AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Jeg kan late som om det er noe annet som er problemet, men problemet er jo bare at jeg er overfladisk. Flere ganger har jeg blitt kjent med fantastiske gutter med gode verdier og moral. Kanskje litt usikre på seg selv, men ellers hatt veldig mange bra egenskaper. De har forelsket seg i meg og jeg har tenkt at dette er "the one", og alt har føltes greit. Så kommer det til et punkt der jeg innser at jeg ikke klarer å gå for han fordi han ikke er kjekk nok. Jeg hater dette. Men da blir jeg helt kvalm av tanken på å være med dem plutselig. Selv om alt er bra i starten. Synes det er så trist fordi alt virker så bra, og jeg tenker at en slik fyr hadde vært en bra mann og far. Den eneste jeg har møtt på som jeg synes var sykt kjekk var helt gæren og jeg gikk aldri for han selv om han overøste meg med fine ord og jeg hadde veldig lyst. Jeg skjønte at det bare var greier han sa for å ligge. Jeg har jo altså vært heldig med å finne veldig bra gutter jeg ikke tror det er så mange av. Også lar jeg utseendet stoppe det!? Greit nok at jeg er pen, men jeg er ikke en feilfri modell eller noe! Hvordan endrer jeg meg? Anonymkode: efb35...8a6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Prøv en psykolog? Hva vil du at vi skal fortelle deg? Det er en mindset endring. Anonymkode: 0ff5b...b47
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Dette høres mer ut som en forsvarsmekanisme enn noe annet. Anonymkode: c44c8...835
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres mer ut som en forsvarsmekanisme enn noe annet. Anonymkode: c44c8...835 På hvilken måte? Anonymkode: efb35...8a6
Gjest S-85 Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: På hvilken måte? Anonymkode: efb35...8a6 Enig. Du kan være redd for å binde deg
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 12 minutter siden, S-85 skrev: Enig. Du kan være redd for å binde deg Gir mening siden jeg alltid finner noe feil eller en grunn til å aldri gå for noen, derfor jeg alltid har vært singel. Er så redd for å være sårbar. Men hvordan endre det? Anonymkode: efb35...8a6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 Jeg har litt samme problemet, men har et skille. Vet jeg er ganske overfladisk, har ingen høye standare, men siden jeg trener og tar vare på mitt utseende så forventer jeg litt at en eventuell motpart kan bry seg litt om seg selv også. Men er ikke derfor jeg ikke finner meg noe fast, ligger mer i at jeg er redd for å finne noen jeg blir glad i, for så å finne ut at de feks har lyst på 5 barn eller noe jeg ikke ønsker å stå for. Lettere for meg å bare skyve dem bort om de blir for pågående da.. Angående endring så er det ikke sikkert du er "klar" for et forhold? Er det noe du virkelig ønsker deg, eller er det noe du vil ha for andre har det? Fordi det er normalen i samfunnet liksom? Anonymkode: 0a491...8c1
Sillyline Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Det er vel litt biologisk. Om du synes noen er kjekke, har de gjerne det du ser på som gode gener. Ergo vil du videreføre de genene. Samtidig vil personligheten være viktigere, da det sier mer om hvem personen er og hva vedkommende står for. Hvordan du kan endre deg? Tja. Om du tenker at jo kjekkere en person er, jo større konkurranse blir det, og dess større sjanse for at han kun vil ligge med deg og ikke noe mer, jo mindre attraktiv vil han bli. Men igjen, du har nok bare ikke møtt den rette for deg enda. Når du gjør det, så er det ikke sikkert at utseendet betyr så mye. Eller om du møter en du synes er veldig kjekk, OG samtidig en grei kar. Det er ingen vits i å være sammen med noen om du ikke føler deg tiltrukket av de i hvert fall. Da blir det som å være sammen med noen fordi man synes synd i de. 3
herzeleid Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 Høres, som andre nevner, litt ut som en forsvarsmekanisme eller at du er redd for de følelsene du får for disse guttene, gitt at det virker som du først liker dem og ikke har noe problemer med utseendet, for så å ikke like dem når du får sterkere følelser. Kanskje kan det være nyttig å gå i seg selv og tenke over hva som får deg til å føle det sånn, hva du kjenner på ovenfor disse før du snur og hva du eventuelt er redd for. Her kan sikkert en psykolog være til god hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå