Gå til innhold

Vil dette ha merkbar effekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en kvinne på 31 år. 173 cm og veier per idag 110 kg.

Jeg ønsker å gjøre noe med vekta.

Vil min «plan» ha markbar effekt?

skal til syden i slutten av mars, vil jeg merke endring innen da?

Min plan:

frokost: havregrøt med bær

lunsj: salt eller knekkebrød

middag: en porsjon med det vi har

kvelds: samme som lunsj hvis jeg er sulten. Om ikke, ingenting.

drikke mye vann. Mellom 2 og 3 liter.

trene på treningssenter 1 time, 2-3 ganger i uka. De dagene jeg ikke trener, gå tur i 1 time.

Per idag trener jeg ikke, og tenker ikke over hva og hvor mye jeg spiser.

meniner?

Anonymkode: bdc4c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beror på størrelser og hva du mener med salt? Salt er ikke så bra. 

Jeg ville heller variert kostet litt mer til frokost, lunsj og kvelds og lest litt på næringsinnhold og prøvd å holde deg mellom 1500-1800 kalorier, litt mer når du trener. Spis kvelds flere timer før du legger deg og ikke småspis etter kvelds. Selv riskaker og frukt baller fort på seg på kvelden, det er i sofaen og foran TVen vi ofte spiser uten å tenke oss om. 

Det er lettere å holde en diett om det ikke er det samme dag ut og dag inn. Lunsj kan være skyr, suppe, salat med kylling.. Frokost kan også varieres. 

Man blir mett lengre av proteiner! :)

Lykke til

Anonymkode: 52f55...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det vil ha merkbar effekt. Skal du ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd. Du skriver ingenting om hvor mange kalorier du har tenkt å ta inn per dag.

Anonymkode: f048b...427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt til lunsj? 

Altså om det vil ha effekt eller ikke har med posjonsstørrelse og ikke direkte hva du spiser. Knekkebrød kan være bra hvis du spiser 2-3, men dårlig hvis du spiser 10. Derfor er det vanskelig å dømme ut fra matplanen. Vei alt du skal spise og loggfør, pass på at du ligger under et visst kalorinivå. Ikke gå for lavt på kaloriene, da vil du sprekke. Regn ut ditt kalorinivå på nett. 

Treningsmessig ser det greit ut. Aktivitet er bra, men pass på så du ikke tar i for mye i starten så du går på veggen og mister motivasjon. 

Anonymkode: 5af63...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun mener "salat", men hva mener du med at salt ikke er så bra? Salt er faktisk livsnødvendig.

Anonymkode: f048b...427

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror hun mener "salat", men hva mener du med at salt ikke er så bra? Salt er faktisk livsnødvendig.

Anonymkode: f048b...427

Ja, det er vitamin B også, men man spiser det ikke til et måltid :) Jeg tenkte faktisk ikke salat i det hele tatt, jeg lurte på om det var salte knekkebrød eller noe jeg ikke skjønte.

Og salt er nødvendig, men det er nok salt i kjøttpålegg og vanlig niddagsporsjoner/brød og lignende så man trenger ikke tenke på å tilsette en ekstra teskje salt i maten her til lands. 

NOK salt er livsnødvendig, men de fleste har null problemer med å få i seg nok. For mye salt kan være til skade over lang tid, og er som regel det folk må passe på. 

Anonymkode: 52f55...3d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned lifesum og begynn å telle kalorier. Jeg har veid det samme som deg før og gikk ned 20 kg på 2 mnd. MEN, jeg trente hver eneste dag, i flere timer per dag.

Anonymkode: 97c8a...f3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor hardt du trener og hvor mye kalorier det er i middagen spesielt. 

Jeg gikk fra 105 kg til 95 kg på 1 1/2 måned, og det var merkbar forskjell, men jeg trente 3 ganger i uken, og 2 timer når jeg først var der. Trente hardt! 

Enda en måned senere var jeg 90 kg, men deretter gikk det mest på kosthold, og jeg fikk et platå før jeg stramt inn på alt unødvendig i kostholdet. Det tok deretter nesten 10 måneder å komme ned på 75 kg. 

De første kiloene er rett og slett ikke så veldig vanskelige. Det blir tøffere etterhvert. Likevel det er stor forskjell på å veie 105 (eller 110 kg) og å veie 90 kg! 

Anonymkode: d6361...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være insulinresistent? Ville prøvd lavkarbo som ny livsstil.

Anonymkode: bdcf3...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke. Her ser det ut til å være for mye karbohydrater og for lite proteiner og fett. Jeg vil heller anbefale LCHF. 

Anonymkode: b2cab...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis ikke. Her ser det ut til å være for mye karbohydrater og for lite proteiner og fett. Jeg vil heller anbefale LCHF. 

Anonymkode: b2cab...3cb

Dette er IKKE for mye karbohydrater i et normalt kalori-kosthold! Bare fordi du er lavkarbo entusiast betyr det ikke at alle liker lavkarbo og vil kutte karbohydrater. 

Anonymkode: 24688...2d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp boka til Desiree Andersen, «FIT på 30 dager». Den har mange gode oppskrifter og en ukesmeny for hver sv de 4 ukene. Om du spiser det samme hver dag så kan du fort bli lei og bare gi opp. Kosthold og trening er ei greie som er litt vanskelig når man skal nedi vekt, men den boka er en fantastisk fin hjelp! Den hjelper deg til å innøve nye vaner som kan være bra for deg livet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...