Gå til innhold

Har denne kvinnen rett i det hun sier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra reglene på KG:

* Ved lenker til bilder og videoer skal innholdet beskrives godt nok til at andre brukere vet hva de kan vente seg dersom de følger lenken.

 

Anonymkode: 0aefb...264

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette: Feminist som klager og og sutrer over hvor "forferdelig" hun mener at alle menn vissnok er. Bare HVITE menn da selvfølgelig. Ekstremt viktig å ikke være "rasist" vet du... 

Og nei, jeg gidder ikke å se denne videosnutten...                                                      

Anonymkode: 9e33d...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

La meg gjette: Feminist som klager og og sutrer over hvor "forferdelig" hun mener at alle menn vissnok er. Bare HVITE menn da selvfølgelig. Ekstremt viktig å ikke være "rasist" vet du... 

Og nei, jeg gidder ikke å se denne videosnutten...                                                      

Anonymkode: 9e33d...86c

Du gjettet feil

Anonymkode: 721df...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du gjettet feil

Anonymkode: 721df...904

Du får forklare hva den handler om.

Anonymkode: 0aefb...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun har rett. Det er ganske fucka at menn blir hylla for helt basic ting, som å lage frokost til barnet sitt, og når damer gjør det så skal man lete etter feil og kritisere dem fordi det ikke var økologisk egg. Det er ikke ekstraordinært at menn gjør basic ting. 

Begrepet boys will be boys /gutter er gutter er også bare en unnskyldning for dårlig/barnslig/umoden/uansvarlig oppførsel, som hun sier. 

Som hun også sier, det er menn som er dårlige foreldre og ikke bryr seg, og det er kvinner som er dårlige foreldre og ikke bryr seg. Så det er latterlig å fremstille det som at et helt kjønn (menn) ikke er kapable til å være gode og basic foreldre. Som hun sier så sender det et signal til gutter om hva man forventer av de om man alltid skal unnskylde dårlig oppførsel med at "jaja men gutter er gutter" , det nedgraderer gutter. 

Helt enig i det hun sier til sist " Lets raise incredible guys who will know their worth as decent, responsible, capable, involved, loving dads" og ikke noe galt i  å hylle fedre for den minste gode ting de gjør for barnet sitt, men sørg også for å hylle mødrene for det samme for mødre får altfor mye kritikk og altfor lite ros! 

Veldig bra video og Message :)

Anonymkode: 22ccf...344

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får forklare hva den handler om.

Anonymkode: 0aefb...264

Den varer i 3 minutter så hvis du syns det er for lenge å se har du kasta bort 3 min allerede på å delta i tråden og skrive her. 

 

Anonymkode: 22ccf...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Den varer i 3 minutter så hvis du syns det er for lenge å se har du kasta bort 3 min allerede på å delta i tråden og skrive her. 

 

Anonymkode: 22ccf...344

Som sagt.

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra reglene på KG:

* Ved lenker til bilder og videoer skal innholdet beskrives godt nok til at andre brukere vet hva de kan vente seg dersom de følger lenken.

 

Anonymkode: 0aefb...264

 

Anonymkode: 0aefb...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får forklare hva den handler om.

Anonymkode: 0aefb...264


Ikke rart at dere bare hater feminisme fordi dere ikke aner hva det dreier seg om og nekter å sette dere inn i hva det faktisk er, som denne 3 minutters videoen som bare snakker godt om menn! 

Anonymkode: 22ccf...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt.

 

Anonymkode: 0aefb...264


Bu fuckings hu. Stay krenka! "Åh nei en feministisk video som snakker bra om menn, den må vi forte oss å få vekk herfra for det ødelegger jo hatkampanjen vår mot feminisme hjææælp" 

Anonymkode: 22ccf...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:


Ikke rart at dere bare hater feminisme fordi dere ikke aner hva det dreier seg om og nekter å sette dere inn i hva det faktisk er, som denne 3 minutters videoen som bare snakker godt om menn! 

Anonymkode: 22ccf...344

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:


Bu fuckings hu. Stay krenka! "Åh nei en feministisk video som snakker bra om menn, den må vi forte oss å få vekk herfra for det ødelegger jo hatkampanjen vår mot feminisme hjææælp" 

Anonymkode: 22ccf...344

:klo:

Anonymkode: 0aefb...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun har rett. Det er helt latterlig faktisk hvor lave forventninger deler av verdens befolkning har til menn og foreldrerollen. Men jeg synes ikke det hun sier gjelder for skandinaviske forhold, her tror jeg vi har kommet noen hakk lenger enn i f. eks USA. Hver eneste far jeg kjenner og har kjent, inkludert min egen, har lagd frokost og smørt matpakke. Og tidvis lagd noen grusomme middagsretter selv ikke en rotte ville satt pris på 😂 Heldigvis er nyere generasjons menn langt bedre på mer avansert kokkelering som middagsmat gjerne krever. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke med meg noe. All oppmerksomhet gikk til den nesen...

Anonymkode: ce727...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette: Feminist som klager og og sutrer over hvor "forferdelig" hun mener at alle menn vissnok er. Bare HVITE menn da selvfølgelig. Ekstremt viktig å ikke være "rasist" vet du... 

Og nei, jeg gidder ikke å se denne videosnutten...                                                      

Anonymkode: 9e33d...86c

Det er såååå synd på den lille hvite mannen. Buuu! Alle er ute etter han. Ingen forstår han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 007_008_007 skrev:

Det er såååå synd på den lille hvite mannen. Buuu! Alle er ute etter han. Ingen forstår han. 

Ikke at det er det hun gjør i videoen her, men.. Ja, hvite menn er som regel de eneste det er greit å angripe. 

Det har en viss relasjon til videoen over også. At man forventer en annen standard av noen enn andre. Som hun sier, at en mann lager frokost til ungene sine bør ikke være noen big deal. 

Skal du behandle alle likt, så man også forvente det samme. Mange får berørsingsangst dersom en mørkhudet eller en kvinne gjør noe galt, og i senker forventningene til oppførselen. Misforstått antirasisme og antisexisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, AnonymBruker said:

Ja hun har rett. Det er ganske fucka at menn blir hylla for helt basic ting, som å lage frokost til barnet sitt, og når damer gjør det så skal man lete etter feil og kritisere dem fordi det ikke var økologisk egg. Det er ikke ekstraordinært at menn gjør basic ting. 

Begrepet boys will be boys /gutter er gutter er også bare en unnskyldning for dårlig/barnslig/umoden/uansvarlig oppførsel, som hun sier. 

Som hun også sier, det er menn som er dårlige foreldre og ikke bryr seg, og det er kvinner som er dårlige foreldre og ikke bryr seg. Så det er latterlig å fremstille det som at et helt kjønn (menn) ikke er kapable til å være gode og basic foreldre. Som hun sier så sender det et signal til gutter om hva man forventer av de om man alltid skal unnskylde dårlig oppførsel med at "jaja men gutter er gutter" , det nedgraderer gutter. 

Helt enig i det hun sier til sist " Lets raise incredible guys who will know their worth as decent, responsible, capable, involved, loving dads" og ikke noe galt i  å hylle fedre for den minste gode ting de gjør for barnet sitt, men sørg også for å hylle mødrene for det samme for mødre får altfor mye kritikk og altfor lite ros! 

Veldig bra video og Message :)

Anonymkode: 22ccf...344

Men det er vel dette likestillingen har villet ha det, at menn skal ta seg utradisjonelle arbeidsoppgaver i hjemmet. Det er vel også da kvinner som har hylt frem en hyllest til menn som tar slike arbeidsopphgaver i hjemmet, da det har oppmuntret menn til å fortsette med dette, og igjen ta del i andre tradisjonelle kvinnelige arbeidsoppgaver. Samtidig skulle vel dette oppmuntre flere menn til å ta for seg tradisjonelle kvinnelige oppgaver i hjemmet.

Før var det utenkelig at en mann skulle bære barnet i sele på magen, eller at mannen skulle ta oppvask, vaske gulvet og slikt. Når en mann begynte gjøre dette, etter oppfording fra likestilingen, så var det vel kvinner som igjen ga "klapp" på skulderen til mannen,.og hyllet han for å bryte barrierer og for at dem skulle ta for seg tradisjonelle kvinneoppgaver.

Kvinner hadde sitt ståsted før i tiden, det var å ta seg av barna, husarbeidet og lage mat. Menn var dem som tok seg jobb, og sørget for familiens økonomi. Dette var normen før i tiden.

Vi har jo hatt det som heter morsdag i lang tid. Her ble mor hyllet for det hun bidrar med. Så hadde en farsdag, hvor menn ble hyllet for det dem gjør. Jeg tror menn og kvinner var mye mer ydmyk før likestillingen kom inn i bildet, og dem var før i tiden, kanskje mindre opptatt av annerkjennelse for det dem gjør og de forskjellige oppgavene dem hadde for dagen.

I dag er man mer opptatt av annerkjennelse for de oppgaver en gjør og en er mindre ydmyk. I dag er det opprørsstemning og løsrivelse fra tradisjonelle manne- og kvinneoppgaver som er på dagsorden. Men en legger jo merke til en ting, at det er kvinner som skriker om likestillingen hele tiden og aldri blir fornøyd. Feminisme er vel en mere ekstrem form for likestilling, hvor jeg tenker det ikke handler om likestilling i det hele tatt, men en kvinnekamp.

Hvis en bare kan akseptere at menn er menn og at kvinner er kvinner, så kan en slutte å krangle om slike idiotiske ting. Hvorfor skal kvinner på liv og død, forandre hvordan det mannlige kjønn oppfører seg. Kan ikke kvinner spille mer på aksept for at vi er forskjellige?!

Disse likestillerne skulle tatt seg en tur til "the hood" i slike belastede steder i USA, og observere likestillingen der. De svarte snitcher ikke på hverandre og jeg ville tro at det er mye å ta tak i der, når det gjelder manns og kvinne-kjønnsroller. Vestlige land, eller hvite land, er ikke de værste når det gjelder likestilling. Se rundt om i verden. Etniske norske kvinner f.eks i Norge er heldige som har den friheten dem har. Bare ikke ta det for langt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:


Bu fuckings hu. Stay krenka! "Åh nei en feministisk video som snakker bra om menn, den må vi forte oss å få vekk herfra for det ødelegger jo hatkampanjen vår mot feminisme hjææælp" 

Anonymkode: 22ccf...344

Trenger du krenkekrakken ofte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...