Gå til innhold

Frisører med stygt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at det finnes en stor andel frisører som regelrett har stygt hår. Dvs. Overbleket, feil farge, ettervekst, dårlig blendede extensions, krusete hår, slitt hår, frisyre som ikke passer ansiktsformen, merkelig frisyre m.m.

Er det bare jeg som kjenner at jeg ikke er så gira på hårtips og produktanbefalinger fra disse frisørene? Jeg ser dette veldig ofte! Og tenker litt sånn, hva er greia? Hvordan skal disse kunne fortelle meg hva jeg bør gjøre med håret mitt?

Anonymkode: 9e360...935

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha jeg er helt enig! Jeg tenker faktisk også sånn på treningssenteret om ikke instruktøren er stram og sprek! Selv om jeg ikke tør si det høyt da det er politisk ukorrekt.

Anonymkode: 7909c...6a5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker at om ikke frisøren er velstelt på eget hår, hvordan skal hun da klare å fikse mitt? Er jo yrkesstolthet. 

Anonymkode: 836f8...f0e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friøren jeg var hos sist hadde velstelt hår, men det var i en ufarget brungrå farge og det var stygt. Bruker ikke henne igjen.

Anonymkode: 5b732...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Friøren jeg var hos sist hadde velstelt hår, men det var i en ufarget brungrå farge og det var stygt. Bruker ikke henne igjen.

Anonymkode: 5b732...309

At hun ikke farger håret sitt, betyr ikke at hun er en dårlig frisør.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk sett så burde du gå til frisøren med den styggeste klippen. De klipper ikke seg selv og det er en av de andre frisørene som har gitt den stygge klippen. Går du til frisøren med den fineste klippen så betyr det at det er en flink frisør der, men det er ikke din. #lørdagstanker

Jeg tenker ofte over de som jobber på helsekosten, enkelte bak kassen der ser jo direkte sjuke ut. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

At hun ikke farger håret sitt, betyr ikke at hun er en dårlig frisør.

 

Men når håret ikke er pent i fargen ville en god frisør farget seg?

Anonymkode: 5b732...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Men når håret ikke er pent i fargen ville en god frisør farget seg?

Anonymkode: 5b732...309

Hva som er pent kommer an på øyet som ser. Nå er min frisør veldig fin på håret, aner ikke hvem som klipper henne, men det spiller ingen rolle, hun er superdyktig! 

Anonymkode: c6733...47c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Men når håret ikke er pent i fargen ville en god frisør farget seg?

Anonymkode: 5b732...309

Ikke nødvendigvis. Kanskje hun er fornøyd med den naturlige fargen. Det er oftest den fargen som passer best til ansikt og alder. Har selv gått til frisører som har hatt rufsete hår, men jeg har alltid vært fornøyd da jeg har gått fra frisøren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Chablis said:

Logisk sett så burde du gå til frisøren med den styggeste klippen. De klipper ikke seg selv og det er en av de andre frisørene som har gitt den stygge klippen. Går du til frisøren med den fineste klippen så betyr det at det er en flink frisør der, men det er ikke din. #lørdagstanker

Jeg tenker ofte over de som jobber på helsekosten, enkelte bak kassen der ser jo direkte sjuke ut. 

Nei, men det er jo akkurat det: Frisører som er stygge på håret klarer ikke å vurdere ordentlig hva som er fint og ikke, nettopp fordi han eller hun faktisk er stygg på håret selv. Jeg mener ikke nødvendigvis hvor flinke de er teknisk med saksen fordi en frisørs jobb er jo så mye mer enn det: De anbefaler frisyrer, produkter, behandlinger, vedlikehold osv. Og da stoler jeg ikke på deres dømmekraft, hehe.. Når de bare "Denne er såå bra for tørt, skadet og behandlet hår" og så ser håret ut som en krusete høystakk med slitte tupper og gul mismatch blekefarge, heheh

Anonymkode: 9e360...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det med skomakerens barn, da. Skomakeren kan være flink, selv om barna hans går i dårlig fottøy. Gir du alt i jobben din, orker du ikke mer av den på fritiden.

Anonymkode: c8849...c3b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det med skomakerens barn, da. Skomakeren kan være flink, selv om barna hans går i dårlig fottøy. Gir du alt i jobben din, orker du ikke mer av den på fritiden.

Anonymkode: c8849...c3b

Jeg skulle akkurat til å i dette. 

Unge frisører eksperimenterer mye med håret sitt, og da er det lett at det blir slitt. De har tilgang på alt og i dødtid er det for lett å teste en trend eller noe de nylig lærte. 

Mer voksne frisører har gjerne barn eller kanskje eier/driver salongen og er regelrett i tidsklemma. Alle har vel opplevd å ikke ha så god tid på morgenen, men mange møter man må gjennom tidlig på dag. 

Og eldre er kanskje litt slitne og blir klippet av andre. 

Frisører har også gener og ikke alle er født med nydelig fint og tykt hår med perfekt fall. 

Sånn helt til sist så kan jeg si at fastlegen min har dårlig hjerte og hun som fikser neglene mine har ofte korte og flisete negler selv - men det kommer av kjemikalier, filing og behov for detaljarbeid. 

Og nei, jeg er ikke frisør. :) men, jeg har lagt merke til det jeg også. Av alle frisører jeg har sett så er det kanskje 1/4 som er flott på håret, sol man legger merke til, 1/4 som er helt greit og nøytralt og halvparten er enten sjuskete, mye ettervekst eller med håret veldig careless I en klype. 

Anonymkode: 2f931...88e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Honey Dew skrev:

Ikke nødvendigvis. Kanskje hun er fornøyd med den naturlige fargen. Det er oftest den fargen som passer best til ansikt og alder. Har selv gått til frisører som har hatt rufsete hår, men jeg har alltid vært fornøyd da jeg har gått fra frisøren.

 

Men hun kler den ikke, det er den jammerlige skittenbrunblonde norske fargen som verken er fugl eller fisk. 😕 Hun burde i alle fall bleke det, eller farge det i en mer definert farge.

Anonymkode: 5b732...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Chablis skrev:

Logisk sett så burde du gå til frisøren med den styggeste klippen. De klipper ikke seg selv og det er en av de andre frisørene som har gitt den stygge klippen. Går du til frisøren med den fineste klippen så betyr det at det er en flink frisør der, men det er ikke din. #lørdagstanker

Jeg tenker ofte over de som jobber på helsekosten, enkelte bak kassen der ser jo direkte sjuke ut. 

Godt reflektert!

Anonymkode: 52b02...b93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei frisør jeg pleier å gå til som ikke har noe fint hår, hun er likevel drit god i jobben sin. Hun jobber mer effektivt enn de andre der og er bedre enn de i jobben sin. Så da velger jeg å tro at hun kan jobben sin selv om hun ikke bryr seg så mye om eget hår

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men hun kler den ikke, det er den jammerlige skittenbrunblonde norske fargen som verken er fugl eller fisk. 😕 Hun burde i alle fall bleke det, eller farge det i en mer definert farge.

Anonymkode: 5b732...309

Ingen kler den fargen og i 2019 kan vi dekke over den.

Anonymkode: 5b732...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler det samme som med folk som jobber på Kicks og andre parfymerier som er skikkelig stygt sminket... Husker jeg var innom Mac og spurte om hjelp angående foundation og concealer, farger osv. Hun anbefalte altfor lyse farger til meg og brukte seg selv som eksempel, sånn «slik som jeg ser du», og hennes sminke var direkte stygg. Feil farge (altfor lys og kald), sjoldete, og øyeskyggen var ikke lagt særlig pent. Altså, jeg gidder ikke ta sminketips fra dem da de åpenbart ikke har peiling 😛 

Anonymkode: bb32b...fa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kler den fargen og i 2019 kan vi dekke over den.

Anonymkode: 5b732...309

Jeg har den fargen og har farget håret i over 12 år fordi jeg mener som deg. Men nå holder jeg på å la det gro ut, fordi jeg tror både hodebunn og hår har godt av en lang pause, og jeg savner faktisk den naturlige fargen. Selv om det er en rar flyvefisk. 

Anonymkode: 2f931...88e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Ikke konstruer unnskyldninger for at frisører som har forferdelig sveis selv, sikkert er gode frisører og kan gi gode stilråd likevel. You have to look the part and walk the walk, på godt nynorsk. Og da særlig i en sånn jobb. Frisører, make up-artister, stylister osv. er vandrende reklameplakater for yrket sitt. Det motsatte hadde vært å kommet til en doktor med skittent og uhygienisk kontor, tannpleier med råtne tenner, barnehagetante dømt for vold mot barn osv. Hvem ville ønsket å få hjelp av dem?

Anonymkode: f33dd...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Men når håret ikke er pent i fargen ville en god frisør farget seg?

Anonymkode: 5b732...309

Jeg tenker ikke det. Litt som jeg heller ikke tenker at en god pastisk kirrurg med små pupper ville tatt silikon. Noen setter mer pris på det naturlige, og det ser jeg ikke noe feil med. Men bryr meg mer om håret ser stelt ut ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...