Gå til innhold

Hvordan få guts til å date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne i midten i tyveårene. Jeg føler meg så mislykket fordi jeg er evig singel; jeg har faktisk aldri hatt kjæreste før. Jeg er ikke aktivt "på jakt", og jeg vet at dette er noe jeg må endre med mindre jeg ønsker å ende opp alene.

For noen år siden opplevde jeg tidenes hjertesorg. Jeg var stormende forelsket i en som ikke gjengjeldte mine følelser, og jeg tok det helt utrolig tungt. I begynnelsen av vår relasjon var han den som var mest interessert, men så økte min interesse i takt med at hans interesse avtok, og det endte veldig vondt. Uansett, selv om jeg fortsatt tenker på den hendelsen som en vond hendelse, så opplever jeg det ikke som smertefullt lengre.

Jeg har datet et par stykker etter dette, og det er snille menn som jeg har likt veldig godt som venner. Imidlertid har jeg ikke klart å utvikle romantiske følelser for disse. Jeg tror ikke jeg blir så lett forelsket, men når jeg først blir det tar det helt av.

Jeg tror grunnen til at jeg vegrer meg så mye for å date, henger sammen med at jeg ikke ser for meg at det er realistisk å lykkes. Jeg kan ikke se for meg at det overhodet er mulig for meg å falle for noen som liker meg tilbake. Dessuten er jeg redd for å bli såret, og jeg opplever hele tanken om å date som et evig mas og noe slit.

Er det noen som har gode råd eller annen støtte? Jeg føler meg så nedtrykket og mislykket (som sagt) for at jeg ikke tør å komme meg ut av det som oppleves som en låst situasjon. :tristbla:

 

Anonymkode: 38cac...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det helt likt som deg og blir så usikker på meg selv når jeg liker noen (det skjer ikke så ofte) at jeg ikke klarer å være meg selv. 

Jobber med dette, vet ikke hvordan jeg skal klare å endre det. 

Anonymkode: 08b3a...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det helt likt som deg og blir så usikker på meg selv når jeg liker noen (det skjer ikke så ofte) at jeg ikke klarer å være meg selv. 

Jobber med dette, vet ikke hvordan jeg skal klare å endre det. 

Anonymkode: 08b3a...529

Det samme skjer meg. Når jeg møter noen jeg liker ender jeg ofte meg å virke uinteressert eller ta avstand, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Folk blir jo sammen hele tiden, så det må da gå an å endre? 😅

Anonymkode: 38cac...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må gå an å endre. Jeg går i terapi og jobber med det der. 

Anonymkode: 08b3a...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...