Gå til innhold

Angrer på valp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn er den første tiden for alle. Den vil roe seg etterhvert. Jeg tenkte også «hva f har jeg gjort» når jeg skaffet meg hund men nå angrer jeg ikke ett sekund❤️ Valpetiden er virkelig verdt det! Den er et familiemedlem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten mer normalt å ha såkalte "puppy blues" som TS beskriver enn å ikke ha det. Valp er mye arbeid, og det kan være enormt overveldende de første par månedene. Når valpen blir litt eldre og roer seg ned, hustrening er i boks og dere kan begynne å gå lange turer for å slite ut hunden så blir det bedre. 

Anonymkode: 71c23...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si at jeg har erfart at valpetiden er vanskeligere enn babytiden med barnet mitt, de krever mer, men man må bare trene, trene og trene. Alle valper våkner om natta, og de er fulle av energi og vil leke, bruk tid på å leke masse for da sovner de fort etterpå i noen timer 

Anonymkode: f8814...8b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk oss hund for en liten stund siden og han er mye mer krevende enn jeg kunne forestille meg. Han sover ikke så mye og da han er våken er han spinnvill, bjeffer og vil alltid leke. Om jeg gjør noe annet er han i hæla på meg og driter og pisser overalt selvom han nettopp var ute og selvom han er stueren. 

 

Flere som har angret? Er valpetiden verst? 

Vi planlegger å få barn og har prøvd lenge og jeg kommer ikke til å ha tid eller energi til å stå på pinne for bikkja. Skammer meg sånn for å føle det sånn...ønsket meg hund så mye og har hatt hund mange ganger før. Håper det går over 😭

Anonymkode: 9119f...3e8

Men et barn er jo like krevende. Og en valp er og et barn. Slik han er nå er jo en fase sikkert, fordi han er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir så eitrende forbanna på folk som bare skaffer seg kjæledyr uten å tenke nøye gjennom konsekvensene på forhånd og tror det bare er lett og rosenrødt å ha dyr. Bruk og kast mentalitet! Akkurat på samme måte som at mange aldri burde fått barn gjelder dette også folk som deg som aldri burde fått kjæledyr. 

Stakkars alle de dyrene der ute som ikke kan omplasseres/leveres tilbake blir avlivet.....

 

Anonymkode: f488b...3e4

Ro deg ned, TS er utslitt og skrev i frustrasjon. Skjønner godt hvordan hun har det, valpeperioden kan være helt vanvittig slitsom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så eitrende forbanna på folk som bare skaffer seg kjæledyr uten å tenke nøye gjennom konsekvensene på forhånd og tror det bare er lett og rosenrødt å ha dyr. Bruk og kast mentalitet! Akkurat på samme måte som at mange aldri burde fått barn gjelder dette også folk som deg som aldri burde fått kjæledyr. 

Stakkars alle de dyrene der ute som ikke kan omplasseres/leveres tilbake blir avlivet.....

 

Anonymkode: f488b...3e4

Man kan ha tenkt grundig igjennom ting, og likevel bli overrasket på både godt og vondt. Uansett hva det gjelder så vet man aldri 100% hvordan det er, før man faktisk står midt oppi det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...