Gå til innhold

Hjelp til bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er mange rundt meg, klar overvekt kvinner, som får hjelp til bolig. I min verden går dette mot fornuft da et menneske bør lære seg å stå på egne ben og greie seg selv i livet. 

Hva mener dere?

(Selv har jeg finansiert bolig til 6mill av egen lomme som førstegangskjøp)

Anonymkode: 3c401...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i "får hjelp til" ? Hva slags hjelp?

Endret av VoodooChild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg trolig en del eldre, men blant dem jeg kjenner så var det mennene som fikk mest hjelp. Venninner av meg kjøpte sammen for å ha råd til å komme inn på boligmarkedet. Også var det selvfølgelig noen som ikke kjøpte og flyttet inn hos kjæresten. Der var det dog en overvekt av kvinner. Alt i alt så varierer det veldig fra de forskjellige bekjentskapene man har. 

Kvinne 40 år 

Anonymkode: 9f429...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og fikk ikke noe hjelp. Har en venninne som fikk 100 000 kr i hjelp, men hun måtte jo selv spare en del, før hun fikk bolig. Kjenner og en mann som fikk 1 mill og en annen mann som fikk 500 000. 

Anonymkode: 0e981...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått penger av mine foreldre eller noe.

Kjøpte første leilighet sammen med eks-mannen for 20 år siden, og da stilte foreldrene hans som kausjonister. Da vi solgte i 2016 for å skilles, ble det en million på oss hver i egenkapital. Dette brukte jeg til å kjøpe meg leilighet alene.

Jeg leide leilighet frem til jeg var 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er mange rundt meg, klar overvekt kvinner, som får hjelp til bolig. I min verden går dette mot fornuft da et menneske bør lære seg å stå på egne ben og greie seg selv i livet. 

Hva mener dere?

(Selv har jeg finansiert bolig til 6mill av egen lomme som førstegangskjøp)

Anonymkode: 3c401...da8

Hvorfor det om foreldrene kan ? Jeg har kjøpt leilighet til begge mine barn, de er fortsatt tenåringer og bor hjemme. men har kjøpt to 3-roms i Oslo som leies ut til de eventuelt vil flytte inn i leilighetene, ellers så fortsetter vi å leie ut eller selger. Kjøpte for ca 2 år siden. Når jeg har pengene så hvorfor ikke ? Disse ligger området Majorstua så bra i forhold til om de ønsker å bo/studere i Oslo etterhvert

Anonymkode: 5fdbc...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, altså... Hva er vitsen med å hjelpe noen overhodet? 

Hvis jeg har et førstehjelpskrin i hånda og går forbi noen som ligger på gata og blør, så går jeg rett forbi. Folk må jo klare seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er mange rundt meg, klar overvekt kvinner, som får hjelp til bolig. I min verden går dette mot fornuft da et menneske bør lære seg å stå på egne ben og greie seg selv i livet. 

Hva mener dere?

(Selv har jeg finansiert bolig til 6mill av egen lomme som førstegangskjøp)

Anonymkode: 3c401...da8

"Skrytepave" 

Anonymkode: ed5c2...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎01‎.‎2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er mange rundt meg, klar overvekt kvinner, som får hjelp til bolig. I min verden går dette mot fornuft da et menneske bør lære seg å stå på egne ben og greie seg selv i livet. 

Hva mener dere?

(Selv har jeg finansiert bolig til 6mill av egen lomme som førstegangskjøp)

Anonymkode: 3c401...da8

Ok, så hvor gammel er du og hvor har du fått pengene fra?

Anonymkode: 7efe2...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Mitt inntrykk er ikke at jenter får mer hjelp enn gutter. Mitt inntrykk er at foreldre som kan hjelpe, hjelper sine barn.

Selv har jeg fått aboslutt null i hjelp utover at jeg fikk startlån fra kommunen for å dekke manglende egenkapitalskrav for den første boligen jeg kjøpte alene. Boligen jeg bor i nå har jeg finansiert selv ved hjelp av oppspart og opptjent egenkapital og boliglån.

Når mine foreldre en gang dør kan det være at det dukker opp noe arv som gjør det mulig å investere i en annen bolig eller nedbetale gjeld på denne. Det blir da den eneste form for hjelp jeg mottar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...