Husholdning1 Skrevet 14. januar 2019 #41 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men i utlandet hadde jeg måttet prostituert meg... er ikke kult å være en av de på støtte heller. Gyldig tegn på at man ikke klarer seg.. Anonymkode: b4785...d55 Hvis du er i Norge forholder du deg til norske regler. Hva som er vanlig i utlandet trenger du heldigvis ikke ta hensyn til.
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #42 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Autister er stort sett rare. Hvorfor tror du at jeg alltid tenker over det, og rett etterpå sier noen som kjenner vedkommende "han der har asperger""han der har en autismediagnose".. jeg bare ser det. En annen fyr, som oppfører slik "unromalt" , folk sier "tror nok han har en autismediagnose". jeg missliker når moralens voktere skal hysje ned at autister er spesielle på en negativ måte. Ingen autister ser oppegående ut av de jeg vet om isåfall. Det er ting ved dem. Anonymkode: b4785...d55 Du vet at det finnes autister over hele spekteret, ikke sant? Hvor mye de stikker ut har nok litt å gjøre med hvilke egenskaper de har. De autistene jeg kjenner/vet om (i mine kretser, ikke medregnet meg selv) er ekstremt høyt utdannet, tjener godt, kler seg bra, klarer seg helt greit sosialt. Noen har barn, flere har partnere. Det er "ting" ved mange mennesker, ikke bare autister. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg vil ikke ha barn. Men det plager meg at mennene jeg liker, mest sannsnylig har lyst på. I fremtiden. Det betyr altså at de klarer å ta seg av dem. Hva i helvete skal jeg være til liksom? Og vi er dårligere kvalitet, når vi ikke klarer oppgaver vi er skapt for. Anonymkode: b4785...d55 Det er jo bare å si til dem at du ikke vil ha barn før dere begynner å date. Vi kan ikke alltid få dem vi liker. I så fall ville jeg hatt Jeff Goldblum. Vi er ikke automatisk dårligere kvalitet selv om hjernen vår kjører et annet operativsystem. Jeg er i alle fall ikke dårlig kvalitet. Jeg er intelligent, har god helse,er "pen", omtenksom, snill, og respekterer mine medmennesker. 1
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #43 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kjennetegner en autist ? Anonymkode: 474d2...986 Hvor langt er et tau? 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #44 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, frk.Helene Hare skrev: Hvor langt er et tau? Aner ikke. Hva skal til for å få diagnosen ? Anonymkode: 474d2...986
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #45 Skrevet 14. januar 2019 hva om en gutt kysset deg, ville alle dine nederlagstanker bare blitt til smuler, fordi en gutt så at du var verdifull og ville være nær deg. Anonymkode: 6c39e...b59
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #46 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Hva skal til for å få diagnosen ? Anonymkode: 474d2...986 En ganske omstendelig prosess med grundig diagnostisk utredning. Det er enkelt kjennetegn som er vanligere enn andre, men hvert individ er sin egen miks av utfordringer, begrensninger og egenskaper. Om du skulle være interessert, så finnes det masse informasjon på verdensveven.
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #47 Skrevet 14. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva om en gutt kysset deg, ville alle dine nederlagstanker bare blitt til smuler, fordi en gutt så at du var verdifull og ville være nær deg. Anonymkode: 6c39e...b59 Alle kvinner lever og ånder for den dagen en Mann vil omfavne henne i sine sterke armer og presse sine lepper mot hennes i et livsomveltende kyss. 😍
Honey Dew Skrevet 14. januar 2019 #48 Skrevet 14. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ER stusselig å gå til mamma.... i min alder. Anonymkode: b4785...d55 Synes du skal gjøre det allikevel
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #49 Skrevet 14. januar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Autister bør kanskje ikke være stygge, men autister blir veldig rare.. og jeg blir møtt slik at folk tror jeg er veldig oppegående. Men komentaren din er bare irriterende. Selvfølgelig måtte noen legge merke til at jeg vet jeg ikke er uheldig med utseendr.. du skal ikke tro du er noe vet du. Vit at du er pen og du fortjener ingen venner. Vit at du er stygg og du fortjener sympati og trøst. Anonymkode: b4785...d55 Her lukter det troll Anonymkode: 3b2e6...8b2 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #50 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her lukter det troll Anonymkode: 3b2e6...8b2 Ja vel, men det er det ikke. Hvorfor virker dette som troll? Det ER irriterende at så fort man ser noe positivt ved seg selv, så er man en selvdigger som ikke fortjener venner. Hadde jeg heller skrevet at jeg var stygg så hadde det kommet masse sympati. Anonymkode: b4785...d55 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #51 Skrevet 14. januar 2019 Men lysten på å leve minsker sånn. Hjernen kjennes ikke fullkommen ut, og jeg lurernpå hvordan det er å leve slik at hjernen ikke bruker tredoblet så masse ressurser som en normal hjerne. Anonymkode: b4785...d55
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. januar 2019 #52 Skrevet 14. januar 2019 Om du har en diagnose er det jo rart du ikke har fått hjelp av legen til å søke AAP? Og eventuelt uføretrygd etterhvert når du ikke klarer å fungere i en jobb? Da får du iallefall en minstesats og litt penger iallefall. 30 år og ingenting har skjedd og du har ikke fått hjelp? Ta kontakt med legen og søk om AAP i første omgang. Klem til deg
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #53 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, Mysticgirl skrev: Om du har en diagnose er det jo rart du ikke har fått hjelp av legen til å søke AAP? Og eventuelt uføretrygd etterhvert når du ikke klarer å fungere i en jobb? Da får du iallefall en minstesats og litt penger iallefall. 30 år og ingenting har skjedd og du har ikke fått hjelp? Ta kontakt med legen og søk om AAP i første omgang. Klem til deg Takk for forslagene. Aap, uføretrygd eller ikke... humøret mitt kommer til å være det samme. Det er ingen som vil date eller gå inn i noe seriøst med noen med denne bakgrunnen. Hva skal jeg si til folk? Og jeg har blitt litt kjent med andre også som sliter, med eller uten jobb, og alle som "sliter" er veldig depressive og kjedelige. Har møtt menn også, ingen av dem blir kjærestemateriale. Føler det blir mer tvungne forhold og venneforhold, fordi man skal vise forståelse for hvernadre osv. Noen av disse har heldigvis funnet noen som er lik dem og spm trives med dem. Jeg unner andre godt. Men jeg klarer liksom ikke å gi slipp på ting jeg vil. Nå medtrer jeg sult, og jeg har begynt å elske å se hvordan kroppen svekkes. Som om den får som fortjent...for jeg er virkelig ikke noe god kvalitet. Har ei venninne nå, hun har utdannelse men har ikke fått seg jobb. Hun jobber i butikk mens hun venter på å å få relevant jobb til utd. sin. Hun er nyforelsket og han er også utdannet. Unner henne godt, men det som er litt sårt er at dette liksom aldri skjer meg. Har alltid hatt venninner rundt meg som forelsker seg, får dne de vil ha osv... jeg har vært forelsket mange ganger selv, men ikke turt og/eller det virker uaktuelt på mange måter. Noen har bare føltes for bra for meg... Anonymkode: b4785...d55
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. januar 2019 #54 Skrevet 14. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslagene. Aap, uføretrygd eller ikke... humøret mitt kommer til å være det samme. Det er ingen som vil date eller gå inn i noe seriøst med noen med denne bakgrunnen. Hva skal jeg si til folk? Og jeg har blitt litt kjent med andre også som sliter, med eller uten jobb, og alle som "sliter" er veldig depressive og kjedelige. Har møtt menn også, ingen av dem blir kjærestemateriale. Føler det blir mer tvungne forhold og venneforhold, fordi man skal vise forståelse for hvernadre osv. Noen av disse har heldigvis funnet noen som er lik dem og spm trives med dem. Jeg unner andre godt. Men jeg klarer liksom ikke å gi slipp på ting jeg vil. Nå medtrer jeg sult, og jeg har begynt å elske å se hvordan kroppen svekkes. Som om den får som fortjent...for jeg er virkelig ikke noe god kvalitet. Har ei venninne nå, hun har utdannelse men har ikke fått seg jobb. Hun jobber i butikk mens hun venter på å å få relevant jobb til utd. sin. Hun er nyforelsket og han er også utdannet. Unner henne godt, men det som er litt sårt er at dette liksom aldri skjer meg. Har alltid hatt venninner rundt meg som forelsker seg, får dne de vil ha osv... jeg har vært forelsket mange ganger selv, men ikke turt og/eller det virker uaktuelt på mange måter. Noen har bare føltes for bra for meg... Anonymkode: b4785...d55 Jo, det vil kanskje hjelpe på, at du ikke må spørre moren din om hjelp osv.. Da vet du at du har noe fast som kommer inn. Og det er mange som sliter psykisk og har diagnoser som har kjæreste. Du har ingenting å skamme deg over. Du er du og sånn er det. Nå må du bare se fremover og tenke positivt. For du er mye verdt som den du er
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #55 Skrevet 14. januar 2019 Du var da fryktelig negativ og etter å ha lest tråden mistet vel mange motivasjonen til å hjelpe deg. Du deler null info så det er ikke mulig å hjelpe deg med noe. Det eneste du gjør er å jamre. Beklager men det måtte sies. Anonymkode: 2317e...8ae 5
Elaine Marley Skrevet 15. januar 2019 #56 Skrevet 15. januar 2019 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Elaine Marley, mod. 1
Fremhevede innlegg