Gå til innhold

Gastric bypass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMI på rundt 45, og trenger slanke meg men jeg hadde aldri i verden gjort noe så drastisk som bypass!

Anonymkode: 4f8f7...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og denne holdningen om at det bare er å ta seg sammen ser man oftere til overvektige. Og det er med på å øke skammen (skam er ofte drivstoff til overspising for endel som sliter med den type spiseforstyrrelse.).

Så grattis. Har du den holdningen ofte så har du kanskje skyld i at noen dytter innpå ekstra i dag for å numme følelser og angst. 

Anonymkode: 04cf5...410

Ja, det er mange som hevder at det bare er å ta seg sammen. Men det er en overforenkling, man må skjønne hva som egentlig menes: Man trenger å jobbe med innstillingen sin. Du gir et typisk eksempel på tapermentalitet i det jeg har uthevet over. Sånne tanker må man bare legge fra seg, om man skal kunne lykkes med noe som helst her i livet. Vinnere, inkludert de som mestrer vekten sin, er ikke skjøre siv som vaier i vinden etter hva mennesker rundt en kanskje tenker. Vinnere er rett og slett mye mer robuste, og selvdrevet. Nei, man trenger ikke være født beinhard. Psykisk motstandskraft er noe man kan trene på, om man vil.

Anonymkode: c316d...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke at det er hjertesykdommer i familien. Du må ha de.

Jeg bestilte time hos fastlegen og så at jeg ikke klarte å gå ned i vekt på egenhånd og at jeg måtte ha hjelp. Jeg hadde ca 1 år før det snakket om vektproblemer mine, og veid meg hos henne, så det var ikke ukjent for fastlegen min.

Hun lurte på om jeg gikk med på å bli henvist til overvektsklikikken, noe jeg så ja til. 

Har vært på et møte der det ble bestemt at jeg har krav på helsehjelp fra det offentlige. Har også vært på et infomøte med flere andre, og begynner på livsstilsendringskurs som går over 10 uker.

Når dette kurset er over, så skal vi alle bestemme oss for veien videre. Jeg vil tro at de fleste velger operasjon. Jeg skal ikke opereres, men vil på rehabilitering. 

Anonymkode: d09c3...647

Jeg fikk det godkjent med 36 i bmi, uten følgesykdom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off Topic her, men her i moss må man bare gå ned 5% av sin kroppsvekt for å få innvilget en slankeoperasjon. Latterlig! 

Faren min var veldig bestemt på å operere seg, men etter han var på informasjonsmøte er han veldig i tvil. 

Jeg er selv veldig overvektig, men uaktuelt å operere. Det er dessverre bare en quick fix som ikke varer evig. 

Anonymkode: 234d4...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...