Gå til innhold

Krf sitt problembarn.


Stina234

Anbefalte innlegg

Hva skal de gjøre med Hareide? Det vil være meningsløst å gi ham en statsråd post i Erna sin flerpartiregjering. Han vil jo trekke krf til venstre og gladlig felle regjeringen som nå Krf skal inn i.

Er glad jeg ikke er Krf velger nå.  Det må da være full forvirring blant de som stemmer på partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør ikke få post som statsråd selvfølgelig. Han er jo 100% mot regjeringen, så hva ville han gjort der? Som å gi Støre post som statsråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Min mening er at Krf har skutt seg selv i foten. Kjell Ingolf, og høyresiden i Krf tenkte kortsiktig og ikke langsiktig når de valgte strategi for å komme seirende ut av retningsvalget. Problemet er at det bare er Krf og Sp som ønsker å gjøre det vanskeligere å ta abort, resten av befolkningen er imot. Dette var ikke en sak de kom til å vinne nye velgere på, og for Kjell Ingolf handler det nå om å få til en endring i loven slik at han kan tilbake til Krf med noe å vise til samtidig som endringen ikke er stor nok til at partiet får resten av befolkningen imot seg. De har satt seg selv i en vanskelig situasjon, og det er ikke første gang Krf gjør dumme strategiske valg. 

En stor grunn til at Hareide ønsket retningsendring var fordi partiet har hatt en nedadgående trend i mange år, men det virker ikke som Krf'erne vil ta innover seg at retningen de har gått i mange år nå er dårlig. Jeg synes ikke Hareide skal bli statsråd. Om partiet gjør det dårlig fremover er det ikke pga av han. Han vil heller bli husket for den som prøvde å redde partiet, men som ikke vant fram fordi resten ikke forstod hvilken situasjon de var i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir noen regjering hvor Krf blir med. Frp er livredde for å miste kjærnevelgerne sine, de har fått mye kjeft for å si ja til 3000 kvoteflyktninger og FNs migrasjonsavtale. Krf krever at vi tar i mot 5000 kvoteflyktninger, det er her Hareide kommer inn, han kommer til å stemme nei til sammarbeid og vil skylde på Frps menneskesyn og inhuman asylpolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...