Gjest davidoff Skrevet 23. august 2002 #1 Del Skrevet 23. august 2002 Med en gang det dukker opp en diskusjon her, om forholdet moden mann/yngre jente, så går veldig mange kvinner til krig mot fenomenet. Det latterliggjøres, det advares, nærmest i aggresjon, oppatt og oppatt. Hva er årsaken? Er dere "redd" at fenomenet skal bli "godkjent", og få så mye utbredelse, at dere kan miste deres 30-40 årige mann/samboer? Er fenomenet en slags trusel for dere? Pussig er reaksjonen deres, hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 23. august 2002 #2 Del Skrevet 23. august 2002 Hvem skrev noe negativt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 23. august 2002 #3 Del Skrevet 23. august 2002 Skulle vi "tilårskomne" kvinner her på KG være rett for å miste våre menn/samboere/kjærester til smårips??? eh...... for å si det slik, dersom det hadde vært tilfelle for min del, at min kjæreste (snart samboer) hadde valgt å forlate meg til fordel for ei på 20, ja da hadde jeg sagt lykke til og have a nice life. Poenget er, at i de tilfellene det skjer, at menn rundt 40 hiver ut kona si gjennom mange år til fordel for ei på 20, så er det ene og alene fordi mannen blir grepet av panikken for å bli gammel. En normal mann vet at ingenting er som en moden kvinne - på alle måter. 10na moden quinde i sin desidert beste alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. august 2002 #4 Del Skrevet 23. august 2002 , men OK, du har stilt et spørsmål og du skal få et ordentlig svar: Jeg er nok en av de som er skeptisk til forhold mellom unge kvinner og eldre menn. Det skyldes ikke at jeg er redd for at fenomenet skal bre om seg (Hvorfor i all verden skulle det det?!? Forelskelse og kjærlighet har da vel tross alt ikke særlig mye med trender å gjøre???). Årsaken er at jeg er generelt skeptisk til forhold for det er for store forskjeller mellom de to involverte. Aldersforskjell (uavhenging av hvilken vei) er en slik forskjell. Jeg kan f.eks. godt forstå at en eldre mann kan forelske seg i og føle kjærlighet for en ung kvinne og vice versa. Erfaringsmessig viser det seg imidlertid at forhold med store forskjeller ofte blir vanskelige når hverdagen melder seg. Med stor aldersforskjell følger det forskjeller i livsstil, økonomi, utdannelse og genrelle holdninger som etter hvert kan skape problemer. (Han er 25 og vil på heisatur til Ibiza i ferien, mens hun som er 40 vil sykle i Provence. Han vil på by'n med kompisene på lørdagskvelden, mens hun vil sitte i sofakroken med et glass rødvin og en god bok). At slike problemer kan dukke opp i forhold med store forskjeller (Alder, kulturell bakgrunn) er et faktum, men alle blir jo blendet av forelskelse (Heldigvis!!!) og da kan dette være vanskelig å se. Når noen her på KG spør hva andre synes om forholdet deres betyr det jo sannsynligvis at de ikke føler seg helt sikre selv. Mitt svar da er at prøv og se, men vær klar over at det kan bli vanskelig. Jeg er i utgangspunktet ikke negativ til forskjeller, men livet har lært meg at de desverre får betydning og at det gamle ordtaken om at "like barn leker best" svært ofte viser seg å stemme. Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. august 2002 #5 Del Skrevet 23. august 2002 Tina, tror du en 40 år gammel mann bare blir sammen med en tyve år gammen jente pga panikk....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #6 Del Skrevet 23. august 2002 10na ser ut til å gå rett i fella, hun framfører sine argumenter med en blanding av latterligjøring og aggresjon, akkurat slik "davidoff" hevder skjer når temaet kommer opp. *ler* "leo" har derimot en voksen og reflektert innfallsvinkel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 23. august 2002 #7 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg tror nok en del voksne menn kan falle for unge jenter, nettopp pga. deres pure unghet, men dette gjelder ikke menn generelt. Hvis noen menn søker unge jenter, ubevisst for å bekrefte sin egen virilitet etc. er dette menn som har en umodenhet i seg, og som til stadighet trenger en barnslig bekreftelse fra omgivelsene. Jeg er gift med en som er 30++, og har aldri sett på ungjentene som reelle trusler. Selv om jeg selv lider av en følelse av aldri være bra/fin nok (meg om det!), tror jeg man endrer syn på hva som virkelig er tiltrekkende med årene. Før kunne jeg bli sjalu hvis kjæresten tittet på andre jenter, nå tenker jeg mer at det ikke er rart han titter, så søt som hun var. Vet allikevel at voksne, oppegående menn, vil ha jevnbyrdige partnere. Hvis de ønsker en uskyldig uutsprunget blomst som livsledsager, ja da er det noe som ikke stemmer i topplokket. Da må det være noe med en ujevn maktbalanse eller et eller annet psykologisk, som jeg ikke har ork til å gå inn på nå, som styrer hva mannen tenner på. Skjønner at menn kikker på vakre unge jenter, hvem gjør ikke det, men til at jeg føler meg truet av dem, NEI! (Helt andre ting jeg føler meg truet av) OK hvis voksne menn kunne svare, ikke bare unggutter på alder med M2M og Brittney. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 23. august 2002 #8 Del Skrevet 23. august 2002 Tina, tror du en 40 år gammel mann bare blir sammen med en tyve år gammen jente pga panikk....? Vel, ikke kun av den grunn lille deg - det er en kombinasjon av panikk og lav intelligens vil jeg påstå. Hvorvidt jeg går rett i fella eller ei GJEST, får være opp til deg og andre å vurdere. Hvorfor i all verden skulle jeg bry meg dersom det skulle vise seg at min kjæreste foretrakk ei på 20 istedetfor meg??? Det sier jo mer om ham enn om meg........... Men, nå det er sagt - jeg har overhodet ingenting i mot forhold der aldersforskjellen er stor - hverken den ene eller den andre veien. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. august 2002 #9 Del Skrevet 23. august 2002 Tror ikke d er så mange "smårips" som gidder gamle gubber Så d der ser jeg ikke på som noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. august 2002 #10 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg anser ikke dette som et problem. Dette gjelder en liten % av befolkningen og kan ikke akkurat betraktes som et samfunnsproblem..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #11 Del Skrevet 23. august 2002 Potensielt samfunnsproblem???? care, selv om prosenten hadde vært stor, så hadde det vel ikke vært et samfunnsproblem??? *rister på hodet* Her inne ser man jaggu mye rare aktører... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #12 Del Skrevet 23. august 2002 gutt 20 så at noen her skrev at de fleste menn vet at ingen ting er som en moden kvinne.. ikke kom å innbill meg at ein mann på 40 ikke mye heller har lyst på ei på 20 enn kona på 45 me rynker og henge pupper og strekk merker. Nei, forstår godt at eldre menn trekker mot yngre jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. august 2002 #13 Del Skrevet 23. august 2002 D tror jeg nok kan gå for mange av de unge pikene også: At de heller kan tenke seg glat hud, muskler, hvite tenner, klare øyne. Alt d som kjennetegner en ung mann. {Ingen ung kvinne med vettet velbevart vil finne på å drive d noe seriøst m en gammel fyr m mindre d var noe skikkelige penger i omløp!} Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. august 2002 #14 Del Skrevet 23. august 2002 Potensielt samfunnsproblem???? care, selv om prosenten hadde vært stor, så hadde det vel ikke vært et samfunnsproblem??? *rister på hodet* Her inne ser man jaggu mye rare aktører... Tror du med dine fulle fem at jeg mente alvort Hvor er humoren, jeg synes bare hele debatten (hvis man kan kalle det debatt da) er teit.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 23. august 2002 #15 Del Skrevet 23. august 2002 Klart jeg og ser det estetisk vakre i ei ung jente med veldreid kropp og struttepupper. Allikevel er det litt mer som skal til før jeg blir satt ut.... Jeg elsker flørt. Ingen kan flørte som ei erfaren og leken moden kvinne. Det å se henne rett inn i øynene og se hva hun kan tilby. Selvsikkerhet, erfaring og lekenhet. For min del er det ingenting som slår en moden kvinne som kan kunsten å flørte.... som oftest kan hun også da litt mer.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 23. august 2002 #16 Del Skrevet 23. august 2002 Newsflash folkens..... Ingen som tenker på at de yngre jentene i et forhold med eldre menn kan føle seg truet av de litt eldre kvinnene innimellom?... De som er på samme alder og mentale stadie (kanskje) som ens kjære. Nå følger jo ikke dette alltid alder, men dere skjønner kanskje hva jeg mener. (Hvis ikke, be meg om å forklare) Jeg er 18, sammen med en på 33. Vi ble sammen for to år siden, og tidligere har han kun vært sammen med damer som var maks 5 år yngre enn han selv. (Sex har han hatt med mye yngre da men... "Heller en ung tenåringskropp enn en gammel sugge" sier han. Nok om det, for det sier jo litt om ham.) Saken er jo egentlig den at forelskelsen aldri følger noen regler. Den kommer og den går akkurat som den vil. Ingen kan forutse det! Jeg føler meg av og til truet av både 16-åringer og 30-åringer. Kvinner er de alle sammen, og dermed attraktive for ham som mann. På enten den ene eller den andre måten. Skjønner? Klem fra tenke- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 24. august 2002 #17 Del Skrevet 24. august 2002 *Liten rekker opp hånden og innrømmer at hun selv er en gammel gris(edame)* :oops: elskeren min er nesten 7 år yngre enn meg. har ikke valgt han som elsker p.g.a. alderen, men fordi han rent seksuelt er det beste som har skjedd meg. litt morsomt at jeg etter et "tørt" eksteskap hvor jeg nesten ga opp sex til slutt, skulle finne en "guttunge" (han er 24, jeg 30) som vekket meg seksuelt. i den grad alder er noen faktor her, så er nok kombinasjonen av hans uttømmelige pågangsmot og fullstendige hemnigsløshet kombinert med en masse humor når det innimellom bare blir litt corny, kanskje noe som er hans fortrinn fremfor eldre menn og selvfølgelig bryr folk seg om aldersforskjellen mellom oss! han er konge blant gutta ettersom han har en voksen dame som kommer på besøk for å gjøre det elskere gjør, mens jeg har oppdaget at mange menn synes det er utrolig sexy at jeg har en elsker, en ung en ...og jammen meg er ikke mange venninner aldri så lite misunnelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2002 #18 Del Skrevet 24. august 2002 Det finnes også eldre menn som blir så redde den unge jenta at de sparker henne fra jobben...eller var det en annen grunn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 25. august 2002 #19 Del Skrevet 25. august 2002 Det finnes jo enkle untak av ekte kjerlighet,men i 90 % av tilfellene er det menn i panikkalderen som jager etter jenter på deres egen datters alder å da begynner jeg virkelig å lure på hva feiler det disse avvikere!Det er unfear av en voksen og dertil erfaren mann å for å si det sånn å nedkjempe en ung jente.Hva i all verden er problemet deres å møte jevnalderende,er kansje ikke selvtilliten sterk nok.Er nok feil mann til å svare her på dette inlegget av mentale tapere,kunne erligtalt ikke tenke meg å ha en uerfaren 19 åring verken i sengen eller i livet forøvrig dei strekker simpelten ikke til i den grad av erfaring som jeg ønsker.Å gå etter tenåringer er en svaklig og kvalmende handling som burde bli straffet med kastrering på slike jævla feige svin som går etter di som ikke er i stand til å forsvare seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest muldvarp Skrevet 25. august 2002 #20 Del Skrevet 25. august 2002 Det skjuler seg nok en frustrert moden kvinne bak navnet "knut" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå