Gå til innhold

Hvor mye svetter dere under trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at dette er veldig individuelt, så vil høre hvor mye dere svetter når dere trener? Og hvor hardt dere eventuelt trener da?

Jeg svetter så ekstremt mye når jeg trener, har med et lite håndkle på trening som jeg tørker meg med da. Jeg trenger egentlig ikke trene så veldig hardt heller før svetten (spesielt fra pannen/håret) renner. Syns det er ekkelt egentlig! 

Ellers under trening svetter jeg en del under armene, under brystet, inni hendene, og i skrittet. Fryktelig irriterende, også syns jeg det er ekkelt og blir faktisk flau fordi jeg blir så svett. Skulle ønske jeg var en av de som nesten ikke svetter på trening! 

Anonymkode: 1f943...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.nrk.no/livsstil/hva-skal-vi-med-svette_-1.2000341

"2. Hvorfor svetter noen mer enn andre?

Svetting styres av det autonome nervesystemet. For personer med sterk svette er dette systemet mer aktivt enn hos andre. Dette er medfødt og ofte arvelig. I likhet med at noen har mer hårvekst enn andre, er det noen som svetter mer enn gjennomsnittet."

Jeg svetter som en gris på trening :) Tenker egentlig ikke over det. Jeg bare passer på å drikke masse vann så kroppen ikke taper så mye væske. Ikke vær flau over det! Det er så naturlig å svette, og det betyr jo at kroppen din jobber.

For å si det sånn (kanskje ekkelt for noen) så er trusa mi alltid mørk av svettemerker rundt lyskeområdet og øvre del bak. Jeg bryr meg faktisk ikke :P 

Anonymkode: 30275...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter mye, og det gjør min mann også. Vi forundrer oss ofte over alle dem som tilsynelatende ikke svetter. Da kan de ikke trene hardt nok, tenker vi.

Jeg gidder iallefall ikke skamme meg over at jeg trener til svetten siler. Jeg er på trening for å presse meg maksimalt, ikke for å se kul ut mens jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har heller aldri forstått meg på de som har sminke på når de trener? 😮 

Anonymkode: 30275...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter så det pipler ut av "alle porer" på kroppen. Er nødt til å få i meg ekstra salt når jeg trener en del ofte. Grunnen er at jeg svetter veldig mye i dagliglivet også og er ofte tørst. Fikk muskelkramper før men nå når jeg får i meg mer salt er dette i orden. Ps: Jeg har hatt et rent kosthold med lite salt generelt så antar dette har sammenheng med det jeg har opplevd. 

Anonymkode: 860bd...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke svetter trener ikke hardt. Det har mer med intensitet enn med individuelle forskjeller å gjøre. Jeg er en person som veldig sjelden svetter i dagliglivet. Da må det være veeeldig varmt. Men på høyintens trening renner det av meg. Skjønner ikke at du er flau - du bør heller være stolt fordi du gjør en skikkelig innsats!

Anonymkode: 0eb68...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svetter så det renner av meg. Hvis jeg feks. deltar på 90min. spinning så er det en svær dam under sykkelen. Svetter så mye at svettespruten står ut av sykkelskoene mine. Synes det er litt flaut assa, har med meg svært håndkle og tørker meg hele tiden. Hvis jeg løper hardt 1 time på mølla så er jeg klissvåt. 

Nå skal det sies at jeg svetter mer hvor hardere øktene mine blir, men svetter mye på trening. Er ikke plaget i hverdagen med svetting. Er godt trent og inntrykket mitt er at jeg svetter mer nå enn når jeg var dårlig trent for noen år siden. 

Anonymkode: 7cda6...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter relativt lite. Trener tung styrke og løper mye ute. Jeg har blant annet løpt flere halvmaraton. Tror ikke det står på at jeg ikke trener hardt nok 😅

Hvis det er veldig varmt og jeg løper ute i sola så svetter jeg en del da. 

Anonymkode: 1858e...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir klissvåt av svette om jeg trener inne. Foretrekker å trene ute. Mye bedre å slippe bli så varm og svette ut alt. Svetter meg våt på rygg og bryst ute også, men det driver ikke av meg sånn som inne. 

Anonymkode: 7c071...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter mye, veldig mye. I tillegg har jeg anstrengelsesastma, så i tillegg til å svette mye peser jeg fælt, og jeg blir rød som en tomat. Nydelig kombinasjon. 

Og nei. Man MÅ ikke kommentere det altså. "Oi, så rød du er!". No shit Sherlock. :roll: 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å si "De som ikke svetter, trener ikke hardt nok": For jeg svetter mye med en gang jeg starter en økt, nærmest uavhengig av intensitet. Jeg kan løpe økter i sone 1-2, og fortsatt svette som en gris. En venninne av meg ser knapt nok svett ut etter økter på samme intensitet (for henne). 

Jeg er heller ikke plaget med svette sånn ellers, men har innsett at jeg aldri får sett fresh ut etter trening, selv ikke etter en helt rolig økt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter mye når jeg trener, særlig om jeg ligger jevnt på rundt 84-86% maxpuls - da er det helt krise. :fnise: Synes det er litt trist at jeg ikke kan bruke fine, lyse tightser (da ser det ut som om jeg har tisset på meg :sjenert: ), og at jeg ser ut som et takras etter trening (blir i tillegg tomatrød i ansiktet), men det er ikke noe jeg kan gjøre med, så da er det bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svetter ikke så mye når jeg trener styrke, men svetter mye når jeg trener med høy puls (intervaller f.eks.). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på meg kun en hetter genser når jeg trenger på overkroppen og blir svett så det synes gjennom genseren. Styrke i 50 minutter. 25 år gammel mann. Man skal da svette!! Se litt jævelig ut etter økta. Hender det blir litt bløtt på apparatene fra håret og da tørker jeg over etterpå eller bruker håndkle. På mølla i t skjorte svetter jeg som en gris etter 8km - 11kmt er t skjorta søkk våt.... OG svette begynner virkelig å renne når man har slutta å løpe...  Liker å svette, for da vet jeg at jeg jobber hardt

Endret av nopressure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter ikke spesielt mye, kroppen min har problemer med å temperaturregulere så blir kokhet på innsiden og sprutrød i ansiktet, men veldig lite svette. Skulle ønske jeg kunne svette mer 🙁

Anonymkode: 83c82...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svetter en god del når jeg trener, og er glad for det. Føler da at jeg har tatt mer i og renset ut litt av kroppen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎01‎.‎2019 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Men jeg har heller aldri forstått meg på de som har sminke på når de trener? 😮 

Anonymkode: 30275...9f1

For min del er det fordi jeg alltid trener rett etter jobb, og gidder ikke å bruke tid på å ta av dette før jeg trener. Da gjør jeg heller det når jeg er ferdig og skal ta en dusj. Merker jo ikke at jeg har på sminke når jeg trener, så skjønner ikke de som mener at det er så FRYKTELIG å ha på dette.

Så for min del skjønner jeg ikke de som gidder å  bruke tid på å ta den av først, men folk får vel bestemme selv :) 

Anonymkode: 7dfdb...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svettar mykje når eg trenar. Jogga ute i går rundt null grader med kun tynn bekledning 10km og roleg tempo (ikkje andpusten). Var gjennomsvett halvveis...

Anonymkode: 4b5c6...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter mye, også når jeg trener styrke. Har alltid med meg et lite håndkle.

Har også mye ettersvette så det har ingen hensikt i å dusje rett etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...