Gå til innhold

karrierevansker- Regnskapsmedarbeider


Jeanette8

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn på tollvesenet og ikke på dyrepleier. Det er kun de to tingen jeg vet jeg har lyst på.
Kom over  en reklame for regnskapsmedarbeider  studie på Treider og noe av meg som har lyst å prøve meg på det men, er usikker.

Jeg har fortsatt 2 i matte selv etter jeg tok opp faget som privatist. Syntes det var gøy med Excel og Geogebra . Må man være god i matte som regnskapsmedarbeider  og hva går jobben ut på? Er selve studie vanskelig? Er det vanskelig å få jobb uten erfaring?
 
Jeg er ikke så opptatt av lønn men, heler en jobb der jeg trives.  

Noen som jobber som regnskapsmedarbeider? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på et regnskapskontor, så svarer utifra det. 😊

Man bør like å jobbe med tall, klare å ha mange baller i luften, holde tidsfrister og takle press og stress godt i perioder. Og ikke minst bør man ha gode nok datakunnskaper. 

Selve økonomi forståelsen er nok viktigere enn selve matten, selv om det er en del matte i regnskap. Men man har oftes mange hjelpemidler. 

Ja, det er vanskelig å få jobb som regnskapsfører når man ikke har erfaring, men regnskapsyrket er i stor endring nå å jeg ser fler og fler søker etter nyutdannede. Men det vil nok være større behov for autoriserte fremover og enkelte regnskapskontorer har kun autoriserte ansatte. 

Jobben går i å bokføre, eller sjekke at kundene har bokført riktig (blir mer og mer automatisert), rapportering som mva, skatt og aga osv,avstemme kontoer, lønn, remittering og andre behov kunden har. En annen ting at det blir mer og mer rådgivning til kunden. Selve regnskapet blir mer automatisert og det blir da større behov for rådgivning. Ellers er det endel kundekontakt og kundemøter. 

Jeg studerer nå til å bli autorisert, men tenker nå å kanskje skifte retning. 

Anonymkode: e11f9...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider