Gå til innhold

Festlokale stenger 01.30


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lokale vi skal ha bryllupsfesten vår i stenger kl 01.30. Dette var det eneste lokale å oppdrive siden vi var sent ute. Skal selvsagt informere om det i innbydelsen. Men er det helt krise at man må ut til det? Det er forsåvidt ingen vanlig bryllupsmiddag med taler etc. Så middagen tar ikke mange timer som ellers i et bryllup. Det skal være en uformell fest med god mat og drikke (mer som en bursdag, men innenfor visse rammer da), siden vi allerede har giftet oss. Tenkte å spise halv 5. Ser for meg at mat og kaker er fortært innen 20.00. Sikkert før. Så dansegulv og fest fra 20.00 til 01.30. Er det innafor så lenge folk vet det fra før? :) 

Anonymkode: 00670...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den tiden holder i massevis! Men likevel viktig å gi beskjed om det på forhånd!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo lenge.

Anonymkode: ca475...d15

 

10 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Den tiden holder i massevis! Men likevel viktig å gi beskjed om det på forhånd!

Lykke til!

Så godt å høre! Takk for svar :)

skal skrive det på innbydelsen og så kommer jeg til å si det igjen når vi ønsker alle velkommen :) 

Anonymkode: 00670...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lenge nok hvis dere begynner så tidlig. Er ikke verre enn at de som ikke vil legge seg drar videre til en annen fest

Anonymkode: dc651...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Lokale vi skal ha bryllupsfesten vår i stenger kl 01.30. Dette var det eneste lokale å oppdrive siden vi var sent ute. Skal selvsagt informere om det i innbydelsen. Men er det helt krise at man må ut til det? Det er forsåvidt ingen vanlig bryllupsmiddag med taler etc. Så middagen tar ikke mange timer som ellers i et bryllup. Det skal være en uformell fest med god mat og drikke (mer som en bursdag, men innenfor visse rammer da), siden vi allerede har giftet oss. Tenkte å spise halv 5. Ser for meg at mat og kaker er fortært innen 20.00. Sikkert før. Så dansegulv og fest fra 20.00 til 01.30. Er det innafor så lenge folk vet det fra før? :) 

Selvfølgelig er det innenfor :) Det som ikke har skjedd før 01.30 skjer ikke :) Mange slike små lokaler som leies ut, har en "ambulerende" skjenkebevilgning fått av kommunen, og de er ganske strenge på akkurat dette. Bare å forklare dette til gjestene, og varsle de om at da er det slutt! Og kl 01.15 er det bare å blinke med lysene i lokalet, spille siste melodi, og erklære festen for avsluttet, så hjem til "bryllupsnatten" :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må da være lenge nok hvis dere begynner så tidlig. Er ikke verre enn at de som ikke vil legge seg drar videre til en annen fest

Anonymkode: dc651...5ad

 

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Selvfølgelig er det innenfor :) Det som ikke har skjedd før 01.30 skjer ikke :) Mange slike små lokaler som leies ut, har en "ambulerende" skjenkebevilgning fått av kommunen, og de er ganske strenge på akkurat dette. Bare å forklare dette til gjestene, og varsle de om at da er det slutt! Og kl 01.15 er det bare å blinke med lysene i lokalet, spille siste melodi, og erklære festen for avsluttet, så hjem til "bryllupsnatten" :)

Så godt å høre 😊 

Leste på et annet forum om noen andres fest hvor lokale stengte samme tid, og flere syns det var helt horribelt nesten. Derfor ble jeg så usikker 😄

Anonymkode: 00670...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig tidlig å begynne kl 1630 dersom det er en middag/fest uten vielse først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en shottekonkurranse eller fem etter dessert/middag så gjestene er passed out innen 00:00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i bryllup der vi måtte avslutte rundt samme tid. Der og da syntes vi det var kjipt, men tror de fleste syntes det var like så greit dagen derpå 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ha nachspiel for de som ønsker hjemme hos dere etter lokalet stenger? Ta en tur på polet over grensa før bryllupet så blir det billigst mulig.

Alltids noen som er klare for mer fest når man først er i gang! 

Anonymkode: d5999...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke ha nachspiel for de som ønsker hjemme hos dere etter lokalet stenger? Ta en tur på polet over grensa før bryllupet så blir det billigst mulig.

Alltids noen som er klare for mer fest når man først er i gang! 

Anonymkode: d5999...5a2

Kunne vært et godt alternativ, men for oss passer ikke det. Jeg skal være edru da vi har små barn. Så nach står ikke høyest på lista 😄 ts

Anonymkode: 00670...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke etterfesten være hos noen andre da? Selv om du er edru er ikke de andre det. ?

Ren nysgjerrighet: skal du ikke ta ett glass eller to vin til maten i ditt eget bryllup engang bare pga du har små barn? 🤷‍♀️

Anonymkode: d5999...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke etterfesten være hos noen andre da? Selv om du er edru er ikke de andre det. ?

Ren nysgjerrighet: skal du ikke ta ett glass eller to vin til maten i ditt eget bryllup engang bare pga du har små barn? 🤷‍♀️

Anonymkode: d5999...5a2

Etter de andre svarene her ser det ut som at det er innafor at lokalet stenger 01.30, så lenge man får beskjed på forhånd. Ønsker de nach får de fikse det selv tenker jeg. 😊

Nei, det skal jeg ikke. 😊 Jeg liker forsåvidt ikke øl eller vin, så det er er jo også en grunn. Og siden vi skal hjem til ungene igjen må en av oss være edru uansett.Jeg har vel ikke drukket på 2-3 år, så er skal nok klare meg uten den dagen også 😊 ts

Anonymkode: 00670...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachspiel på bryllupsnatta høres rimelig stusselig ut....

Anonymkode: 8c331...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 18.01, Duftavsommerregn skrev:

Selvfølgelig er det innenfor :) Det som ikke har skjedd før 01.30 skjer ikke :) Mange slike små lokaler som leies ut, har en "ambulerende" skjenkebevilgning fått av kommunen, og de er ganske strenge på akkurat dette. Bare å forklare dette til gjestene, og varsle de om at da er det slutt! Og kl 01.15 er det bare å blinke med lysene i lokalet, spille siste melodi, og erklære festen for avsluttet, så hjem til "bryllupsnatten" :)

Dette :)

Ofte holder 01:30 i massevis :) De som er lystne på mer fest kan da enten dra videre til byen eller samles til nash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er da ganske vanlig at brudeparet har ordnet ett annet lokale eller privat hos noen  hvor festen fortsetter når lokalet stenger såpass tidlig? . I alle bryllup jeg har vært i, så har det alltid vært ett alternativ hvertfall. I det ene dukket brudeparet opp og i det andre dro brudeparet hjem. Ingen som forventer noe, men da har man hvertfall valget. 

Anonymkode: d5999...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ett av de fineste brylluper jeg har vært i var ferdig klokka ti på kvelden. Var et edru bryllup også. Måten det var lagt opp på med historier og rollespill var dog noe av det morsomste og fineste, jeg lo så mye den kvelden, alle lo, alle storkoste seg, alle gikk hjem med fornøyde smil. Tror det finnes mange svar jeg. Gjør det aller beste ut av det som er og gjør det til deres dag. Og psst! Kan vel ikke klage på noen timer ekstra bryllupsnatt? ;)

Anonymkode: 381aa...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nydelig bryllup hvor lokalet stengte klokken 23. I vårt eget bryllup var festen avsluttet og vi på rommet klokken 24. Begge uten åpen bar da, og kun god stemning hele kvelden 🙂 Det kommer jo helt an på hva dere legger opp til, jeg foretrekker slike bryllup, i stede for en fyllefest med nach 🙄 

Skriv i invitasjonen, men ikke gjør et stort nummer av det 😊

Anonymkode: 005ca...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det holder, så lenge gjestene er informert på forhånd. For å være helt ærlig er de aller fleste fester hyggeligst før klokka 02 uansett, etter det blir det mye mascarastriper og snøvling :fnise: 

Anonymkode: 18786...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...