Gå til innhold

Mye hodepine og bruk av Sarotex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har siden i sommer vært mye plaget med sterk hodepine som sitter kun på ene siden av hodet.  Når jeg må f.eks hoste, nyse eller bøyer meg fremover så får jeg en ståling fra skulderen og opp i hodet på den ene siden.  Dette utløser da som regel hodepinen. Jeg har vært hos legen, tatt mr av hodet hvor man ikke fant noe galt.  Har vært noen turer til Nevrolog hvor jeg først fikk en del forskjellige migrenepreparater jeg skulle teste ut, ingen virkning på disse.  Jeg fikk da en nerveblokkade som den gangen gav effekt i underkant av to uker. Rett før jul var jeg tilbake hos nevrologen og fikk nok en nerveblokade.  Denne gangen gjorde den bare vondt verre.   Nevrologen har så gitt meg resept på Sarotex og anbefalt meg å starte på disse. Jeg kjenner jeg imidlertid er litt skeptisk til å ta disse - er det noen som har brukt de og kjenner virkningen?

Begynner å bli ganske desperat og gal av denne hodepinen nå. Føler at det bare stagnerer. Har vært delvis sykmeldt i en periode for dette og har nå sykmelding på behandlingsdager da jeg går til fysioterapi. Det hjelper noe, men selv etter 3 måneder med behandling så blir jeg ikke kvitt problemet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sarotex for FM smerter og da økte smertene og hodepine fra helvete. Leger deponerte den tvert.

Hør om du kan få noe annet. Sarotex har en jøvøig bivirkning, økt appetitt og vektøkning.

Anonymkode: e7a5d...086

Skrevet

Takk for svar. Uff da - det høres ikke bra ut. Og er vel litt det jeg har funnet ut når jeg har googlet den... Men nå har jeg vært så ille så jeg har nesten holdt på å starte for å teste...  Fastlegen min var vel heller ikke helt med på at jeg skal ta den. Anbefalte meg heller Nerveblokaden, men den har jo bare en kortvarig effekt når den funker.

AnonymBruker
Skrevet

Sarotex var supert for min del. Hadde ikke økt appetitt eller vektøkning. Legen på smerteklinikken sa at dette er good stuff som alle med kroniske smerter bør prøve. Men jeg fikk restless legs som bivirkning etter 4 måneder, og gikk dermed ned i dose. Uansett var de 4 månedene verd det, og håper jeg kan få noen måneder ut av den hvert år som er så gode. 

Anonymkode: 69dc5...99b

AnonymBruker
Skrevet

Tillegg. Jeg var også skeptisk til Sarotex. Tok meg 1 og 1/2 år før jeg prøvde fra jeg fikk den. Det var bare tull. Det er bare å prøve. Funker det dårlig for deg, så er det bare å slutte. 

Anonymkode: 69dc5...99b

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 21 år fikk sarotex pga mye hodepine og migrene, tar 10mg. Hatt god effekt på henne, i tillegg sover hun godt etter at hun begynte på de. Tar tabletten om kvelden 

Hun har ikke hatt vektøkning, liten og petit jente. 

Som regel er bivirkningene verst ved høye doser

Ville gitt det en sjanse, er jo bare å kutte de ut hvis de ikke funker (husk at det tar ei stund før effekt oppnås) 

Anonymkode: 227d3...630

Skrevet

Jeg fikk Sarotex mot FM-smerter, men hadde null virkning, på 40mg i døgnet, som var den høyeste dosen vi testet før jeg kutta dem ut og begynte på en annen medisin.
Bivirkningene derimot, var interessante.
Hodepine var en gjenganger, jeg ble søvnig så jeg sov i det minste som en sviske, humøret ble helt flatt, mageproblemer; herregud som jeg fjerta, og jeg tissa noe voldsomt, den var visst veldig vanndrivende på meg.

Skrevet

Jeg har brukt sarotex i snart 6 mnd nå, 25 mg som jeg tar hver kveld. Det har hatt god effekt på den hodepinen (og påfølgende stiv nakke og svimmelhet) som jeg slet med i lang tid. Det har gjort det lettere å kunne være mer fysisk aktiv som igjen er en stor del av årsaken til at jeg nå har vært tilbake i full jobb i snart 4 mnd. Jeg opplevde økt svimmelhet første uken og opplever noe munntørrhet, men det er helt klart verdt det.

Det er vanskelig å gi noe konkret råd om hva du bør gjøre. Det jeg kan si, er at jeg jobber med rehabilitering av smertepasienter og har derfor møtt veldig mange om bruker sarotex av ulike årsaker. Min legekollega som er spesialist innen fysikalsk medisin er positiv til sarotex og sier at det er en nokså trygg og anerkjent medisin, som dessuten ikke skal være vanedannende.

Alle medisiner kan ha bivirkninger og vi vil alltid oppleve det forskjellig. Eneste måten du kan finne ut om det har effekt for deg er å teste det ut. Jeg tror jeg ville gitt det et forsøk hvis jeg var deg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...