AnonymBruker Skrevet 3. oktober #41 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 12.1.2019 den 19.21): Jeg er sykepleier selv og syns ofte jeg møter frekke og surr sykepleiere når jeg er pasient, på barsel. Ellers er de fleste ok. Er man sur selv smitter humøret over på andre 😅 Anonymkode: 5f2f2...236 Hm.. ja.. men når man pasient virker sur er det vel som regel at man er redd eller har store smerter? En sykepleier skal vel være trent til å se store smerter påvirker og ikke at det går på dårlig personlighet? Jeg har godt kjennskap til å være pasient nå. Snart en mnd innlagt å ser jo alle er forskjellige her. Jeg har sikkert vært noen dager som et troll når jeg hadde smertehelvete de ikke klarte å få kontroll på. Tåler lite morfin. Jeg beklaget til en dagen etter også. Hvis jeg hadde oppført meg dårlig. Vi som er pasienter derimot som det er alvorlig med er ofte sensitive når det er sure sykepleiere som oppfører seg dårlig. Det er lite som skal til når man er så ekstremt sårbar. Jeg forventer ikke ultrablide mennesker her. Bare normal folkeskikk. Det er 10% her jeg er som ikke har det. Resten er bare hyggelige eller helt ok. Vi skal jo ikke være venner. De 10% kunne godt skiftet jobb. Der går det ikke kun i å være «sur», men at de har en nedsettende måte å være på, himler med øyene, svært uvennlig, ser knapt på deg osv osv. man kan føle seg skikkelig utrygg og det er faktisk skummelt når livet ditt avhenger av denne personen. De kommer ikke før kanskje 25 min når man har ringt etter dem og tisset i sengen. Sånne folk man ville styrt langt unna i det normale liv. En av de 10% sa at jeg kunne gå hjem når jeg ikke kunne komme ut av sengen uten hjelp. Det er både hva de sier og hvordan de oppfører seg som påvirker. Ang tråden så var den gammel ser jeg, men den var relatert til meg nå. At en sykepleier på legevakt er litt sur som tråden var startet med bryr meg lite. Man er der kort. Mange drar dit også uten gode grunner og opptar pasienter som trenger raskere hjelp. De få gangene jeg har vært på legevakt har jeg lurt på hvordan de kan være i form til prate kjempe høyt på tlf, strikke og spise kebab mens de venter på å bli vurdert av sykepleier og lege. Som innlagt kan man noen ganger dessverre oppleve lange innleggelser og da er det veldig viktig med medmennskelighet🙏❤️ Anonymkode: 3bf63...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #42 Del Skrevet 4. oktober Jeg har aldri møtt en sur sykepleier. Anonymkode: c6c4f...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #43 Del Skrevet 4. oktober De er nok slitne og utbrente fordi jobben krever at man gir mye av seg selv hele tiden. Det er noe spesielt med å jobbe med mennesker. Anonymkode: bdcca...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4. oktober #44 Del Skrevet 4. oktober Mitt inntrykk er at de fleste er blide og hyggelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #45 Del Skrevet 4. oktober Møter både sure og hyggelige folk i alle yrker. Men folk flest er jo hyggelige. Å stemple personligheten på en hel yrkesgruppe høres enormt sneversynt ut. Anonymkode: 63c87...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. oktober #46 Del Skrevet 4. oktober Er det noen yrkesgruppe jeg aldri har opplevd som sure, så er det sykepleiere. Der har jeg bare møtt omsorg og omtanke og forståelse, selv når jeg som pasient har vært på mitt mest irrasjonelle og usjarmerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #47 Del Skrevet 4. oktober Har ikke så mye erfaring med sykepleiere. Men først og fremst vil jeg ha hjelp til det jeg trenger hjelp til, i så fall. Jevnt over hyggelige. De er som en nødvendighet, ikke noe jeg finner unnskyldninger for å oppsøke, lol. 🤪 Anonymkode: c3b4a...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #48 Del Skrevet 4. oktober Nå er ikke jeg den som tråkker ned dørstokken på legevakt eller sykehus. Men de gangene jeg har vært der så blir jeg alltid like imponert over profesjonalitet og evnen til omsorg og vennlighet som de utviser. Synes folk i helsevesenet fortjener honnør. Men noen folk har en egen evne til å møte på sure folk overalt hvor de ferdes, så kan man spørre seg om hva som er grunnen til det. Det samme med folk som alltid havner i krangel eller slåsskamp, som regel så skjønner de aldri hvorfor de ofte havner i slike situasjoner. Anonymkode: 32ec4...357 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. oktober #49 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 12.1.2019 den 14.39): Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder? Anonymkode: 4bbd3...757 Tror faktiskdeer kjipere på legevakta ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #50 Del Skrevet 5. oktober Generellt er det er bra og jobbe på legevakt. Men! Det går nesten ikke en dag uten at det ringer en som enten har kuttet seg eller en som truer med selvmord. Det er så mye psykiatri at det overskygger litt gleden av og hjelpe andre alvorlig syke eller skadde. Så bare en liten tanke om at hvis du møter en sur spl, så er hun kanskje emosjonellt overbelastet. Jeg skjønner godt at det er flukt fra yrket. Anonymkode: 89cfc...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå