Gå til innhold

Vielse fredag, fest lørdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker litt på forskjellige muligheter i forhold til vielse og fest. Vi skal vies i rådhuset, med kun nærmeste familie. Dette skjer på fredager i vår kommune. Tanken er å holde bryllupsfest for hele familien og venner på lørdagen. Men hva gjør man ang hår, sminke og kjole? Jeg vil jo veldig gjerne ha flott oppsatt hår og sminke begge dager, men har ikke akkurat råd til å gjøre det to ganger. Tar man på seg brudekjolen igjen lørdag? Vil jo at folk skal se den. (Er en enkel og lett kjole, så ikke noe slit å ha den på to ganger). Men tenker det kanskje ser rart ut å ta på brudekjole lørdag når vi vies fredag. Noen som har tips? 😊 

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ikke ha festen på Fredag da?

Anonymkode: a2eb4...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke ha festen på Fredag da?

Anonymkode: a2eb4...b09

Redd mindre mennesker kommer da siden det er fredag og man må evt avspasere for å ordne seg før festen. Og så har vi familie utenlands som det passer best for at det er en lørdag og barnevakten kunne kun lørdag 😛

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan ta på kjolen på lørdag også 😊 har du noen venninner som kan hjelpe deg med hår og sminke på lørdagen? Eventuelt så kan du jo høre der du får fikset deg fredagen om du kan få tilbud på kanskje en lettere sminke og frisyre lørdagen? 

Anonymkode: 33c1a...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en bryllupsfest hvor selve vielsen hadde vært dagen før. Bruden sparte full brudestas til festen - det var jo da det var masse mennesker, festmiddag, taler og brudevals - og gikk for en litt enklere kjole til seremoni og restaurant. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du kan ta på kjolen på lørdag også 😊 har du noen venninner som kan hjelpe deg med hår og sminke på lørdagen? Eventuelt så kan du jo høre der du får fikset deg fredagen om du kan få tilbud på kanskje en lettere sminke og frisyre lørdagen? 

Anonymkode: 33c1a...768

Min forlover er flink med hår og sminke, så hun kan nok hjelpe meg 😊 bare usikker på om jeg vil være frisørfin fredag eller lørdag 😝 heller mot lørdag.

6 minutter siden, Daria skrev:

Jeg var i en bryllupsfest hvor selve vielsen hadde vært dagen før. Bruden sparte full brudestas til festen - det var jo da det var masse mennesker, festmiddag, taler og brudevals - og gikk for en litt enklere kjole til seremoni og restaurant. 

Ingen som syns det var rart? For det er det jeg tenker også, jeg ønsker også å være i full brudestas på lørdagen da alle skal se meg 😁 

17 minutter siden, Blondie65 skrev:

Har du hørt med byfogden om det er mulig at de vier i deres lokale lørdag?

Har sendt mail og spurt, men de er så ekstremt trege til å svare 😄 jeg håper de kan det, men må tenke alternativer. Vi er litt sent ute da vi skal gifte oss juni i år. Lokalet er ledig noen helger i juni, men helgene går fort. Så vurderer å bare booke lokale og evt ta vielsen fredag (hvis de er ledig da😊)

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som syns det var rart? For det er det jeg tenker også, jeg ønsker også å være i full brudestas på lørdagen da alle skal se meg 😁 

Anonymkode: 5ce19...609

Ikke som jeg fikk med meg, hvertfall... For egen del tror jeg egentlig jeg ville synes det var rarere om hun ikke hadde stilt i brudestas på festen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som syns det var rart? For det er det jeg tenker også, jeg ønsker også å være i full brudestas på lørdagen da alle skal se meg 😁 

Har sendt mail og spurt, men de er så ekstremt trege til å svare 😄 jeg håper de kan det, men må tenke alternativer. Vi er litt sent ute da vi skal gifte oss juni i år. Lokalet er ledig noen helger i juni, men helgene går fort. Så vurderer å bare booke lokale og evt ta vielsen fredag (hvis de er ledig da😊)

Anonymkode: 5ce19...609

Jeg hadde latt fredagen være svært uformell og ikke laget noen middag eller noe. Det er jo tross alt egentlig bare signering av de offisielle papirene. Så kan dere jo ha en løfte seremoni om lørdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Ikke som jeg fikk med meg, hvertfall... For egen del tror jeg egentlig jeg ville synes det var rarere om hun ikke hadde stilt i brudestas på festen.

Så bra 😊 når du sier det, så ja, det er kanskje sant det 😊

 

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg hadde latt fredagen være svært uformell og ikke laget noen middag eller noe. Det er jo tross alt egentlig bare signering av de offisielle papirene. Så kan dere jo ha en løfte seremoni om lørdagen?

Høres veldig smart ut 😃 takk for tips!

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gjest i noe lignende, vielse på tinghuset torsdag, fest lørdag.

Brura hadde samme kjole på, men på torsdag hadde forloverne hjulpet henne til en enkel frisyre og sminke, mens på lørdagen var hun til frisøren sammen med forloverne. De hadde fotografering før festen startet/mens gjestene ankom og fikk velkomstdrinker og småchattet med hverandre. De gjorde entré på festen, og det var akkurat som et "vanlig" bryllup :)  Kjempetoppers - og det som gjorde det bedre for gjestene --> Vi slapp å gå uten vått eller tørt fra ei stund før vielsen til middagen starter alt for seint!

Anonymkode: 0eaad...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var gjest i noe lignende, vielse på tinghuset torsdag, fest lørdag.

Brura hadde samme kjole på, men på torsdag hadde forloverne hjulpet henne til en enkel frisyre og sminke, mens på lørdagen var hun til frisøren sammen med forloverne. De hadde fotografering før festen startet/mens gjestene ankom og fikk velkomstdrinker og småchattet med hverandre. De gjorde entré på festen, og det var akkurat som et "vanlig" bryllup :)  Kjempetoppers - og det som gjorde det bedre for gjestene --> Vi slapp å gå uten vått eller tørt fra ei stund før vielsen til middagen starter alt for seint!

Anonymkode: 0eaad...7b6

Slik du beskriver er det vi landet på :) eller vi skal være tilstede når gjestene kommer og ønske de velkommen selv med velkomstdrikk. Men ellers alt likt :) ts

Anonymkode: 5ce19...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i 2009 giftet vi oss også på rådhuset en fredag og hadde bryllupsfest på lørdag. Det gikk kjempefint! Vi brukte bunad på rådhuset. Senere på fredagskvelden byttet vi til klassisk pent tøy, tok med forlovere og foreldre til en fin restaurant og spiste middagen der. På lørdag var det full brudestas, fotografering og alt som hører med til fest 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det slik. Brudekjole, hår og sminke begge dager. Gjestene slapp å vente mellom vielse og fest, kun nærmeste familie i selve vielsen fredagen, og resten kom på lørdagen. Tok bryllupsbildene fredagen.

Var fornøyd med å gjøre det slik, men skal jeg gifte meg igjen tar jeg alt samme dagen :)

Anonymkode: d9087...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ønske vi hadde gjort det sånn da vi giftet oss. Syntes det var mest stress, særlig frem til festen. Reise til frisør for hår og sminke, så vielsen med etterfølgende fotografering, før det endelig var tid for fest. Tenk å kunne kle seg i en enkel kjole, bli viet og spise en rolig middag med de nærmeste etterpå. Så ha god tid dagen etter, til å bli sminket, fikse håret osv. og å komme uthvilt til festen. 

Anonymkode: 21f24...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanlig å ha på brudekjole på festen, da har man jo en annen kjole. Hvis du vil vise deg i kjole for venner får du invitere dem i brylluppet

Anonymkode: 2ba77...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke ordføreren vie dere? Det gjør vår og han stiller alle dager og har også vielser andre steder enn i kommunestyresalen feks ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Tenker litt på forskjellige muligheter i forhold til vielse og fest. Vi skal vies i rådhuset, med kun nærmeste familie. Dette skjer på fredager i vår kommune. Tanken er å holde bryllupsfest for hele familien og venner på lørdagen. Men hva gjør man ang hår, sminke og kjole? Jeg vil jo veldig gjerne ha flott oppsatt hår og sminke begge dager, men har ikke akkurat råd til å gjøre det to ganger. Tar man på seg brudekjolen igjen lørdag? Vil jo at folk skal se den. (Er en enkel og lett kjole, så ikke noe slit å ha den på to ganger). Men tenker det kanskje ser rart ut å ta på brudekjole lørdag når vi vies fredag. Noen som har tips? 😊 

Anonymkode: 5ce19...609

kan jo ta brudebilder på lørdagen og investere i frisørbesøket den dagen og gjerne ta en litt lettere versjon fredagen?

Anonymkode: 5ca6a...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vanlig å ha på brudekjole på festen, da har man jo en annen kjole. Hvis du vil vise deg i kjole for venner får du invitere dem i brylluppet

Anonymkode: 2ba77...a11

Det er ikke plass til alle venner og familie i rådhuset her i kommunen dessverre. Ikke har vi noe sted i området så vidt jeg vet, hvor man kan vies med alle til stede. Uten at lokale koster 17.000,- det er ikke noe tema. Det er forsåvidt en veldig enkel brudekjole. Ikke noe «prinsesse» og wow. Så tror det går fint :) ts

 

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Duff skrev:

Kan ikke ordføreren vie dere? Det gjør vår og han stiller alle dager og har også vielser andre steder enn i kommunestyresalen feks ute. 

De gjør det kun på fredager i min kommune, og de nærliggende. Har allerede undersøkt. Eller de kunne kanskje på lørdager hvis noen ville stille opp, men det var umulig for de å svare på før noen uker før en eventuell vielse, og det passer litt dårlig med å leie lokale 😄 ts

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...