Gå til innhold

Hvorfor er sykepleiere alltid så sure?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd sure sykepleiere, så hvis du hele tiden opplever det så kanskje det ikke er dem det er noe "galt" med?

Anonymkode: ecaa7...ba0

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du alltid bare møter idioter og sure folk på din vei er det ikke sikkert det er dem det er noe i veien med. 

(Gammelt jungelord)

Anonymkode: 05d5a...929

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

Bitter much. 

Anonymkode: 239f3...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en frequent flyer på legevakten eller?

Anonymkode: d9393...bfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

Er ikke så ofte på legevakten men mye på sykehus. Erfaringen er motsatt. En og annen kan være i dårlig humør men det virker som om de aller fleste er blide syntes jeg. 

Anonymkode: 555b6...a21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på det samme... Er dessverre blitt sånn at man blir overrasket når man møter på en blid og hyggelig sykepleier.. 

Men når jeg ser hvem av de jeg gikk på skole med, som er blitt sykepleiere, er det kanskje ikke så rart heller... Det var iallefall IKKE de hyggelige empatiske folka som begynte på sykepleiestudiet ;) 

Anonymkode: e5311...9c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mest erfaring med sykepleiere fra sykehus og har nesten utelukkende veldig gode erfaringer ❤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever bare blide sykepleiere. Helt imponert over hvordan de holder humøret oppe, og alltid har et godt smil og noen oppmuntrende ord, selv midt på natten, og selv om de tydelig har det travelt. Kan det ha noe med pasient å gjøre? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har opplevd sure sykepleiere på legevakten så er jo det forståelig for der er det utrolig travelt og forstår godt at de ikke kan være i strålende humør hele tiden. De har masse å gjøre, mange og forholde seg til så jeg tenker

Selv har jeg bare gode erfaringer fra når jeg har vært innom sykehus og lignende, både som pasient og pårørende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mor som var ut og inn av sykehus over flere år, så jeg har møtt en del sykepleiere. De aller fleste var hyggelige. Hun som satt i resepsjonen, derimot, manglet bare en Nazi-uniform. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere på legevakten kommer ut for en drøss av forskjellige mennesker. Alt fra kjenninger med rusproblem som skal ha "smertestillende" til kjenninger som ikke tør gå til fastlegen for å få mandagssykemelding. De er nødt for å holde en stram linje. Dessuten er de avhengig av en lege på bakrommet som faktisk gidder å jobbe raskt og effektivt, og det er ikke alltid tilfelle...sykepleiere kan være så behandlingsvillige som bare det, men det er legen som bestemmer tempoet.

Anonymkode: cde8d...c92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikk motsatt erfaring. Syntes alltid de er vennlige og imøtekommende. Noen med en dårlig dag har man jo der å, men ikke noen jeg tenker på som sure.

Anonymkode: 978c5...cd5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, Trolltunge skrev:

Jeg opplever bare blide sykepleiere. Helt imponert over hvordan de holder humøret oppe, og alltid har et godt smil og noen oppmuntrende ord, selv midt på natten, og selv om de tydelig har det travelt. Kan det ha noe med pasient å gjøre? 

Helt enig at de jeg har møtt er super hyggelige. Men det varierer sikkert fra sted til sted, person til person og dag til dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri merket.

Har du merket at andre folk generelt er sure rundt deg også? Det kan være DU som er problemet her... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er dritt lei av sånne som deg :) 

Anonymkode: 7e1a6...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har helt motsatt erfaring. Har bare 2 ordentlige erfaringer hvor jeg har hatt lengre samtaler med sykepleiere som har pleiet meg da. Det ene var når jeg var innlagt en uke i forbindelse med fødsel, og den andre i forbindelse med en operasjon.

Etter operasjonen ble jeg så rørt av all hjelpen jeg fikk at tårene rant. Det var egentlig vaktbytte mens den ene sykepleieren var hos meg og hjalp meg med ting, men når byttet kom så sa hun til hun andre at hun gjerne ville være med meg til jeg skulle dra derifra. Så hun jobbet overtid bare for å kunne følge meg ut døra. Kjempehyggelig dame! (Men det var ikke bare hun jeg ble rørt av, anestesilegene og han som opererete meg var kjempegode med meg de også).

Og på føden var de også kjempehyggelige. Hjalp sikkert litt på at hun ene som var mye innom meg, og blant annet tok vannet på meg, også hadde vært i barselgruppen til mamma og meg den gang jeg var baby - fikk mye omsorg av henne ☺️

Ellers har jeg bare blitt møtt med smil på det lokale legekontoret også.

Det er nok sikkert de av sykepleierne som er grinete også. I tillegg til at de sannsynligvis har dårlige dager de også som alle oss andre. Men jeg har langt ifra inntrykk av at det er normen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet kommer til å tråkke noe (sure?) sykepleiere på tærne med denne tråden. Men jeg lurer virkelig på hvorfor det er så gjennomgående at sykepleiere er pottesure? Reagerer spesielt på dette ved legevakter. Det er rett og slett ekstremt hvordan de oppfører seg og hva de lirer av seg, i tillegg til at det ikke kommer et eneste vettugt råd ut av kjeften deres. Altså hvorfor velger man et yrke der man må forholde seg til folk, og enda til sjuke, sutrete folk når man hater mennesker? Og er det noe spesielt med legevakter? Er det den dårligste jobben man kan få som sykepleier eller noe sånt, siden disse er dobbelt så sure som sykepleiere andre steder?

Anonymkode: 4bbd3...757

Mulig pga av stresset arbeidssituasjon.

Har til gode og treffe sure sykepleiere. 

De er alvorlig når de konsentrere seg, og det er ganske naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inn og ut av sykehus hele livet og har aldri opplevd sure sykepleiere. Er en hyggelig med dem, er de hyggelige mot deg. De eneste "sure" sykepleierne jeg har opplevd, var da jeg var barn og lå på barneklinikken. Det var nok ikke så rart at de var litt biske når de skulle holde styr på en hel avdeling med viltre unger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...