Gå til innhold

Så kjedelige kjoler dere har!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Motebildet forandrer seg hele tiden, og hvem blir vel ikke påvirket av det? Selv om mange andre i dag går med "nåler" på jakken, betyr vel ikke det at jeg ikke kan gjøre det samme hvis jeg syntes det er fint? Det er snakk om det som er "in". Er jo for tiden også "in" å skille seg ut med å gjøre ting som ikke andre gjør, så hvorfor gjøre? Kan jo like så godt si at det er kjedelig og veldig "wannebe-aktig".

Vi mennesker har ofte lik smak, og det vet designerene også.

Bruder med "annerledes" kjoler blir sikkert lagt merke til, men om flesteparten syntes at bruden denne dagen viste det beste av seg selv blir det sikkert diskusjon på.

Hva er galt med tradisjoner? Hvorfor SKAL man absolutt skille seg ut i dag? Wannabe sier nå bare jeg!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Og en ting til: Hvilken kjole ville hovedinnlegger selv valgt? Siden du absolutt må skille deg ut sånn?

Skrevet

Nå er det ganske tradisjonelt/konservativt å velge å gifte seg i hvit sid kjole i kirken. Så da er det kanskje ikke så rart om også kjolevalget blir tradisjonelt?

Og dersom man ikke har enormt mye penger eller kjenner noen som kan sy må man jo forholde seg til motebildet, det er det som er representert i brudesalongene.

Reagerer litt på problemstillingen jeg. Det er da ikke mange som går i 10 bryllup i året? Jeg går ihvertfall ikke i så mange bryllup at jeg rekker å bli lei av en kjoletype.

Og jeg har aldri - ALDRI - vært i et bryllup der denne beskrivelsen av bruden passer:

går tårepersende oppover kirkegulvet og tror dere ser så spesielle ut... dere gjør faktisk ikke det. Men om det holder for dere så vel bekomme.

ALLE brudene jeg har sett har vært vakre og sett spesielle ut. Kanskje fordi dagen er spesiell og de ikke gifter seg så ofte? ;-)

Selv om den forrige bruden i kirken også hadde prinsessesnitt og ermeløs kjole, skjønner jeg ikke at det betyr noe, ikke kjenner gjestene henne og ikke ser vi henne. Det er jo bruden vi skal i selskap til som teller?

Bruden velger en kjole de faller for. En kjole som representerer det de ser for seg at en brudekjole skal være. Det er påvirket av motebildet. Er det så galt da?

Selv skal jeg gifte meg (igjen ja) - i todelt drakt i farger jeg stråler i - og uten en eneste gjest tilstede. Tror ikke akkurat det gjør meg til en "bedre brud" :ler:, men det kan godt hende jeg gråter en skvett

Skrevet
Hva er galt med tradisjoner? Hvorfor SKAL man absolutt skille seg ut i dag? Wannabe sier nå bare jeg!!!

Den der er for dum.

Man er ikke wannabe bare fordi man ikke går inn i a4-malen og har et bryllup som er nesten til forveksling likt alle andre. Når tradisjonsdamene her inne forlanger respekt for sine valg, så får det samme gjelde for de som tar litt andre valg.

Skrevet

Det er vel ikke de som faktisk velger andre kjoler enn den som er mest i motebildet som blir beskrevet som wannabe her, men den som mener at man skal velge en annen kjole enn den man ønsker seg bare for å skille seg ut.

Skrevet
Det er fortsatt ingen som har gitt meg noe godt svar på hvorfor man velger samme kjole som alle andre. Jeg skjønner at man vil ha en kjole som fremhever ens attributter og viser en fra sin beste side. Men da jeg vokste opp lærte jeg at vi alle er forskjellige og da jeg ble større og lærte om design og farger lærte jeg at forskjellige mennesker kler vidt forskjellige ting. Derfor forundrer det meg at så mange kler seg så likt. Mange hadde kledd helt andre kjoler enn de de ender opp med' date=' men jeg tror mange kjører kjempesafe på kjolen for ikke å forskrekke noen og fordi de synes det er bedre at noen ikke synes noenting om kjolen enn at noen ikke liker den.[/quote']

Jeg har selv valgt en kjole skiller seg ut fra det som er den vanligste trenden nå. Dvs. at min ikke er stroppeløs, men har korte ermer. Da jeg begynte å lete etter kjole, var det veldig viktig for meg å finne en som fremhevet min figur, mer enn hva de fleste bruder velger. Jeg ble egentlig litt frustrert for at det var så lite annet å velge mellom i brudekjolesalonger enn stroppeløse brudekjoler.

Men for all del, det finnes mange nydelige stroppeløse kjoler og mange bruder som er kjempeflotte i en slik kjole! Men det er ikke meg, og jeg skal innrømme at jeg heller ikke hadde lyst å se ut som "alle andre" da jeg valgte kjole. Ellers skiller jeg meg faktisk ikke spesielt ut i klesveien til vanlig, heller tvert i mot. Jeg liker en enkel og klassisk stil - noen vil sikkert mene kjedelig.

Merker ellers at det er lett å bli påvirket når alt man ser i blader og på nett er stroppeløse kjoler. Men er likevel fornøyd med mitt "utrendy" valg jeg! :-)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg syns jeg kommer til å skille meg ut. Min er stroppeløs men annerledes. :)

Skrevet
Jeg syns jeg kommer til å skille meg ut. Min er stroppeløs men annerledes. :)

Hvordan er den annerledes da? :wink:

Gjest gjesta
Skrevet
der var den ja. flott kjole

;) takk. Men jeg vet ikke om det blir den 100%, må prøve den først. Snakka med en lokal butikk, de hadde den ikke inne men kunne bestille.. bare dumt hvis jeg må betale noe om jeg skulle angre eller noe..

Skrevet

Nydelig kjole, absolutt! For øvrig synes jeg ikke det er noe galt i å stå for at man ikke har valgt en kjole som skiller seg nevneverdig ut fra andre. Jeg innrømmer f.eks gjerne at jeg ville ha en hvit (dvs. ivory) kjole - den tradisjonelle brudekjolefargen. Og står for det! :-)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er enig i trådstarter i at brudekjolene er som oftest relativt like på mange måter. Men hver brud er unik og jeg tror det er særdeles sjeldent at en brud blir kjedelig. Stå på bruder! Dere blir nok flotte alle sammen. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Nydelig kjole, absolutt! For øvrig synes jeg ikke det er noe galt i å stå for at man ikke har valgt en kjole som skiller seg nevneverdig ut fra andre. Jeg innrømmer f.eks gjerne at jeg ville ha en hvit (dvs. ivory) kjole - den tradisjonelle brudekjolefargen. Og står for det! :-)

Takk ;) Joda, jeg går for hvit jeg også. men jeg mener personlig, at jeg vil ha en brudekjole som SER UT som en brudekjole, for det er det man skal ha den ene dagen i livet sitt. Hvis du forstår? Jeg har full respekt for de som velger utradisjonellt.Men DET blir feil for MEG. Jeg har gått i andre kjoler før, men DENNE skal være BRUDEkjole....

Skrevet

At vår navnløse gjest her synes kjolene våre er kjedelige bryr jeg meg fantastisk lite om....

Jeg synes vi skal være kjmpestolte av de "kjedelige" kjolene våre , så kan vår folkevett-løse gjest kysse meg der sola ikke skinner :kyss:

(er faktisk nesten litt skuffet over meg selv som gidder svare på ett innlegg som kun er ment som provokasjon :kvalm: )

Skrevet
At vår navnløse gjest her synes kjolene våre er kjedelige bryr jeg meg fantastisk lite om....

Jeg synes vi skal være kjmpestolte av de "kjedelige" kjolene våre , så kan vår folkevett-løse gjest kysse meg der sola ikke skinner :kyss:

(er faktisk nesten litt skuffet over meg selv som gidder svare på ett innlegg som kun er ment som provokasjon :kvalm: )

:Nikke: er sååå enig med deg...

Skrevet

Takk ;) Joda, jeg går for hvit jeg også. men jeg mener personlig, at jeg vil ha en brudekjole som SER UT som en brudekjole, for det er det man skal ha den ene dagen i livet sitt. Hvis du forstår? Jeg har full respekt for de som velger utradisjonellt.Men DET blir feil for MEG. Jeg har gått i andre kjoler før, men DENNE skal være BRUDEkjole....

Ja, nettopp. Da tror jeg du forsto hva jeg mente også! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Og en ting til: Hvilken kjole ville hovedinnlegger selv valgt? Siden du absolutt må skille deg ut sånn?

Det har jeg ikke bestemt meg for enda. Men: jeg må ikke "absolutt skille meg ut". Hvor står det? Jeg mener ikke at noen absolutt må skille seg ut. Jeg synes bare det hadde vært mindre kjedelig å gå i bryllup om litt færre var helt like. Som jeg sa i mitt tidligere innlegg, det er mange nyanser mellom det å være ekstremt konform og å skille seg svært ut. Det forundrer meg bare at SÅ mange er SÅ konforme.

En annen ting: Alle disse brudebildene som er "annerledes"- de er jo helt like de også. Disse svart-hvitt-bildene av skoløse bruder som løftes opp i fjæresteinene mens vindene blåser opp skjørtet er jo overalt. Eller den andre typen, med et diffust ansikt og et ansikt i fokus.

Nei, vis meg et bryllup med personlighet... det er vel der det skorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...