AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Jeg jobber som vikar og har hatt litt variabel inntekt det siste året. Fant en kalkulator på NAV der jeg skulle skrive inn månedsinntektene for oktober, november og desember. Utregningen ble da gjort. Men pga variabel inntekt så ble summen en del mindre enn hva det står på årsinntekten min. Hvordan regner de egentlig? Ser de på månedsinntekten eller årsinntekten? Anonymkode: b4785...895
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som vikar og har hatt litt variabel inntekt det siste året. Fant en kalkulator på NAV der jeg skulle skrive inn månedsinntektene for oktober, november og desember. Utregningen ble da gjort. Men pga variabel inntekt så ble summen en del mindre enn hva det står på årsinntekten min. Hvordan regner de egentlig? Ser de på månedsinntekten eller årsinntekten? Anonymkode: b4785...895 Hvis avviket på årsinntekt er større enn 25% mtp de siste 3 mnd så tar de en individuell avgjørelse på det står det på NAV. Personlig så endte jeg opp med mer i foreldrepenger enn hva jeg har til vanlig, og jeg har fast lønn 😜 skjønner meg ikke helt på det der for å være ærlig.. Anonymkode: fd7f9...782
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Jeg sendte inn årsoppgave eller hva det heter, for de siste tre årene. Siden de siste 3mnd var mye lavere enn min vanlige inntekt. Dette tok de hensyn til, selv om jeg fortsatt fikk lavere enn snittet jeg vanligvis tjener. Anonymkode: 0bd63...240
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte inn årsoppgave eller hva det heter, for de siste tre årene. Siden de siste 3mnd var mye lavere enn min vanlige inntekt. Dette tok de hensyn til, selv om jeg fortsatt fikk lavere enn snittet jeg vanligvis tjener. Anonymkode: 0bd63...240 Var dette etter nyttår? Nye regler nå. Anonymkode: 63c43...87e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var dette etter nyttår? Nye regler nå. Anonymkode: 63c43...87e Hva er nytt? Anonymkode: c6b30...e11
addict Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er nytt? Anonymkode: c6b30...e11 Måten og retningslinjene de bruker for å beregne foreldrepengene.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er nytt? Anonymkode: c6b30...e11 Foreldrepenger beregnes nå etter inntekt 3 siste måneder før permisjon. Anonymkode: fca0d...9df 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 10 minutter siden, addict skrev: Måten og retningslinjene de bruker for å beregne foreldrepengene. I 2015 da jeg fikk sist var grunnlaget siste lønning før jeg gikk i permisjon. Desverre kom jeg dårlig utav det, da de nektet å gjøre gjennomsnitt beregning av tidligere måneder. Utgjorde 10.000kr per mnd med 100%. Anonymkode: c6b30...e11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå