Gå til innhold

Valpen bjeffer uten grunn!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva skal jeg gjøre når valpen plutselig begynner bjeffe mot meg fordi han vil ha oppmersomhet? Noen ganger vet jeg ikke hva som er grunnen til bjeffingen heller. Det er så irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

For all del, ikke hyl og skrik tilbake, da forsterker du bjeffingen bare enda mer.

Har du prøvd spruteflaske med vann hver gang han bjeffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har merka at det ikke hjelper å kjefte, da blir det værre ja.. Har ikke prøvd med spruteflaske. Han er så glad i vann, det er ikke fare for at han blir redd for vann hvis jeg begynner å spryte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer det. Bjeffingen skyldes at den vil ha oppmerksomhet, finner den ut at det ikke funker, vil den etter hvert slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Coctail.

Ignorer.

Snu gjerne ryggen til og gjør på noe helt annet.

Og så kan du rose hunden og gi den oppmerksomhet når den roer seg.

Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Den har jo lært deg opp til å gi den oppmerksomhet når den bjeffer! Smart hund du har... :ler:

Tror nok det som hjelper er å ignorere og helder gi oppmerksomhet når den slutter å bjeffe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ignorér.

jeg brukte spruteflaske når han bet. to dager senere og vi hadde en bitefri valp (da 9 uker, nå 5 mnd. har ikke bitt siden)

kke til!

ly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

nei fy... vi ignorerte vår valp når hu bjeffa, og det er 10 år siden.. gjett hvem som holder på sånn fortsatt?? å jo, det er hu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
nei fy... vi ignorerte vår valp når hu bjeffa' date=' og det er 10 år siden.. gjett hvem som holder på sånn fortsatt?? å jo, det er hu...[/quote']

Ja men det er jo like viktig å gi oppmerksomhet når hun slutter som å ignorere når hun bjeffer.

Hunder gjør ting for å oppnå noe. Det er sånn de lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fy... vi ignorerte vår valp når hu bjeffa, og det er 10 år siden.. gjett hvem som holder på sånn fortsatt?? å jo, det er hu...

Man kan jo spørre seg om dere var konsekvente???

En hund kan bjeffe som en tulling når den er ung. Såkalt spøkelsesalder. Plutselig er kjøleskapet livsfarlig..sånt går over ikke gi trøst. Har inntrykk av at det ikke er denne type bjeffing trådstarter sliter med. Virker som om hunden vil ha deg med på lek eller noe. Jeg hiver meg på bølgen som sier IGNORER. Evt kan du snu ryggen til, gå ut av rommet, gjespe og blinke med øynene. Dempe den kort og godt. Jeg ville også ha prøvd spruteflaska.

Ellers så finnes det bjeffehalsbånd som spruter vann eller citrus på hunden hver gang den bjeffer. Meeeeen kanskje blir hunden bare redd av dette og bjeffer hysterisk og vips er ampulen oppbrukt...ikke vet jeg.

Men husk belønning når hunden viser den atferden du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse halsbåndene er veeeeeeeldig dyre...

Spørs hva du mener med veldig dyre. Jeg betalte kr. 200 for mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva koster ampullene da...og hvor lenge holder de sånn ca?

Det er jeg ikke sikker på, for det fulgte med to ampuller til mitt halsbånd, og jeg har ikke brukt de opp. Men de er veldig drøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig å anbefale bjeffehalsbånd? Hvorfor ikke sette seg inn i hundens sted og prøve å forstå hva hunden vil, og dernest handle ut i fra dette? Uten bjeffehalsbånd. Tenk gjennom konsekvensene når en spesielt velger slike metoder!

Tenk om du aktiverer det når hunden står og bjeffer SAMTIDIG som hunden ser på deg. Vil hunden koble spruten til deg eller sin egen bjeffing?

Hvorfor kan vi ikke bare prøve å gjøre hundene våre mest mulig godt? Være litt tålmodige og ydmyke? Men likevel gode og trygge ledere/omsorgspersoner for hundene våre?

I tillegg så kan det være veldig viktig for hundene våre å kunne bjeffe. Hunden min bjeffet på meg en gang da jeg gikk bakover og ikke visste at jeg nærmet meg vannkanten.... Veldig takknemlig for den bjeffingen. Og så er det veldig flott at den bjeffer når mystiske menn ringer på døra, eller lignende :)

Ella

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg liker ignorering, eller så avleder jeg med noe annet. Å hyle og skrike "NEEEEEEEEEEEEEEEEI HYYYYYYYYYYSJ!!!" forsterker bjeffingen bare enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jeg ikke sikker på, for det fulgte med to ampuller til mitt halsbånd, og jeg har ikke brukt de opp. Men de er veldig drøye.

hvor har du kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så finnes det bjeffehalsbånd som spruter vann eller citrus på hunden hver gang den bjeffer. Meeeeen kanskje blir hunden bare redd av dette og bjeffer hysterisk og vips er ampulen oppbrukt...ikke vet jeg.

Siterer meg selv for å prøve og vise at jege r skeptisk til bjeffehalsbånd, men man kan jo opplyse om at såntno finnes fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...