Gå til innhold

Slank = automatisk pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er såkalt sexylubben, og nyttårsforsettet er å gjøre noe med det (den lubne delen). Prøver å motivere meg ved å søke opp treningsopplegg, kosthold til kjendiser og tynne kjendiser. Virker som slike søk blir blokkert, og det dukker opp spiseforstyrrelse-advarsler i stedet. Blir litt irritert, for jeg er ei voksen dame og trenger ikke noen barnehagetante til å vokte over meg så jeg ikke skulle ramle til å bli anorektisk over natta. Men det er nå en annen sak.

Jeg har begynt å se et mønster, som jeg faktisk ikke har tenkt over før. Noen (alle?) anses som vakre, kun fordi de er slanke! Ta Sarah Jessica Parker foreksempel. Ganske utskjelt stakkar, på grunn av voldsomt markerte ansiktstrekk, men hun er likevel den sexbomba på skjermen - fordi hun er tynn! Victoria Beckham er heller ikke noe spesielt utseendemessig, men den slanke kroppen gjør henne til et ikon. Hvor mye mer attraktiv ble ikke Khloe Kardashian da hun gikk ned i vekt? Osv. Ser dere det samme som meg?

Anonymkode: d3fb5...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes så mange eksempler på at slank/tynn ikke er automatisk pen at jeg ikke gidder å legge ved bilder for å bevise det.

Anonymkode: b8ae2...963

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes så mange eksempler på at slank/tynn ikke er automatisk pen at jeg ikke gidder å legge ved bilder for å bevise det.

Anonymkode: b8ae2...963

Ok, men middels pene kvinner blir penere som slanke da. Kan vi si det slik? Ser du ut som hundschtøgga sjøl, hjelper det vel neppe på om du er feit i tillegg? Blir noen penere som tjukke enn slanke?

Anonymkode: d3fb5...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, men middels pene kvinner blir penere som slanke da. Kan vi si det slik? Ser du ut som hundschtøgga sjøl, hjelper det vel neppe på om du er feit i tillegg? Blir noen penere som tjukke enn slanke?

Anonymkode: d3fb5...34f

Hva er det du vil fram til her, egentlig?

Anonymkode: b8ae2...963

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men middels pene kvinner blir penere som slanke da. Kan vi si det slik? Ser du ut som hundschtøgga sjøl, hjelper det vel neppe på om du er feit i tillegg? Blir noen penere som tjukke enn slanke?

Anonymkode: d3fb5...34f

Ja, mange kvinner kler nye bedre BMI mellom 25-28 (overvekt, ikke fedme) etter overgangsalder/middelalder enn slankere, da litt mer fett gjør at de blir mindre dradd i fjeset, hjelper på færre rynker og mindre kalkunhals feks. 

Anonymkode: d2cb1...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Jeg ser mange kvinner som definitivt hadde kledd å få noen kilo til på kroppen. Spesielt ser jeg kvinner i 30-40 årene som ser direkte gamle ut, fordi fettprosent er så lav at alle alderstegn fremstår så vanvittig tydelig. Gjerne sprek kropp, og ansiktet er helt dradd. Ser fort 10 år eldre ut enn de er. 

Da ser litt lubne kvinner langt yngre og penere ut! 

Men alt med måte! Fedme visker som regel ut fine ansiktstrekk, og gjør at man ser platt og kjedelig ut. 

Anonymkode: db6fe...831

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såkalt sexylubben, og nyttårsforsettet er å gjøre noe med det (den lubne delen). Prøver å motivere meg ved å søke opp treningsopplegg, kosthold til kjendiser og tynne kjendiser. Virker som slike søk blir blokkert, og det dukker opp spiseforstyrrelse-advarsler i stedet. Blir litt irritert, for jeg er ei voksen dame og trenger ikke noen barnehagetante til å vokte over meg så jeg ikke skulle ramle til å bli anorektisk over natta. Men det er nå en annen sak.

Jeg har begynt å se et mønster, som jeg faktisk ikke har tenkt over før. Noen (alle?) anses som vakre, kun fordi de er slanke! Ta Sarah Jessica Parker foreksempel. Ganske utskjelt stakkar, på grunn av voldsomt markerte ansiktstrekk, men hun er likevel den sexbomba på skjermen - fordi hun er tynn! Victoria Beckham er heller ikke noe spesielt utseendemessig, men den slanke kroppen gjør henne til et ikon. Hvor mye mer attraktiv ble ikke Khloe Kardashian da hun gikk ned i vekt? Osv. Ser dere det samme som meg?

Anonymkode: d3fb5...34f

Ja, og det er veldig rart. Hadde idealet vært som før, ville de ment at fedme gjorde en mer sexy.

Anonymkode: a2ca3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såkalt sexylubben, og nyttårsforsettet er å gjøre noe med det (den lubne delen). Prøver å motivere meg ved å søke opp treningsopplegg, kosthold til kjendiser og tynne kjendiser. Virker som slike søk blir blokkert, og det dukker opp spiseforstyrrelse-advarsler i stedet. Blir litt irritert, for jeg er ei voksen dame og trenger ikke noen barnehagetante til å vokte over meg så jeg ikke skulle ramle til å bli anorektisk over natta. Men det er nå en annen sak.

Jeg har begynt å se et mønster, som jeg faktisk ikke har tenkt over før. Noen (alle?) anses som vakre, kun fordi de er slanke! Ta Sarah Jessica Parker foreksempel. Ganske utskjelt stakkar, på grunn av voldsomt markerte ansiktstrekk, men hun er likevel den sexbomba på skjermen - fordi hun er tynn! Victoria Beckham er heller ikke noe spesielt utseendemessig, men den slanke kroppen gjør henne til et ikon. Hvor mye mer attraktiv ble ikke Khloe Kardashian da hun gikk ned i vekt? Osv. Ser dere det samme som meg?

Anonymkode: d3fb5...34f

De er ikke pene fordi de er tynne, men de er penere tynne enn tykke. Det er alt. Tynn er for all del ikke = pen. Mange stygge tynne mennesker. Har en kollega jeg vil Annas som veldig lite ansiktspen på tross av at hun er tynn. 

Anonymkode: b8119...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange kilo på noen kvinner gjør de mindre feminine.   Ansiktstrekk og figur kommer mer til sin rett på slanke kvinner etter min mening, er nok derfor slanke kvinner ofte blir sett på som vakre.  De er rett og slett mer feminine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å motivere meg ved å søke opp treningsopplegg, kosthold til kjendiser og tynne kjendiser. Virker som slike søk blir blokkert, og det dukker opp spiseforstyrrelse-advarsler i stedet.

Anonymkode: d3fb5...34f

Dette forstår jeg ikke: "blokkert"? Blokkert av hvem? 

Og er poenget ditt at du synes tynne damer er attraktive eller ikke?

 

Anonymkode: aabb0...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Rihanna ble enda penere da hun gikk opp i vekt, for å ta et eksempel 😊

gWXvnba_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Anonymkode: 197b8...0e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg Rihanna ble enda penere da hun gikk opp i vekt, for å ta et eksempel 😊

gWXvnba_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Anonymkode: 197b8...0e6

Jeg syns hun var penere som tynn i 2005.

Anonymkode: ef5cb...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns hun var penere som tynn i 2005.

Anonymkode: ef5cb...c1e

Det bekrefter jo at det handler om smak og behag. Altså, det er ikke sånn at man automatisk er penere når man er tynnere. Det er bare øyet som ser :)

Anonymkode: 197b8...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...