Gå til innhold
AnonymBruker

Plaster i hodebunnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sydd i hodebunnen, akkurat i hårfestet. Skal ta stingene imorgen (5stk), de har sittet i 12 dager.jeg taper alltid arrene mine med kirurgisk tape i månedsvis etter sting fjerning. Tipper jeg får beskjed om å gjøre det samme imorgen. Men hvordan få tape til å sitte når håret begynner å gro igjen? Hvordan har du løst det? Vil ha minst mulig synlig arr. Det kommer til å være synlig hver gang jeg setter opp håret. 

Anonymkode: 3633e...817

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

solmåneogstjerner

Spør legen/sykepleier eller den som fjerner stingene. Kanskje en løsning å barbere bort håret akkurat der litt fremover i tid? Om ikke det blir altfor synlig. Og så lar du være å sette opp håret i den perioden, finne alternative måter å få håret bort fra ansiktet. Kommer litt an på hvor det er da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Spør legen/sykepleier eller den som fjerner stingene. Kanskje en løsning å barbere bort håret akkurat der litt fremover i tid? Om ikke det blir altfor synlig. Og så lar du være å sette opp håret i den perioden, finne alternative måter å få håret bort fra ansiktet. Kommer litt an på hvor det er da.

Takk for tips. Jeg har hatt litt dårlig erfaring med å spørre dem som tar sting. Altså, de er flinke til å ta stingene, og sette på nytt plaster/tape. Men når jeg spør om videre oppfølging svarer de ikke på det jeg spør om. Eller kommer med forskjellige svar for hver gang (jeg har tatt en del sting der oppigjennom). Nå er det en stund siden sist, kanskje de har fått nytt personale på skiftestuen? +lov å håpe+

Andre som har erfaring eller tips? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
30 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Forresten, det gjør meg ingenting å barbere og/eller ha tape på slik at folk ser det. Det jeg mente var at jeg ikke har lyst å ha veldig synlig arr der resten av livet. Det er forresten akkurat i starten av hårfestet ganske langt fremme i pannen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
solmåneogstjerner
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forresten, det gjør meg ingenting å barbere og/eller ha tape på slik at folk ser det. Det jeg mente var at jeg ikke har lyst å ha veldig synlig arr der resten av livet. Det er forresten akkurat i starten av hårfestet ganske langt fremme i pannen.

Da ville jeg barbert og brukt tape en stund fremover. Bedre enn å ha arr for alltid. Selv om et arr likevel bare er et arr 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er vel ikke noe i veien for å barbere? Men satser på å slippe de neste 1-2 ukene så arret får være litt ifred.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

solmåneogstjerner
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe i veien for å barbere? Men satser på å slippe de neste 1-2 ukene så arret får være litt ifred.. 

Du trenger ikke å barbere heeelt oppi såret da. Stopp noen mm før 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden