Gå til innhold

Hvor ofte bytter du bleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barn på to år som ikke vil gå på do eller potte enda. Jeg pleier å bytte bleie ved behov, dvs når den er ganske full. Men så leste jeg her en dag at så fort barnet har tisset bør man bytte. 

Jeg aner ikke når barnet tisser.... aner ikke om den blir full etter en tissing eller om det er tisset flere ganger i den fulle bleien. 

Bytter dere hver gang det kommer tiss i bleien? 

Anonymkode: a55d0...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud nei. Bytter den ca hver 3-4 time, samt når det er bæsj i den.

Anonymkode: 1f62b...550

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud nei. Bytter den ca hver 3-4 time, samt når det er bæsj i den.

Anonymkode: 1f62b...550

Godt å høre! Begynte å lure på om jeg hadde gått glipp av essensiell lærdom og forsømt barnet i to år. 

Det har i tillegg en tante som ofte bemerker at «bleien ser tung ut», når jeg absolutt ikke ville funnet på å bytte. 

Anonymkode: a55d0...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden. Men jeg byttet når det var bæsj, eller den virket full. Byttet også før legging. I perioder når det var litt sår hud og utslett så byttet jeg litt oftere. Er helt umulig å vite når barnet akkurat har tisset. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg ser er når unger går rundt med full bleie som henger mellom knærne. Når sønnen min var bleiebarn så bytta jeg bleie relativt ofte for den tisseluka som dunster av bleien er fæl. Man kjenner jo ganske kjapt på bleien om de har tissa i den da?

Anonymkode: 24fd3...879

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg ser er når unger går rundt med full bleie som henger mellom knærne. Når sønnen min var bleiebarn så bytta jeg bleie relativt ofte for den tisseluka som dunster av bleien er fæl. Man kjenner jo ganske kjapt på bleien om de har tissa i den da?

Anonymkode: 24fd3...879

Om det er mye ja. Om det bare er noen småskvetter så gjør man ikke nødvendigvis det 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en kontroll hver time i hvertfall. 

Anonymkode: 93cc6...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg ser er når unger går rundt med full bleie som henger mellom knærne. Når sønnen min var bleiebarn så bytta jeg bleie relativt ofte for den tisseluka som dunster av bleien er fæl. Man kjenner jo ganske kjapt på bleien om de har tissa i den da?

Anonymkode: 24fd3...879

Enig med deg, jeg byttet alltid når jeg merket at barnet hadde tisset. Tror ikke det er noe særlig for barn å gå runt med full bleie.

Anonymkode: 85415...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg, jeg byttet alltid når jeg merket at barnet hadde tisset. Tror ikke det er noe særlig for barn å gå runt med full bleie.

Anonymkode: 85415...3e8

Som sagt, så bytter jeg når jeg merker den er full. Merker ikke at barnet har tisset før den er ganske full. 

Bytter selvfølgelig også før legging og før vi skal noe. De gangene jeg bytter før legging og han har bæsjet en time før f.eks kan det gjerne være litt tiss i den, men det kan ikke merkes på utsiden og den virker tørr. Det absorberes jo..

Anonymkode: a55d0...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme måte. Hun sa aldri i fra hverken om tiss er bæsj. Byttet ca hver tredje time. Kjente etter her og der, og byttet ved behov. Selvfølgelig med en gang jeg merket at hun hadde bæsja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter kanskje gjennomsnittlig 3 ganger i døgnet, morgen midt på dagen og kveld + ved bæsj. Ungen er 1,5.

Anonymkode: 511ee...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bleia er full, eller hun har bæsjet. 

Nå kommer hun og ber om ny bleie selv(peker på bleia, leder meg til badet og tar ut en bleie fra stellebordet), så nå bytter vi litt oftere enn før 😂

Anonymkode: f3bd7...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter ved behov. Ved bæsj med en gang, og jeg bytter når jeg ser barnet har tisset (men ser selvfølgelig ikke det når det bare er litt tiss). Prøver å unngå veldig fulle bleier, da det hverken ser pent eller praktisk ut for barnet. Bytter alltid før dagsoving med mindre bleia er helt tørr.

Tar sjekk på samme tidspunkt som de gjør i barnehagen (9, 12 og 15) samt kort tid etter måltider.

Anonymkode: 54b4a...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, HerKommerMummi said:

Her går det minst ti bleier i døgnet. 

Oi. På en toåring!?

Anonymkode: 08d9d...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BearMama

Ca. hver 2-3 timer eller ved behov. Etter måltider er det ofte mer tiss fordi han drikker mye til maten. Selvsagt Ved bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukter tiss "godt" så bytter når jeg kjenner det - er plass til mer- men bleier er billig og jeg liker ikke lukta

Anonymkode: 239a7...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lukter tiss "godt" så bytter når jeg kjenner det - er plass til mer- men bleier er billig og jeg liker ikke lukta

Anonymkode: 239a7...76e

Også er det bedre for huden å skifte bleier ofte. 

Anonymkode: 38056...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HerKommerMummi skrev:

Her går det minst ti bleier i døgnet. 

Pøh! Jeg bytter hvert 10. minutt! Hvorfor ikke liksom? Bleier er jo så billige.

Anonymkode: 60771...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...