AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Skal snart til USA, og det begynner å bli lenge siden sist vi var der. Tidligere har valutakursen vært med oss, så «alt» var billig der. Men hva er lurt å være på jakt etter nå med dagens kurs? Både mot hva dom er billigere der, men også hva som ikke man får tak i så lett her hjemme. På listen har jeg tannbleking, barberhøvler og kostymer (type Disney kjoler osv). Men hva mer? Er amerikanske merker (klær, sko, solbriller, vesker osv) fortsatt noe å spare på å kjøpe? Noe annet gøy? Vi skal på familietur med tre mindre barn, så på ingen måte en shoppingtur. Men, litt blir det nok uansett tenker jeg. Anonymkode: 1a948...9fe
moroklompen Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Vi kjøper alltid hot sauces, sirup, cheetos, reeses pieces sjokolade, smertestillende (excedrin og Aleve), Tums tyggetabletter for heartburn og sure oppstøt. Pleier å kjøpe en stor pakke med maistortillas til taco, carne asada krydder, Cheez-Its kjeks, spesielt de med hvit cheddar smak. Klær osv pleier jeg ikke å kjøpe noe særlig av da jeg ikke finner mye der jeg liker, kjøper derimot gjerne joggesko (Nike, Jordan) og sportsklær der. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Levi`s -bukser, joggesko, vesker, undertøy, nattøy, kosmetikk. Av matvarer handlet vi ikke med oss så mye, bare litt Cool Aid, Pop Tarts og litt godteri. I matbutikkene selger de bla. sovetabletter reseptfritt så kjøpte med det til flyturen hjem til oss voksne (barna er tenåringer så de sover hele turen uansett) Anonymkode: 28a10...86a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 USA-modellene av Levis pleide være helt annerledes i fasongen enn de europeiske. Tommy Hilfiger og Ralph Lauren er mye billigere der borte, og kan finnes på Kohls og TJ Maxx og hva nå de kjedene het, sammen med andre designermerker. Maui Jim og diverse andre solbrillemerker er også mye billigere der borte. Anonymkode: d8471...d20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Den eneste måten du sparer penger på er å faktisk ikke kjøpe noe. Du burde kjøpe kun det dere trenger, men det er få ting det lønner seg å kjøpe i USA. Ja, joggesko kan være billigere, men hvis du ikke trenger nye joggesko kaster du jo bort noen hundrelapper der. Er det noe barna eller dere trenger så kan dere jo kjøpe det. Anonymkode: aa7ac...eff 3 1
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 (endret) Adidas, Nike osv koster halvparten av hva det koster hjemme. Det samme gjelder drugstoresminke. Nesten halv pris. Det samme gjelder endel hudpleie. Reseptfrie medisiner som paracetamol og ibuprofen koster en brøkdel av hva det koster her hjemme, samme med vitaminer og kosttilskudd men ikke alle er lovlige å ta med til Norge. Endret 10. januar 2019 av Peonjenta
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 På 10.1.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev: Levi`s -bukser, joggesko, vesker, undertøy, nattøy, kosmetikk. Av matvarer handlet vi ikke med oss så mye, bare litt Cool Aid, Pop Tarts og litt godteri. I matbutikkene selger de bla. sovetabletter reseptfritt så kjøpte med det til flyturen hjem til oss voksne (barna er tenåringer så de sover hele turen uansett) Anonymkode: 28a10...86a Får dere lov til å ta med sovetabletter gjennom sikkerhetskontrollen? Anonymkode: afdc1...258
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 Takk for tips. Lurer litt på dette med reseptfrie legemidler. Jeg har hørt at det selges en del der som er på resept hjemme, dels sovemedisin. Som personen over meg spør, hvordan er det å ta med legemidler hjem? Er det noe sted man kan sjekke hva dom er lov? Og hva er evt konsekvensen av å ta med noe ulovlig (snakker selvsagt kun om «vanlige» reseptfrie legemidler, ikke nakotika) TS Anonymkode: 1a948...9fe
GjestSiden2006 Skrevet 25. september 2019 #11 Skrevet 25. september 2019 På 16.1.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Lurer litt på dette med reseptfrie legemidler. Jeg har hørt at det selges en del der som er på resept hjemme, dels sovemedisin. Som personen over meg spør, hvordan er det å ta med legemidler hjem? Er det noe sted man kan sjekke hva dom er lov? Og hva er evt konsekvensen av å ta med noe ulovlig (snakker selvsagt kun om «vanlige» reseptfrie legemidler, ikke nakotika) TS Anonymkode: 1a948...9fe Hva endte du opp med å kjøpe?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 On 1/12/2019 at 1:13 PM, AnonymBruker said: Får dere lov til å ta med sovetabletter gjennom sikkerhetskontrollen? Anonymkode: afdc1...258 Lurer også på dette Anonymkode: 7a48a...f78
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #13 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lurer også på dette Anonymkode: 7a48a...f78 Det er jo neppe b-preparater som Zopiklone (Imovane) og valium (Stesolid, Sobril) osv. Men Melantonin som er det søvndyssende hormonet vi bare får på 1 mg reseptfritt her hjemme, får man i opptil 6 mg reseptfritt i USA. Og nei. Svaret på spørsmålet ditt. De er svært strenge på disse tingene og man må ‘ta sjansen og smugle det gjennom tollen. Så må man spille dum om man blir tatt. Og tro meg, ALLE blir dumme om de blir tatt i tollen. Så man slipper ikke unna med å være dum. Det er med andre ord virkelig ikke verdt det😆 Anonymkode: d2942...073 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #14 Skrevet 10. desember 2023 GjestSiden2006 skrev (På 25.9.2019 den 12.00): Hva endte du opp med å kjøpe? kjøpte sikkert hamburgere i stor stil. er vel det USA primært er kjent for i dagens samfunn, i motsetning til Norge... Anonymkode: c6551...610
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #15 Skrevet 10. desember 2023 Alt av Levis er halve prisen sammenlignet med Norge. Da er dårlig valutakurs medberegnet. Anonymkode: a4a42...bb6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Skrevet 10. desember 2023 Dra på Outlet Mall. Der er merkeklær svært billig. Anonymkode: 243f1...4a9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dra på Outlet Mall. Der er merkeklær svært billig. Anonymkode: 243f1...4a9 Men vær nøye med å sjekke kvalitet på vesker. Noen av varene der, spesielt designervesker i mediumrange som MK, Coach, Kate Spade etc produseres for å selges billig i outlet. Anonymkode: a4a42...bb6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #18 Skrevet 10. desember 2023 Alt er dyrt nå (var der i mai). Skulle jeg prioritere så måtte det bli ymse apotekvarer som er kraftigere enn det vi har hjemme, feks ulike forkjølelses-remidier osv. Anonymkode: f5e9d...7ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå