Gå til innhold

Gruer meg til mitt eget bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, jeg får bare mindre og mindre lyst til å gifte meg...

Anonymkode: 85500...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men skal du virkelig starte et ekteskap med å gjøre alt på hans premisser? Hvorfor i alle dager skal han bestemme? Hvor er mannen som er glad i deg og bryr seg om deg, og skal ta hensyn til dine ønsker og følelser? 

Dette er en dag for begge, der man skal lytte til hverandre og ta hensyn til hverandre. 

Vi hadde veldig ulike ønsker for bryllupet. Men brukte aldri argumentet at "dette er vanlig", for det eneste som betyr noe på en slik dag er at begge har det bra. Og det har også lagt fundamentet for resten av ekteskapet - vi kommer alltid frem til en felles beste løsning der begges ønsker og følelser blir tatt hensyn til. 

Anonymkode: c1289...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en creepy onkel som er seksuelt tiltrukket av meg, og tenker det har flere. Syntes det er en naiv, creepy skikk at det er fritt frem å kysse bruden. Se for dere hvilke type menn som faktisk hadde benyttet sjansen. I min familie hadde alle visst at det var over personlige grenser og bare de med dårligst sosiale antenner og de som driter i andre sine grenser som hadde presset seg frem. 

Anonymkode: 5c81e...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten.

Jeg har også litt sosial angst så det er utfordrende nok som det er med en så stor fest. Har f.eks ikke lyst til å holde noe tale. Dette er jo også en tradisjon etter det jeg har hørt, men gruer meg syk bare ved tanken.

Ts

Anonymkode: df8b6...68a

Vet du, det er på høy tid at det blir tatt hensyn til deg også i dette kommende ekteskapet. Nå har han fått stor fest, da skal jammen meg du få slippe å holde tale og måtte godta å føle deg som fritt vilt om han forlater din side.

Jeg hadde satt ned foten for invaderende tradisjoner, uansett hvor "morsomme" de angivelig er. Og han hadde fått ansvaret for å at grensene ble holdt, om så eneste mulighet var at han holdt seg ved min side hele tiden.

Du skal da ikke grue deg til ditt eget bryllup! Du er din egen person med dine egne personlighetstrekk, og han gifter seg med deg. Er han noe til mann, bør han være interessert i at du har det bra, fremfor at slekt og venner får ha det moro på din bekostning. Hvis du ikke engang skal få være deg selv i ditt eget bryllup, hvor er det da plass til deg og dine ønsker i ekteskapet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har vært i bryllup hvor disse tingene har skjedd. Jeg har og vært i bryllups hvor det ikke har skjedd. I mitt bryllup var det ingen som kom frem og kysset, men så tror jeg ikke noen av oss gikk på do under middagen heller. Vi ga beskjed om at klirring i glassene var greit. Da kysset vi. Alt annet kom vi ikke til å følge opp. Det var fordi brudgommens mor ikke lever og faren er gift på nytt. Da ble det rart om de skulle opp og kysse - syntes vi. 

Dere bestemmer. Du må få lov å være komfortabel med eget bryllup. 

Anonymkode: e29b7...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til det, men toastmaster som introduserte kveldens "spilleregler" og program utelot det og det var heller ingen som gjorde det. Trolig fordi jeg ikke hadde sluttet å røyke på det tidspunktet og gikk ut når han gikk på do 😛

Anonymkode: 0f488...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti den tradisjonen jeg, da jeg var gjest. Var snakk om en ekstremt utadvent brud da, som flørter med alt og alle. :) (De er fortsatt gift. ;)  )  

Anonymkode: 25d40...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si jeg tar meg selv så høytidelig. Men har flere småslibrige gamle gubber i min forlovedes familie,som stinker og har en tendens til å drikke for mye. Bare tanken på å bli kysset av disse gjør meg helt kvalm og fylt av angst. Vil føle det som et overgrep rett og slett.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

Hvis du virkelig sammenligner et kyss på kinnet og et overgrep så kan du med glede brenne i helvete! Fy faen hvordan kan du si noe sånt!? 

Anonymkode: d10b2...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

 Har vært i bryllup hvor disse tingene har skjedd. Jeg har og vært i bryllups hvor det ikke har skjedd. I mitt bryllup var det ingen som kom frem og kysset, men så tror jeg ikke noen av oss gikk på do under middagen heller. Vi ga beskjed om at klirring i glassene var greit. Da kysset vi. Alt annet kom vi ikke til å følge opp. Det var fordi brudgommens mor ikke lever og faren er gift på nytt. Da ble det rart om de skulle opp og kysse - syntes vi. 

Dere bestemmer. Du må få lov å være komfortabel med eget bryllup. 

Anonymkode: e29b7...0f5

Ja tenker at når vi bruker så mye penger på et bryllup så er det våre ønsker som betyr mest. Og hva vi er komfortable med. Ts

Anonymkode: df8b6...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 19.49, Hactar skrev:

Vet du, det er på høy tid at det blir tatt hensyn til deg også i dette kommende ekteskapet. Nå har han fått stor fest, da skal jammen meg du få slippe å holde tale og måtte godta å føle deg som fritt vilt om han forlater din side.

Jeg hadde satt ned foten for invaderende tradisjoner, uansett hvor "morsomme" de angivelig er. Og han hadde fått ansvaret for å at grensene ble holdt, om så eneste mulighet var at han holdt seg ved min side hele tiden.

Du skal da ikke grue deg til ditt eget bryllup! Du er din egen person med dine egne personlighetstrekk, og han gifter seg med deg. Er han noe til mann, bør han være interessert i at du har det bra, fremfor at slekt og venner får ha det moro på din bekostning. Hvis du ikke engang skal få være deg selv i ditt eget bryllup, hvor er det da plass til deg og dine ønsker i ekteskapet?

Er akkurat slik jeg føler det kan bli. At jeg blir «Invadert» og at ting blir «moro» på min bekostning.

Samboer  har gått med på dette nå, atvi dropper den teite kyss bruden tradisjonen, men har en annen ting jeg også har tenkt på og det er dansingen. Det er i følge min tilkomne tradisjon at man skal danse med svigerfar, og deretter sin egen far. Jeg har ikke lyst å føle meg tvunget til å danse med svigerfar - eller andre jeg ikke vil danse med. Men samboer sier til meg: du kan ikke si nei om noen byr deg opp. Er det virkelig sånn...?

Anonymkode: df8b6...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat slik jeg føler det kan bli. At jeg blir «Invadert» og at ting blir «moro» på min bekostning.

Samboer  har gått med på dette nå, atvi dropper den teite kyss bruden tradisjonen, men har en annen ting jeg også har tenkt på og det er dansingen. Det er i følge min tilkomne tradisjon at man skal danse med svigerfar, og deretter sin egen far. Jeg har ikke lyst å føle meg tvunget til å danse med svigerfar - eller andre jeg ikke vil danse med. Men samboer sier til meg: du kan ikke si nei om noen byr deg opp. Er det virkelig sånn...?

Anonymkode: df8b6...68a

Omg verdens vanskeligste brud å tilfredsstille eller? Imponert over din samboer. 

Anonymkode: e29e5...56a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
På 14.1.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Omg verdens vanskeligste brud å tilfredsstille eller? Imponert over din samboer. 

Anonymkode: e29e5...56a

Noen av oss her i verden sliter ekstremt med nærkontakt med andre mennesker. Jeg nekter å danse, men har opplevd at folk har dratt meg opp av stolen og holdt rundt med og begynt å danse, «for alle liker jo å danse!» NEI!!! De gjør ikke det! Jeg føler at det er en form for tvungen fysisk kontakt jeg ikke ønsker. Også å bli kysset på kinnet, jeg vil ikke ha nærkontakt med andre menneskers våte lepper. 

Noen av oss er bare sånn, og det bør respekteres. En kommende brud burde ikke gå og grue seg, men få forståelse for at det er slik HUN er, selv om DE ANDRE ikke er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Noen av oss her i verden sliter ekstremt med nærkontakt med andre mennesker. Jeg nekter å danse, men har opplevd at folk har dratt meg opp av stolen og holdt rundt med og begynt å danse, «for alle liker jo å danse!» NEI!!! De gjør ikke det! Jeg føler at det er en form for tvungen fysisk kontakt jeg ikke ønsker. Også å bli kysset på kinnet, jeg vil ikke ha nærkontakt med andre menneskers våte lepper. 

Noen av oss er bare sånn, og det bør respekteres. En kommende brud burde ikke gå og grue seg, men få forståelse for at det er slik HUN er, selv om DE ANDRE ikke er sånn. 

Takk,den var spot on!

Hilsen ts

Anonymkode: df8b6...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 14.05, Emblja skrev:

Høres ut som en tradisjon

I game of thrones

 

Når det er sagt, så hørtes det jo litt gøy ut.. Du kan jo løpe fra kysserne eller følge mannen på do 😜

Hva om mannen skal bæsje?

Anonymkode: 117f7...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om mannen skal bæsje?

Anonymkode: 117f7...cdd

Kanskje de kan bæsje i kryss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/9/2019 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke si jeg tar meg selv så høytidelig. Men har flere småslibrige gamle gubber i min forlovedes familie,som stinker og har en tendens til å drikke for mye. Bare tanken på å bli kysset av disse gjør meg helt kvalm og fylt av angst. Vil føle det som et overgrep rett og slett.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

Hvis du både blir kvalm, fylt av angst og opplever det som et overgrep at noen gamle gubber vil klemme deg så har du et alvorlig mentalt problem som du må gjøre noe med helt uavhengig av om du skal gifte deg. Forresten så bør du vel ikke gifte deg før du er inneforstått med hva mange brudgommer forventer å oppleve på bryllupsnatta og dagene etterpå. Det er nok adskillig verre for en sart ungpikesjel. For ikke å snakke om det å lage barn, føde barn og ha barn.

Anonymkode: 5cb3b...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 3:49 PM, Brunello said:

Uansett kommer du til å få gratulasjonsklemmer fra alle de tilstedeværende (det er i alle fall vanlig i mine kretser), så fysisk kontakt må du regne med uansett.

Toastmasteren kan vel opplyse om at bruden ikke ønsker kroppskontakt i form av klemmer, håndhilsing o.s.v.?

Anonymkode: 5cb3b...637

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i muslimske bryllup, har man lov til å ha blikkontakt med bruden? Hvis bruden ikke ønsker det bør vel det også respekteres selv om det kanskje kan være en utfordring med ikke-muslimer tilstede?

Anonymkode: 5cb3b...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du både blir kvalm, fylt av angst og opplever det som et overgrep at noen gamle gubber vil klemme deg så har du et alvorlig mentalt problem som du må gjøre noe med helt uavhengig av om du skal gifte deg. Forresten så bør du vel ikke gifte deg før du er inneforstått med hva mange brudgommer forventer å oppleve på bryllupsnatta og dagene etterpå. Det er nok adskillig verre for en sart ungpikesjel. For ikke å snakke om det å lage barn, føde barn og ha barn.

Anonymkode: 5cb3b...637

Kommentarer som dette er så unødvendig, så bitchy og lite forståelsesfullt... Hvis du ikke forstår at det er en vesentlig forskjell på det å ha intim kontakt med én person man er glad i kontra det å måtte stille opp for utallige klemmer/kyss av folk man ikke ønsker å ha nærkontakt med, da er det DEG det er noe galt med. 

Noen av oss er født slik, vi er sensitive og en uønsket klem kan faktisk føles som fysisk smerte. Andre kan ha vært utsatt for overgrep, noe som gjør det ekstra vanskelig.

Er det så jævlig vanskelig å prøve å forstå eller respektere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...