Gå til innhold

Autopass-brikke, gjeld ikkje overalt?


Fjaselina

Anbefalte innlegg

Eg trudde at ein av greiene med autopass-brikke i bilen var at du får rabatt på eit samband, men at dei andre bommane i landet også vert trekt frå brikken, utan rabatt. No forstår eg ikkje heilt kvifor vi fekk rekning frå sørlandsferien, når det er pengar på brikken. Det er jo mykje enklare om alt av bompassering i heile landet vert trekt frå brikken, der vi har sett inn nokre tusen for å få rabatt på den strekninga vi bruker mest.

Vi diskuterer i heimen, og lurer på kven av oss som ikkje har forstått sakene;) 

Hjelp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig. Jeg har kjørt rundt i store deler av Norge i årevis og bompasseringene mine er alltid blitt trukket av bombrikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok du noen ferger på turen?

Anonymkode: 507d1...d56

Vi tek alltid ferge, bur på ei øy;) Men det var ikkje ferger som kom på faktura. Det var alle dei vanlige passeringane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nærmeste samband har ikke lenger forskuddstrekk, men etterbetaling. Og mindre rabatt enn før.. Må passere et større antall dager i måneden før rabatten slår inn nå. Men alt står på fakturaen jeg får i nettbanken,også andre samband. Men får faktura altså.

Anonymkode: 9c51e...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt nærmeste samband har ikke lenger forskuddstrekk, men etterbetaling. Og mindre rabatt enn før.. Må passere et større antall dager i måneden før rabatten slår inn nå. Men alt står på fakturaen jeg får i nettbanken,også andre samband. Men får faktura altså.

Anonymkode: 9c51e...4be

Ok, då er det kanskje litt det same her. Vi har forskuddsbetaling og rabatt på det sambandet vi har gjort avtale med, men etterskuddsbetaling på dei andre? Jaja, godt at det var fleire med lik erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp regning fra Fjellinjen på 21 kr. Regner med det var østlandsturen i august 😜

Anonymkode: 0f687...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men alt står på fakturaen jeg får i nettbanken,også andre samband. Men får faktura altså.

Jeg får ikke faktura med angitt passering og dato/klokkeslett, så har ikke sjans til å kontrollere noe som helst. Ubrukelig, spør du meg (Vestfold). Men heldigvis ikke ofte jeg kjører gjennom bommer, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.1.2019 den 0.08, Vox_populi skrev:

Jeg får ikke faktura med angitt passering og dato/klokkeslett, så har ikke sjans til å kontrollere noe som helst. Ubrukelig, spør du meg (Vestfold). Men heldigvis ikke ofte jeg kjører gjennom bommer, da.

Ser du ikke passeringene om du logger inn på nettsidene heller? 

Anonymkode: 762dc...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke passeringene om du logger inn på nettsidene heller? 

Anonymkode: 762dc...16b

Jo! Takk for det tipset!
(Slik var det nemlig ikke i den forrige avtalen min, der var det spesifikasjoner i postfakturaen. Men når jeg tenker meg om, forstår jeg jo grunnen til at de ikke kan angi mine passeringer i e-posten: e-post kan nokså lett snappes opp og leses av uvedkommende). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 22.43, Fjaselina skrev:

Eg trudde at ein av greiene med autopass-brikke i bilen var at du får rabatt på eit samband, men at dei andre bommane i landet også vert trekt frå brikken, utan rabatt. No forstår eg ikkje heilt kvifor vi fekk rekning frå sørlandsferien, når det er pengar på brikken. Det er jo mykje enklare om alt av bompassering i heile landet vert trekt frå brikken, der vi har sett inn nokre tusen for å få rabatt på den strekninga vi bruker mest.

Vi diskuterer i heimen, og lurer på kven av oss som ikkje har forstått sakene;) 

Hjelp?!

Jeg trodde man måtte krysse av spesielt hvis brikken skal gjelde i hele landet, dvs hvis man skal trekkes for passeringer andre steder enn der man har avtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2019 den 22.43, Fjaselina skrev:

Eg trudde at ein av greiene med autopass-brikke i bilen var at du får rabatt på eit samband, men at dei andre bommane i landet også vert trekt frå brikken, utan rabatt. No forstår eg ikkje heilt kvifor vi fekk rekning frå sørlandsferien, når det er pengar på brikken. Det er jo mykje enklare om alt av bompassering i heile landet vert trekt frå brikken, der vi har sett inn nokre tusen for å få rabatt på den strekninga vi bruker mest.

Vi diskuterer i heimen, og lurer på kven av oss som ikkje har forstått sakene;) 

Hjelp?!

Du har gitt ditt bompengeselskap tillatelse til å trekke fra din brikke, altså du har en avtale.

Det blir som å si at OBOS har lov til å sende deg avtale og Efakturaer til å trekke rett fra din konto. Men du har ikke gitt Tryg forsikring (hvor vi tenker oss at du har innboforsikringen din) tillaelse til å trekke av din konto fordi om Obos har lov og Obos og Tryg har en intern avtale om medlemsrabatt for Obos sine medlemmer.

Fordelen med at du har brikke er at du i noen sammenhenger får rabatter fordi du har brikke og ikke betaler for passeringene i andres bommer ved skiltlesing. 

Du må gå inn på det bomselskapet du er tilknyttet og lese. Å lese den avtalen man har signert på og godtatt når man får bombrikke er første steg til å forstå kontrakten man har med bomselskapet. 

Anonymkode: 75253...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som å si at OBOS har lov til å sende deg avtale og Efakturaer til å trekke rett fra din konto. Men du har ikke gitt Tryg forsikring (hvor vi tenker oss at du har innboforsikringen din) tillaelse til å trekke av din konto fordi om Obos har lov og Obos og Tryg har en intern avtale om medlemsrabatt for Obos sine medlemmer.

Anonymkode: 75253...56e

Haha nei, det blir absolutt IKKE en god sammenligning! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...