 15. januar 2019 Min eks gjorde det slutt med meg for en ukes tid siden, veldig brått og uventet. Vi har visstnok hatt våre problemer, men fra min side har det ikke vært grunnlag for å ende et så godt forhold. Jeg trodde virkelig han var den rette, og jeg har falt inn i en veldig mørk kjærlighetssorg og mistet all glede og lyst til å leve. Jeg har hatt problemer med psyken en stund pga tidligere ekser som har forlatt meg uventet og/eller vært utro mot meg, og eksen visste det veldig godt og at det kom til å være problemer å jobbe oss gjennom. Jeg trodde virkelig han mente det når han sa han aldri kom til å gå fra meg for dette. Jeg vet jeg aldri hadde gitt han opp om han hadde hatt det vanskelig, selv om det hadde vært tungt for meg å leve gjennom det. Alt hadde blitt så utrolig mye bedre nå, etter en vanskelig periode. Jeg var endelig lykkelig, hadde fått så mye tillit og troen på meg selv. Jeg er helt i sjokk over at han dro fra meg. Han var min bedre halvdel, og vi jobber i samme bedrift så det er så vanskelig for meg å være på jobb ettersom at alt minner meg om han og han fikk meg inn i denne jobben (han jobber i et annet varehus). Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å komme meg gjennom dette. Har ikke så mange nære venner, og liten familie. Blir mye alene, sliter både med søvn og matlyst og kraftige «abstinenser» etter han og vond gråt, spesielt om natten. 😔😔 Anonymkode: 0d6a1...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 15. januar 2019 #2 Del Skrevet 15. januar 2019 Det viktigste du kan gjøre for deg selv er å finne livsgnisten, lykken og selvtillitten på egenhånd. Det bør man alltid gjøre, og aldri noensinne være avhengig eller forvente at en annen person skal gi deg disse tingene. Det er sånn man blir sterkere, og på den måten får man bedre forhold også - ved å være sin egen lykkes smed. Det kan være utrolig tungt å være sammen med noen som sliter - man blir selv tappet for energi og glede. Det kan jeg personlig si mye om, for jeg har vært på begge sidene. Det kan derimot være veldig vanskelig for personen som sliter å se den andres perspektiv. Man blir litt egosentrisk og tenker bare at man ble sviktet og forlatt mens man var nede - i stedenfor å se hvor mye den andre parten gav av seg selv og virkelig prøvde. Jeg tror du kommer deg igjennom det. Det er mange av oss som har opplevd kjærlighetssorg. Selv har jeg vært så langt nede at livet var fullstendig tomt i et helt år og jeg trodde aldri det kom til å bli bra igjen. Trodde livet mitt var over og at jeg aldri ville få det bra igjen. Men... vettu hva? Det ordner seg. Året har nettopp begynt. Vi er fortsatt i januar. La dette bli året der du ble sterkere, fikk flere venner og ble et bedre deg. Sitt ikke inne, kom deg ut. Uansett hvor meningsløst det kan virke. Hvis du har mulighet, dra på en tur. Reis bort og få nye inntrykk. Å reise har alltid hjulpet for min del - selve reisen/reise bort. Setter ting i perspektiv og får meg ut av min egen mørke boble. Anbefales. Klem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #3 Del Skrevet 15. januar 2019 Kjære deg TS. Jeg føler så med deg ❤️ Du har en tøff tid foran deg. Og det skal du ikke bagatellisere. Ta deg selv på alvor, og la deg selv sørge slik du føler at du trenger. Kjærlighetssorg er en grusom sorg. Fordi den du sørger over er jo ikke borte, bare fra ditt liv. Det er vanskelig. De første ukene er selvsagt de verste. Det kommer til å være en hardt. Men det skal bli bedre. Kjenner du likevel at det er for tungt, eller at du ikke kjenner på framgang, så gjør deg selv tjenesten å be om hjelp. Fastlegen din vil mest sannsynlig ha noe å bidra med, enten det er henvisning til annen hjelp eller rådføring. Du er inne i en traume nå. Selv om at det kanskje høres overdramatisk ut. Gi deg selv tid. Du trenger det. Gjør ting du vet at du liker, selv om at du ikke kjenner så veldig mye på gleden der og da. Å holde seg opptatt er fint, for å slippe det verste tankekjøret. Men ikke fortreng det, det kommer det aldri noe godt ut av. Ønsker deg alt godt i tiden framover. Virkelig! Anonymkode: dd6b7...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Del Skrevet 15. januar 2019 Du må prøve å akseptere bruddet og ikke ta det personlig. Tenk på at han ga deg en gave, og den gaven var livsglede og selvverd, det var noe du lærte av hans kjærlighet til deg! Og selv om dere ikke er sammen lenger så har du fortsatt lært dette og fått denne gaven så ikke glem det og ikke fall ned i selvdestruktive groper nå! Skjønner veldig godt at det er trist og vanskelig nå Spis masse sjokolade det har bevist effekt som antidepressiva eller hva man kan kalle det, og se om du ikke kan være litt sosial med noen, med familien din, en skolevenninde du kan gjennoppta kontakt med, få nye venninder i venninder gruppa på Facebook eller noe? Og prøv å tenk på noe annet enn han. Si til deg selv hver gang du tenker åhhhhnei nå savner jeg han Så si til deg selv "Nei, jeg vil ikke være så destruktiv og dra meg selv enda lenger ned. Nå må jeg tenke på noe annet", aller helst med en gang tankene og savnet kommer. Ikke dyrk sorgen for da blir det bare verre God klem Anonymkode: 5aa10...164 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Del Skrevet 17. januar 2019 Føler med deg. Jeg har også en eks som jeg ikke klarer å slippe. Vi er ikke alene. 💜 Anonymkode: 4eb76...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #6 Del Skrevet 18. januar 2019 Hvis du tok ut gammel dritt på han, er det kanskje derfor han stakk? Anonymkode: 20430...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #7 Del Skrevet 19. januar 2019 Kan vi snakke sammen, Ts? Jeg ble akkurat slått opp med selv i dag. Er så knust. Jeg skjønner ikke hva annet jeg skal leve for nå Anonymkode: 172f1...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Del Skrevet 20. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan vi snakke sammen, Ts? Jeg ble akkurat slått opp med selv i dag. Er så knust. Jeg skjønner ikke hva annet jeg skal leve for nå Anonymkode: 172f1...3f4 Jeg skjønner deg ❤️ Og jeg skjønner så alt for godt hva du mener! Er der selv. Er ett år siden jeg ble dumpa, da. Har ikke blitt så veldig mye bedre. Men jeg lever enda. Tenker at det er ikke så mye å tape på å vente og se om livet føles lettere. Håper du har noen i livet ditt som du kan støtte deg litt på. Det er grusomt nok fra før. Det blir neppe bedre å skulle være helt alene i situasjonen. Anonymkode: dd6b7...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå