AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Hei Nå har vi ungene 50/50 men i forige uke så ringte min x og sa at samlivsbruddet mellom han og konen var et faktum. Han selv ukependler på jobb, og de ukene han har vært borte har barna vært hjemme hos dem med kun konen tilstede. Dette har vært en avtale mellom oss som har fungert bra. Nå når bruddet er et faktum, så er det ikke muligheter for at de er hos "han" 50% av tiden, og vi er enige om et beløp i bidrag pr mnd - men jeg lurer på hvordan sette opp denne avtalen? Jeg vil gjerne ha med bla annet at han skal ha autotrekk på konto ved lønningsdag og hvis avtalen ikke holdes vil jeg uten advarsel melde dette til NAV for å få utbetalt bidrag gjennom dem. Bør vi ha vitner når vi signerer avtalen? Anonymkode: 1373e...a22
vivale Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Her har jeg hverken samvær avtale eller skriftelig avtale på bidrag tror alt kommer ned til hvor snill og pliktoppfyllende han her. Gjør nøyaktig som du skriver, men du har da rett til mer barnebidrag så ville ha prøvd bidragskalkulatoren på nav å se om du har rett til mere. Her får jeg 4250 for ett barn på full tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå