Gå til innhold

Hoppe over pillefri uke med engang? Microgynon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynner i dag med microgyon og bytter fra cerazette. Siden jeg akkurat har begynt på de, bør jeg ha pillefri uke etter første brett eller kan jeg begynne rett på neste? Har egentlig ikke lyst på mensen, men siden det er nye piller og sånn bør jeg ha en pillefri uke? Kommer nok i fremtiden til å hoppe over mensen ofte uansett 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Bellais skrev:

Jeg begynner i dag med microgyon og bytter fra cerazette. Siden jeg akkurat har begynt på de, bør jeg ha pillefri uke etter første brett eller kan jeg begynne rett på neste? Har egentlig ikke lyst på mensen, men siden det er nye piller og sånn bør jeg ha en pillefri uke? Kommer nok i fremtiden til å hoppe over mensen ofte uansett 😅

Jeg bruker Microgynon og hopper over mange ganger med mensen. Noen ganger må man ta en pause fra pillene for å "blø" ut hvis ukke må man regne med blødninger innimellom.

Anonymkode: 84237...52a

Skrevet

Du må følge pakningsvedlegget, om disse er pillefri uke med beregnet «mens» så bør du ikke klusse med det.

Jeg mener det var disse jeg gikk på når jeg hoppet over fordi jeg ville slippe mens på en tur, og den neste menstruasjonen er virkelig det verste jeg har hatt. Blødde gjennom absolutt alt, blødde ut klær og madrasser - noe som ikke var så festlig da jeg var på utenlandsreise :S

Pakningsvedleggene bør følges, og du skal ikke «finne på» dosering selv og pillefrie uker eller ikke. Følg vedlegget :) 

Anonymkode: c4498...79d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Microgynon og hopper over mange ganger med mensen. Noen ganger må man ta en pause fra pillene for å "blø" ut hvis ukke må man regne med blødninger innimellom.

Anonymkode: 84237...52a

Hva er kilden din for dette?

Jeg har aldri hørt om man samler opp blødninger - med mindre man har endometriose. Og det har ingenting med pillemerke å gjøre. 

Anonymkode: c4498...79d

• Liker 1
Skrevet

Går selv på microgynon. Det jeg har fått beskjed om er at jeg kan ta dem konstant, ja så lenge jeg vil. Jeg vil nok på et eller annet tidspunkt begynne å blø, men man trenger strengt talk ikke ha mellomblødning :) 

Men da det passer meg utrolig dårlig å få «mensen» plutselig (har hvite klær på jobben og laaaange skift, hvor sopause ikke alltid er noe man kan ta). så har jeg alltid mellomblødning selv, men man MÅ ikke :) 

Anonymkode: 9e5ca...2a6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...