Gå til innhold

Tips til frokost og lunsj som frister å spise.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig lei av det samme gamle og det går gjerne i brødskiver eller knekkebrød selv om jeg egentlig ikke er så glad i det. Om morgenen har jeg ikke så mye tid og da er jeg lite kreativ. Noen ganger lager jeg salat kvelden før, men jeg synes ikke at det blir så godt heller.

Jeg er ikke noe glad i havregrøt og ikke kjøleskapsgrøt og banan liker jeg heller ikke. Ellers liker jeg det meste, men er kanskje litt matlei. Så jeg har ofte ikke lyst på mat.

Så jeg trenger noen tips og inspirasjon. Gjerne noe som kan lages i forveien eller som er enkelt å lage. Hva spiser dere?

Anonymkode: e8855...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også perioder der jeg er så EKSTREMT lei av mat. Og frokost er et ork. Men da hjelper det å lage cottage cheese med fin light saft oppi (jeg er ikke egentlig så glad i smaken av cottage cheese liksom), og ha det som er godt på toppen 🤷🏼‍♀️ Ofte blir det en granola av noe slag, eller den frukta jeg har hjemme. Det tar virkelig 3min å lage - og det smaker greit til frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youghurt med müsli eller grove croissanter

Anonymkode: a1d48...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har lyst på mat, er det kanskje like greit å vente til lunsjpausen med å spise? Eller spis middag tidligere/ikke spis kveldsmat? Stå opp litt tidligere så appetitten kommer på plass/du får ro til å spise?

Jeg spiser nesten bare knekkebrød eller pumpernickel med diverse pålegg, eller grøt, til frokost. Frisk frukt (aldri banan), rå grønnsaker. Har aldri smakt kjøleskapsgrøt (og det frister lite), men varierer mellom mange grynsorter så "grøt" er ikke ensbetydende med "havregrøt".

Anonymkode: a9446...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett. Skjærer opp paprika, tomat og vårløk mens pannen blir varm, steker det raskt mens jeg slår sammen egg, melk og krydde, heller over og topper med litt ost. Kjapt, godt og mettende. Ellers syns jeg Weetabix med melk og bær eller syktetøy også kan være en fin variasjon. 

Anonymkode: 8aa5b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ostesmørbrød :) Hvis du ikke har slikt ostesmørbrødjern, kan du bruke vaffeljern. Hvis du er slankefantast kan du bruke grovt brød og mager ost. Dette metter helt til lunsj.

Anonymkode: ff705...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt med granola 

wraps, bruk feks kylling fra middagen dagen før, røkelaks etc. 

 

Anonymkode: 4fae5...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lapper er veldig greit :) Jeg pleier steke opp en del, og legge i kjøleskap, og spiser kaldt med noe pålegg på. Synes dem holder seg gode og myke to dager i kjøleskapet så lenge dem er i plast :) 

Ellers er jeg stor fan av vaniljeyoghurt med musli i, rema har en kjempegod musli som ikke koster all verden heller! 
I studietiden pleide jeg lage havrekjeks, det var genialt til å spise som frokost, og mellom forelesninger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker! Proteinbarer etc. Vanilje kesam.

Anonymkode: f9a22...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke brød... så frokost/lunsj består stort sett i -

Ovnsbakte omeletter i dyp form, bruker det jeg har av rester av grønnsaker. 

Kyllingfilet med spinat/søtpoteter/brokkoli/spinat..... 

Egg, tunfisk, spinat, feta-salat. 

Bulgurhvetesalat, med diverse grønnsaker. (eller couscous)

Linse-, løk- og gulrøtter. 

Squashnudler med pesto og bacon

Kjøleskapsgrøt i ulike former med frukt, laget på havre eller chia. 

Avocado, hardkokt egg og laks. 

Lager opp to-tre ting hver uke, som holder til frokost/lunsj, og ingenting tar tid å lage.

 

Anonymkode: d7c74...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes frokost er det vanskeligste måltidet.  De fleste har ikke god tid på morgenen, så må bli noe lettvint 

Har spist havregrøt ofte, men blir jo lei. Jeg må litt variasjon. Viktig for meg at jeg blir mett. Jeg blir ikke ordentlig mett av å bare spise yoghurt 

Cottage cheese liker jeg ikke, og brød prøver jeg ikke å spise så mye av og knekkebrød er kjedelig 

I det siste har jeg laget eggmuffins. Hakker opp grønnsakene kvelden før og er relativt enkel å lage, men merker jeg er litt lei det nå

Ellers kan jeg lage sunne pannekaker kvelden før og ha bær eller banan på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...