Gå til innhold

Shire hest ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen her som har erfaring med denne hesterasen?

Jeg er en hestevant person, og har erfaring med travhester og litt ridehest.

Har hele livet vært fasinert av Shirerasen, og har lyst til å kjøpe meg en selv.

Er klar over at de er store.

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en på for et år, de trenger at alt er større, absolutt alt. Boksen dens var større enn stua mi, utstyret meget dyrt, og hvis du ikke er en spesielt høy jente (jeg er 189cm) så blir det slitsomt for deg. Slle de lavere jentene på stallen slet med å sele på eller stelle hesten på rygg og nakke. 

Anonymkode: 7cea3...f97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en på for et år, de trenger at alt er større, absolutt alt. Boksen dens var større enn stua mi, utstyret meget dyrt, og hvis du ikke er en spesielt høy jente (jeg er 189cm) så blir det slitsomt for deg. Slle de lavere jentene på stallen slet med å sele på eller stelle hesten på rygg og nakke. 

Anonymkode: 7cea3...f97

Jeg er 167 :)

 

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 167 :)

 

Anonymkode: 586c8...a13

Jeg har samme høyde og jeg klarte ikke å håndtere hesten til pappa i særlig grad. Selv har jeg Tinker som i mine øyne er et godt alternativ for oss som ikke har høyden på vår side😊

Anonymkode: df9d7...4c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme høyde og jeg klarte ikke å håndtere hesten til pappa i særlig grad. Selv har jeg Tinker som i mine øyne er et godt alternativ for oss som ikke har høyden på vår side😊

Anonymkode: df9d7...4c3

Jeg er jo vant med høye ridehester da, men Shire blir kanskje annerledes :)

Har jo lest at de er veldig snille....

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store og snille, men størrelsen byr på mange utfordringer! 

Anonymkode: b9a56...148

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo vant med høye ridehester da, men Shire blir kanskje annerledes :)

Har jo lest at de er veldig snille....

Anonymkode: 586c8...a13

Ja, de er kjente for å være snille, men hest og rytter bør absolutt passe sammen størrelsesmessig.

Anonymkode: df9d7...4c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er kjente for å være snille, men hest og rytter bør absolutt passe sammen størrelsesmessig.

Anonymkode: df9d7...4c3

Jada, de bør jo selvfølgelig det :)

 

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 167 :)

 

Anonymkode: 586c8...a13

Så hvorfor skal du ha en sånn diger hest for>?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Så hvorfor skal du ha en sånn diger hest for>?

Fordi jeg syns de er helt utrolig fine, og jeg elsker store og rolige hester.

Er også veldig fasinert av Frieser rasen.

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Så hvorfor skal du ha en sånn diger hest for>?

Sikkert for at TS ikke direkte forbinder sin interesse for forskjellige hesteraser med sin høyde.

Anonymkode: bf4f0...651

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å ha en slik på for, men måtte gi meg når jeg så utgiftene, og han  måtte fraktes til meg (noe som betydde å leie lastebil med mulighet til å ha hest i). Den eneste hovslageren i området tok 4500 for å sko, om han fikk tak i skoene. Utstyr hadde den heldigvis, og det er jo ikke hesten man spontankjøper til for man finner jo aldri størrelsen 😂

Mat var et kapittel for seg selv, men gården den skulle stå på hadde selvforsyning heldigvis, ellers hadde jeg ikke hatt råd. Dessverre ble det ikke den pga utgiftene, ellers hadde jeg nok hatt lyst på det selv. Nå ser jeg at utgiftene er alt for store for meg, og jeg velger evt en tinker.

Anonymkode: 2c804...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderte å ha en slik på for, men måtte gi meg når jeg så utgiftene, og han  måtte fraktes til meg (noe som betydde å leie lastebil med mulighet til å ha hest i). Den eneste hovslageren i området tok 4500 for å sko, om han fikk tak i skoene. Utstyr hadde den heldigvis, og det er jo ikke hesten man spontankjøper til for man finner jo aldri størrelsen 😂

Mat var et kapittel for seg selv, men gården den skulle stå på hadde selvforsyning heldigvis, ellers hadde jeg ikke hatt råd. Dessverre ble det ikke den pga utgiftene, ellers hadde jeg nok hatt lyst på det selv. Nå ser jeg at utgiftene er alt for store for meg, og jeg velger evt en tinker.

Anonymkode: 2c804...163

Jeg måtte også ha  fraktet denne langt, og har ikke sjekket pris på frakt, renger med det er dyrt :/ Den smeden som jeg bruker til min nåværende forhest tar 700,- for å sko en vanlig ridehest, aner ikke hva han hadde tatt for en diger Shire.

Jeg har ikke barn (enda), så på en måte så hadde det nok latt seg løse økonomisk.

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte også ha  fraktet denne langt, og har ikke sjekket pris på frakt, renger med det er dyrt 😕 Den smeden som jeg bruker til min nåværende forhest tar 700,- for å sko en vanlig ridehest, aner ikke hva han hadde tatt for en diger Shire.

Jeg har ikke barn (enda), så på en måte så hadde det nok latt seg løse økonomisk.

Anonymkode: 586c8...a13

Ja, du får ikke den her på en hestehenger akkurat. Vanlig pris på skoing er rundt 500-800 kr her. Men de skoene kan de kjøpe i hopetall mens skoene til shirehesten var det kun vi som brukte og de måtte da spesialbestilles. Og det var kun en hovslager som sa seg villig til å sko shirehesten.

Anonymkode: 2c804...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du får ikke den her på en hestehenger akkurat. Vanlig pris på skoing er rundt 500-800 kr her. Men de skoene kan de kjøpe i hopetall mens skoene til shirehesten var det kun vi som brukte og de måtte da spesialbestilles. Og det var kun en hovslager som sa seg villig til å sko shirehesten.

Anonymkode: 2c804...163

Akkurat, jeg skjønner :) har ikke sjekket om denne smeden vil sko en Shire.

Eneste jeg vet er at det hadde nok vært litt av en opplevelse og vært eier av sånn diger kjempe :) 

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en på stallen i mange år, ikke noe jeg ville hatt selv. Stor og tung, lite sportslig og kan ikke brukes til noe annet enn tur/kløv og lett hobbyridning.

Men for all del, veldig snill og nydelig å se på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke minst er det dyrere enn vanlige hester mtp utstyr som må spesialtilpasses, sko, hestehenger osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kverrulanten skrev:

Vi hadde en på stallen i mange år, ikke noe jeg ville hatt selv. Stor og tung, lite sportslig og kan ikke brukes til noe annet enn tur/kløv og lett hobbyridning.

Men for all del, veldig snill og nydelig å se på!

De er super fine :)

vet at Døl er ganske lik, og en mye mer praktisk rase, men syns de er så vanlige, og da blir det litt kjedelig.

Anonymkode: 586c8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er super fine :)

vet at Døl er ganske lik, og en mye mer praktisk rase, men syns de er så vanlige, og da blir det litt kjedelig.

Anonymkode: 586c8...a13

Ja, de er veldig flotte! Finnes mange andre store hesteraser også hvis det er det du er på jakt etter. 

Min er 180 og veldig sportslig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 0 peiling på hest, så nå måtte jeg google! Og da så jeg jo at det var vel den hesterasen som ble brukt bl,a. på bryggeriene i gamle dager (så gammel er ikke jeg at jeg har sett det da) :fnise:

Veldig fine! Men som sagt så har ikke jeg greie på det!

Anonymkode: 06eec...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...