MatildeP Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Jeg finner ingen oppskrift på havrebrød i brødbakemaskin når jeg søker på det. Noen som har prøvd? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Lenge siden jeg har hatt brødbakemaskin, men vi pleide da ofte å bare bruke litt av det vi hadde av mel. Brukte bare oppskriften som veiledning for mengder mel, væske, salt, gjær osv, men forholdene mellom melsorter var ikke så viktig. Kan du ikke bruke en oppskrift for sammalt brød og bare erstatte deler av melet? Verste som skjer er at det ikke blir vellykket. Anonymkode: 79830...640 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Hvis du har en oppskrift på havrebrød, kan du justere denne til brødbakemaskinen ved å endre væskemengden til det som er standard (3 dl i min maskin), og endre alle andre mål tilsvarende. Gjærmengden er ikke kritisk - ta heller litt for mye enn litt for lite. Anonymkode: 6db6f...504 1
Hoppetaujenta Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Denne fungerer veldig bra og det blir gode brød. Vanlig oppgitt mengde som for din maskin, ts. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå