Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så stusselig. Oppgaver for mor?  30 åringen din kommer som et barn og sier hun kan gjøre en tjeneste mot litt penger liksom. Som et barn.

Nei jeg har mest av alt lyst til å bo i utlandet med en kjæreste, slik som mange av vennene mine. Utrolig hva friske folk klarer. 

Har ikke livslyst. Hvorfor leve når det ikke er godt?  Bortkastet ressurser. Andre er mer verdt pengene enn meg. Herregud liksom. Hva skal jeg si når nok en mann viser interesse(er dessverre heldig med utseende)  og jeg kanskje blir betatt.... Kommer til å forberede meg på at ghoster meg fort som fy... 

Anonymkode: b4785...d55

Oida, det var en litt av en takk til folk som ønsker å hjelpe.

Anonymkode: ee560...f1e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nekter å spørre mamma da det ikke er så kult å få penger av foreldrene som 30. Hva er egentlig normalt å gjøre i min situasjon?  Hvordan kan folk ta så lett på livet? 

Schizofren her men i full jobb. Må spørre mamma en gang i blant fordi.......vel fordi jeg har problemer med hjernen som gjør at jeg ikke er like flink med penger som andre.

Anonymkode: ddd9b...137

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Schizofren her men i full jobb. Må spørre mamma en gang i blant fordi.......vel fordi jeg har problemer med hjernen som gjør at jeg ikke er like flink med penger som andre.

Er snart 40....glemte å skrive alder. JA jeg er en taper og jeg hater meg selv så til de grader men har ikke funnet motet til selvmord. Låne penger av mamma i en alder av snart 40 er ikke grunn nok foreløbig. 

Skrevet
18 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvor er støtteapparatet ditt hen? Du er nødt til å ta kontakt med nav først og så bestiller du deg en legetime. Du skal ikke gå rundt og slite slik som du gjør nå. Du har rett på hjelp

Men jeg har allerede gått til lege! Det skjer ikke annet en at du får time hos psykolog, blir litt fattigere, møter for en ussel time du ikke får særlig ut av. Det er liksom ikke mer som skjer. Men jeg klarer ikke å leve med at jeg har flaks som bor i Norge, eller at jeg må få hjelp til å leve liksom. Dere oppegående skatter av dette, for å holde liv i oss som ikke kan bidra med noen ting!!! Jeg klarer bare ikke å leve med at jeg aldri blir normal. Det er så mye jeg ikke forsåtr. Alt bre fordi hjernen ikke er fullt utviklet

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oida, det var en litt av en takk til folk som ønsker å hjelpe.

Anonymkode: ee560...f1e

Det ER stusselig å gå til mamma.... i min alder. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg vil ikke leve som autist. Folk tror jeg er så oppegående pga flott utseende. Jeg er egentlig for pen til å være autist på en måte. Men jeg har ikke tid til oppfølging. Jeg har tapt uansett. Jeg kommer meg ikke dit jeg vil. Og jeg klarer ikke å leve med det. Jeg har hatt venner, men disse har alltid funnet nye fort. Lurer på hvordan det er å mestre ting så lett og her går jeg med en hjerne så dårlig utviklet at jeg må innse begrensninger. 

Så autister bør være stygge? 😂😂

Kan nesten forstå at du har lite venner med en sånn mentalitet. 

Anonymkode: ed2ed...b75

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er snart 40....glemte å skrive alder. JA jeg er en taper og jeg hater meg selv så til de grader men har ikke funnet motet til selvmord. Låne penger av mamma i en alder av snart 40 er ikke grunn nok foreløbig. 

Nei, du er ingen taper. Hvordan du er mot andre betyr så mye mer enn hvilken status du har. 

Skrevet

Er problemet at du ikke får penger, eller at du ikke klarer å håndtere de så godt? Hvis det er det siste kan du be om å få verge.

Skrevet

Du sitter fast i en loop med dårlige tanker om alt.

Finnes absolutt en vei for deg i livet hvor du kan føle deg tilfredsstilt på alle måter, men det krever at du endrer måten du lever og tenker på

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER stusselig å gå til mamma.... i min alder. 

Da må du lære deg å styre pengene dine sånn at du ikke på ny sitter der uten penger til mat.

1. Jobber du eller har du uførestønad?

2. Trekk fra det du betaler for å bo.

3. Trekk fra 1/12 av årlige faste utgifter.

4. Trekk fra 500 kr/mnd til klær og sko (nei, det betyr ikke at du skal forsøke å finne klær og/eller sko som koster 500,- hver mnd.  Det betyr at du legger til side 6000,- til klær og sko i året sånn at når vinterstøvlettene dine går i stykker, eller trusene dine er utvasket eller det gikk hull på albuen av genseren din, så kan du kjøpe nytt)

5. Trekk fra 500 kr/mnd til sparing

6. Det du nå har igjen er penger til mat og fritid.

- du må ikke bruke alt, det er lurt å spare. Om det er for lite så må du heller ta fra posten for klær og sko.

Anonymkode: 884ce...8e3

• Liker 2
Skrevet

Det finnes mange måter å få hjelp og rettledning på om du har en autismediagnose. Jeg er også en "pen" autist, like gammel og like "mislykket" som deg, og kjenner til både de negative tankemønstrene og tregheten i systemene som skal hjelpe til.

Ta kontakt med autismeforeningen, de kan tilby mye hjelp. 

Hva gjelder inntekt, så har man alltid råd til mat i Norge - hvis man har en slags inntekt. Selv er jeg på AAP, og har netto utbetalt 15K i måneden. Om du ikke har snakket med NAV, er det på høy tid du gjør det.

Hva gjelder livskvalitet, så må du skape den selv. Det finnes mye bra filosofisk lesestoff for oss som sliter med å ikke føle at vi har noen plass i verden.

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så autister bør være stygge? 😂😂

Kan nesten forstå at du har lite venner med en sånn mentalitet. 

Anonymkode: ed2ed...b75

Autister bør kanskje ikke være stygge, men autister blir veldig rare.. og jeg blir møtt slik at folk tror jeg er veldig oppegående. 

Men komentaren din er bare irriterende. Selvfølgelig måtte noen legge merke til at jeg vet jeg ikke er uheldig med utseendr.. du skal ikke tro du er noe vet du. Vit at du er pen og du fortjener ingen venner. Vit at du er stygg og du fortjener sympati og trøst. 

Skrevet
3 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Det finnes mange måter å få hjelp og rettledning på om du har en autismediagnose. Jeg er også en "pen" autist, like gammel og like "mislykket" som deg, og kjenner til både de negative tankemønstrene og tregheten i systemene som skal hjelpe til.

Hva gjelder inntekt, så har man alltid råd til mat i Norge - hvis man har en slags inntekt. Selv er jeg på AAP, og har netto utbetalt 15K i måneden. Om du ikke har snakket med NAV, er det på høy tid du gjør det.

Hva gjelder livskvalitet, så må du skape den selv. Det finnes mye bra filosofisk lesestoff for oss som sliter med å ikke føle at vi har noen plass i verden.

Jammen jeg vil ikke være i Norge!! Men, man skal jo ha disse begrensningene når man er autist vet du. Klager ikke på Norge, men jeg har hatt jobber i utlandet før, og trivdes skikkelig. Autismen er noe av det som har ødelagt. 

15 k i mnd... det trenger ikke være ille, men mennesker uten diagnose ligger på 50.000 mnd..så har du slike som oss, som har minstelønn pga diagnosen vår ;) . Aap og nav liksom... autister klarer seg jammen .. skjønner ikke hva mamma tenkte på da hun ville ha meg. Jeg skal ALDRI ha barn, huf, de kommer til å arve dette. Jeg vil heller ikke belaste velferdssystemet enda mer med å skape autistunger..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Autister bør kanskje ikke være stygge, men autister blir veldig rare.. og jeg blir møtt slik at folk tror jeg er veldig oppegående. 

Men komentaren din er bare irriterende. Selvfølgelig måtte noen legge merke til at jeg vet jeg ikke er uheldig med utseendr.. du skal ikke tro du er noe vet du. Vit at du er pen og du fortjener ingen venner. Vit at du er stygg og du fortjener sympati og trøst. 

Du har en veldig negativ innstilling. Hva mener du med at "autister blir veldig rare"? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Du har en veldig negativ innstilling. Hva mener du med at "autister blir veldig rare"? 

Autister er stort sett rare. Hvorfor tror du at jeg alltid tenker over det, og rett etterpå sier noen som kjenner vedkommende "han der har asperger""han der har en autismediagnose".. jeg bare ser det. 

En annen fyr, som oppfører slik "unromalt" , folk sier "tror nok han har en autismediagnose".

jeg missliker når moralens voktere skal hysje ned at autister er spesielle på en negativ måte. Ingen autister ser oppegående ut av de jeg vet om isåfall. Det er ting ved dem. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen jeg vil ikke være i Norge!! Men, man skal jo ha disse begrensningene når man er autist vet du. Klager ikke på Norge, men jeg har hatt jobber i utlandet før, og trivdes skikkelig. Autismen er noe av det som har ødelagt. 

15 k i mnd... det trenger ikke være ille, men mennesker uten diagnose ligger på 50.000 mnd..så har du slike som oss, som har minstelønn pga diagnosen vår ;) . Aap og nav liksom... autister klarer seg jammen .. skjønner ikke hva mamma tenkte på da hun ville ha meg. Jeg skal ALDRI ha barn, huf, de kommer til å arve dette. Jeg vil heller ikke belaste velferdssystemet enda mer med å skape autistunger..

- Man skal ikke ha begrensninger som autist. Hvilke begrensninger du sliter med avhenger av ditt evne- og funksjonsnivå.

- Hvorfor reiser du ikke til utlandet og jobber igjen? Hva må til for at du skal få det til?

- Det er ikke standarden at neurotypikere ligger på 50K i måneden. Jeg anser meg selv som svineheldig som er født i Norge og får penger uten å måtte jobbe for det. I andre land måtte jeg kanskje prostituert meg. 

- Ikke skyld på din mor! Hun har ikke valgt din diagnose.

- Å få barn er en stor ekstrautfordring når man er autist og har store livsutfordringer. Ikke få barn.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, frk.Helene Hare skrev:

- Man skal ikke ha begrensninger som autist. Hvilke begrensninger du sliter med avhenger av ditt evne- og funksjonsnivå.

- Hvorfor reiser du ikke til utlandet og jobber igjen? Hva må til for at du skal få det til?

- Det er ikke standarden at neurotypikere ligger på 50K i måneden. Jeg anser meg selv som svineheldig som er født i Norge og får penger uten å måtte jobbe for det. I andre land måtte jeg kanskje prostituert meg. 

- Ikke skyld på din mor! Hun har ikke valgt din diagnose.

- Å få barn er en stor ekstrautfordring når man er autist og har store livsutfordringer. Ikke få barn.

Nei jeg vil ikke ha barn. Men det plager meg at mennene jeg liker, mest sannsnylig har lyst på. I fremtiden. Det betyr altså at de klarer å ta seg av dem. Hva i helvete skal jeg være til liksom? Og vi er dårligere kvalitet, når vi ikke klarer oppgaver vi er skapt for. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Å søke sosialstøtte er normalt i din situasjon.

Ja, men i utlandet hadde jeg måttet prostituert meg... er ikke kult å være en av de på støtte heller. Gyldig tegn på at man ikke klarer seg..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Det er ikke sånn at alle mennesker som ikke er autister (eller skal vi si: som ikke har asperger syndrom) har 50 tusen utbetalt i lønn hver mnd. 

Om vi gjør det skikkelig enkelt å sier at disse "alle" betaler 28% i skatt så mener du at mennesker uten diagnose tjener 834 tusen i året. Til opplysning så kan de uten diagnose opplyse om at det gjør de ikke.

Men, ok du vil ikke være i Norge. Du sier du har jobbet utenfor Norge før, og gjerne vil fortsette med det. Da må du få hjelp til å endre på det med asperger som ødelegger.

Hva er det som ødelegger? Og hvor har du spurt om hjelp til å endre på det som ødelegger?

Anonymkode: 884ce...8e3

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Hva kjennetegner en autist ? 

Anonymkode: 474d2...986

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...