Lilith Skrevet 13. oktober 2005 #21 Skrevet 13. oktober 2005 På en nettside med bibelsk innhold kan man stille spørsmål til Gud. Her får man også svar på hva man spør om. Ang. onani svarer Gud på følgende spørsmål: Kjære Gud: Hvorfor er det galt og onanere? Det føles jo så godt, (hvis dette er veldig galt så vil jeg gjerne at du hjelper meg med å slutte.) Kunne du også hilse til mormor? Jeg savner henne sånn. Gud svarer: Kjære Ivar! Som det antydes i 1. Mosebok så er det ikke lov å la sin sæd falle til jorden, og jeg straffet Onan med døden da han gjorde dette for ca. 3530 år siden. Les disse ordene, som jeg skrev i 1. Mos. 38:9-10: Men Onan visste at avkommet ikke skulde høre ham til; når han derfor gikk inn til sin brors hustru, spilte han sæden på jorden for ikke å gi sin bror avkom. Men det var ondt i Herrens øyne det han gjorde, og han lot også ham dø. Jeg har da aldri sagt at det er synd å onanere, bare at sæden ikke skal falle til JORDEN. MÅ DERE HA DET INN MED TESKJE? Er det så vanskelig å forstå at hvis Onan hadde latt sin sæd falle ned i en sokk, på et håndkle, i hetten på en Gore-tex jakke eller noe annet enn ned på jorden, så hadde han ikke blitt straffet med en pinefull død, og forvisning til Helvete. Det samme gjelder deg Ivar, og alle dere andre som har sendt meg e-mail med spørsmål om hvorfor jeg ikke liker onani. Onani er greit, men sæd på jord er billett til Helvete, OK??? Jeg vil ikke ha flere henvendelser om onani. Hvis dette ikke respekteres vil jeg brøle fra det høye og la min røst høres fra min hellige bolig; ja, brøle skal jeg gjøre over min beitemark! PS! Din mormor hilser tilbake og sier at hun har det råfett i sommersonen. Hun sier at hun ikke har hatt det så gøy siden din morfar gikk på trynet i peisen i det herrens år 1947. ←
L@dy in red Skrevet 14. oktober 2005 #22 Skrevet 14. oktober 2005 Klart det ikke er synd! Se her: Salmenes bok 128,2: Frukten av dine henders arbeid skal du nyte; lykksalig er du, og det går deg vel. ← Det står ikke det i min bibel. Henviser til samme bibelvers. Hvor det står: Du får nyte frukten av ditt strev, salig er du, det skal gå deg vel. Og det er jo noe helt annet.
Superlammet Skrevet 14. oktober 2005 #23 Skrevet 14. oktober 2005 Det står ikke det i min bibel. Henviser til samme bibelvers. Hvor det står: Du får nyte frukten av ditt strev, salig er du, det skal gå deg vel. Og det er jo noe helt annet. ← Kommer ann på hvordan man tolker det. Men ja, jeg kan tolke det du skrev dithen at man kan onanere fritt og nyte resultatet. Jeg mener, det er et lite strev å nappe monarken! Og salig blir man hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #24 Skrevet 14. november 2005 Er ikke onani en bra løsning for å ikke ha sex før ekteskapet da? demper i alle fall lysten! dessuten blir en i det minste ikke gravid av det, sett fra kvinnen sin side da!
Gjest Krister Skrevet 9. november 2009 #25 Skrevet 9. november 2009 Det står ett sted i bibelen noe sånt som at "det er bedre å la sin sæd gå i en skjøges buk, enn å spille den på marken." Det vil si at i følge kristendommen er det er å foretrekke å gå til prostituerte fremfor å onanere... Hei, I dag hørte jeg dette "sitatet" for første gang og jeg fant denne siden ved å søke på det i google. Det du sier finner du ikke i Bibelen. Hvorfor ikke? Fordi det har aldri stått der. Dette er noe som folk har spunnet opp og det har absolutt ikke noe hold i Bibelen eller Guds Ord. Tvertimot ser en gjentatte ganger gjennom Bibelen at Gud fordømmer seksuell umoral og prostitusjon er i aller høyeste grad seksuell umoral. Gud sier at sex hører hjemme innefor ekteskapets rammer, altså ikke sex med andre enn den man er gift med. "I følge kristendommen" er kanskje å ta litt hardt i, i og med at du uttaler deg med bakgrunn i noe som ikke hører kristendommen til? Onani er ikke omtalt i Bibelen, og der Bibelen er stille bør også vi kristne være stille. Prostitusjon er omtalt flere ganger, særlig i Ordspråkene (les de gjerne for det er utrolig mye bra visdom der). Gud velsigne dere alle og jeg ber om at den Hellige Ånd må lede oss all inn i Sannhet.
Mann 42 Skrevet 9. november 2009 #26 Skrevet 9. november 2009 Jeg var i en katolske kirken i dag. Hørte på en prestestudent som hadde et foredrag. Han hevdet at kristendommen mente at onani var en synd. Det var ren egoisme. Hvorfor?! Det blir vel det samme som om jeg kjøper meg en sjokolade, er det også en synd, er jeg da egoistisk? Stol på de religiøse å definere som en synd, noe som mer eller mindre alle gjør. Flere store studier har gitt som resultat at i overkant av 90% av alle menn, og over 70% av alle kvinner, sier at de onanerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå