Gå til innhold

Gruer meg til mitt eget bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du både blir kvalm, fylt av angst og opplever det som et overgrep at noen gamle gubber vil klemme deg så har du et alvorlig mentalt problem som du må gjøre noe med helt uavhengig av om du skal gifte deg. Forresten så bør du vel ikke gifte deg før du er inneforstått med hva mange brudgommer forventer å oppleve på bryllupsnatta og dagene etterpå. Det er nok adskillig verre for en sart ungpikesjel. For ikke å snakke om det å lage barn, føde barn og ha barn.

Anonymkode: 5cb3b...637

Wtf er du laget av??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en helt vanlig tradisjon, har vært i 30 bryllup over hele landet og det har vært gjennomført i alle de. Ikke alle går opp på stolen hver gang, men reiser seg og kysser gjør de. Til og med i det kristenkonservartive, alkoholfrie sørlandsbryllupet var det kyssing på stolen og nuss på kinnet når den ene i brudeparet gikk på do. Det er altså ikke snakk om kyssing på munnen, men om ett nuss på kinnet eller en smask i luften. Vil du ikke det så får du og din mann bare droppe å gå på do under middagen, så er problemet løst. De fleste bruder/brudgommer går jo faktisk fra bords for at denne tradisjonen skal gjennomføres. 

Og helt ærlig; hvis du skal tvinge folk gjennom andre tradisjoner som er kjipe for gjestene, så mener jeg du får tåle noen tradisjoner selv. Hvis gjestene skal sitte med folk de ikke kjenner, delta i polynese og måtte betale egen alkohol (eller ikke får noen i det hele tatt) så får du jammen tåle litt kyssing. 

Anonymkode: 52dd6...dbd

Skrevet
13 hours ago, Lille_Krokodille said:

Kommentarer som dette er så unødvendig, så bitchy og lite forståelsesfullt... Hvis du ikke forstår at det er en vesentlig forskjell på det å ha intim kontakt med én person man er glad i kontra det å måtte stille opp for utallige klemmer/kyss av folk man ikke ønsker å ha nærkontakt med, da er det DEG det er noe galt med. 

Noen av oss er født slik, vi er sensitive og en uønsket klem kan faktisk føles som fysisk smerte. Andre kan ha vært utsatt for overgrep, noe som gjør det ekstra vanskelig.

Er det så jævlig vanskelig å prøve å forstå eller respektere???

Jeg vet ikke hva det innebærer å respektere det men jeg kan si at det er veldig vanskelig å forstå. Hvis man ikke takler en klem fra brudgommens onkel så tror jeg man ikke bør sette barn til verden.

Skrevet
On 1/9/2019 at 2:07 PM, AnonymBruker said:

Ingen av dere som bor på Østlanet kanskje?
Jeg jobber med bryllup og er med i mange flere ganger i løpet av et år.
Helt vanlig her nede hvertfall. 

Anonymkode: 19476...a01

Kjenner jeg ble glad for å komme fra en annen landsdel med slike kleine tradisjoner. 

Anonymkode: fb067...c52

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, Lille_Krokodille said:

Noen av oss er født slik, vi er sensitive og en uønsket klem kan faktisk føles som fysisk smerte. Andre kan ha vært utsatt for overgrep, noe som gjør det ekstra vanskelig.

Er det så jævlig vanskelig å prøve å forstå eller respektere???

Jeg vet ikke hvordan smerten med å få en klem kommer opp mot å gå til tannlegen eller å få en vaksinasjonssprøyte. Jeg mener at som voksen person så må man bite tenna i sammen, gjøre det beste ut av det og trå til i alle tre tilfeller 

Hvis man føler at en på grunn av overgrep ikke kan få en klem av brudgommens onkel så har man alvorlige problemer. Hvis man ikke er i stand til å bite tenna i sammen og gjennomføre det bør man oppsøke psykologisk behandling og utsette forpliktende forhold/stifte familie inntil man er klar for det.

Skrevet
På 23.1.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva det innebærer å respektere det men jeg kan si at det er veldig vanskelig å forstå. Hvis man ikke takler en klem fra brudgommens onkel så tror jeg man ikke bør sette barn til verden.

Jeg har barn ;)

Her snakker vi dessuten kyss - ikke klem. Det er det denne tradisjonen dreier seg om så vidt jeg vet. Correct me if I’m wrong.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...