Gå til innhold

Har du vendt bøkene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nei, det kommer aldri til å skje med mine bøker. Jeg liker å se titlene uten å måtte ta ut alle bøkene....noe så teit og upraktisk å snu dem.

Endret av Million
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker dette var en trend for 4-5 år siden. Interiørnerd som jeg er så testet jeg det, etter en ukes tid gikk det opp for meg hvor idiotisk det egentlig var🙈Siden da har bøkene stått riktig vei her i huset.

Anonymkode: 4aa95...4cb

• Liker 5
Skrevet

Ja selvsagt, forstår ikke vitsen med å vite hvor en bok er i hylla. Syns bibliotekene burde hive seg på trenden også, det ville lette arbeidet deres enormt.

• Liker 4
Skrevet

Syns for så vidt det ser fint og harmonisk ut på bilder, men tror jeg hadde stusset hvis jeg hadde kommet hjem til noen som hadde alle bøkene feil vei. Nå har jeg bøker i lukkede skap da, men hadde ikke oppbevart dem feil vei om det var i åpne hyller. Upraktisk.

• Liker 2
Skrevet

Nei og det kommer jeg ikke til å gjøre heller.  Min bolig skal se ut som et praktisk og levende hjem, ikke et utstillingsrom. Slike trender er for boligstylister og interiørbloggere.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Zeitgeist skrev:

Trenden er nå å vende bøkene slik at de står "feil" vei i hylla. Har du vendt bøkene dine? Eller har du sortert de etter farge? Størrelse? Alfabetisk? Tematisk? 

Og hva synes du om denne trenden? 

https://www.nrk.no/kultur/ny-interiortrend_-na-skal-bokene-sta-feil-vei-i-bokhylla-1.14367978

Huff, så kjedelig. Kunne aldri falt meg inn å vende bøkene slik.

Anonymkode: 3cd3c...758

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, T-Rex skrev:

Det eneste positive jeg ser ved denne trenden, er at bokomslagene (ryggene) ikke vil bli bleket av lys.

Mine bøker vender meg ryggen...

Til gjengjeld gulner vel selve papiret raskere når det utsettes for lys? 

Anonymkode: 5eb7f...43f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det gjør det jo.

• Liker 1
Skrevet

Idiotisk.  Hvis ikke bøkene skal vises fram er må det være bedre å legge dem i esker å heller stue dem på loftet!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og bøkene samler mer støv

Anonymkode: 3cd3c...758

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig har jeg ikke vendt dem, det er jo bare teit, på lik linje med sortering etter fargen. Sånne trender er åpenbart startet og fulgt av mennesker som aldri bruker bøkene sine til det de er ment for.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Selvfølgelig har jeg ikke vendt dem, det er jo bare teit, på lik linje med sortering etter fargen. Sånne trender er åpenbart startet og fulgt av mennesker som aldri bruker bøkene sine til det de er ment for.

Skjønner ikke hvordan man da i heite skal klare å finne den boka man leter etter?    Sikkert utrolig mange tjendhorer som går på denne!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det ser dustete ut å snu dem med ryggen inn så det gjør jeg ikke, men jeg må innrømme at jeg irriterer meg litt over kaoset av farger som lyser mot meg fra bokhyllene. Det er vanskelig å få dem til å passe helt inn med stilen i rommet. Rødtoner, for eksempel, de forstyrrer meg noe voldsomt. Ofte er fargen på bokpermen like grell som den på smussomslaget, så da nytter det ikke å fjerne det heller. Jeg har selvsagt kastet alle smussomslag som ikke falt i smak der det skjulte seg en litt mindre grusom farge under :fnise: Kanskje jeg kan snu alle bøkene som ikke matcher, eller evt bare kjøpe bøker som passer inn her...? 😁

Skrevet

Jeg synes det ser pent ut, og leser aldri bøker uansett, så jeg kunne sikkert gjort det:)

Skrevet
24 minutter siden, Peonjenta said:

Skjønner ikke hvordan man da i heite skal klare å finne den boka man leter etter?    Sikkert utrolig mange tjendhorer som går på denne!

Det kan kanskje tenkes at folk skjemmes over bøkene sine, og derfor vil skjule dem, men samtidig vil virke kulturelle?

Skrevet

Jeg har en svær bokhylle.  Har sortert etter farge og har null problemer med å finne en bestemt bok de gangene jeg har behov for det.  Med mindre man eier et bibliotek er det ikke noe problem, i hvert fall ikke for meg, jeg husker bøker etter farge/utseende. At det liksom skal være et kulturelt lavmål å sortere de etter farger får så være, jeg blåser generelt i hva folk måtte tenke om det. I min bokhylle finner man alt fra Ibsen til marian keyes og jeg har lest de alle. 

Trenden med å snu de: jeg kommer ikke til å snu mine. Elsker fargene og uttrykket bøkene gir.  Men om man er typen som blir forstyrret av for eksempel en rødfarge så kan man jo snu de røde. Jeg er generelt opptatt av å ha det jeg liker,  gjøre som jeg vil og helst unngå trender.

Anonymkode: c57c2...5b6

• Liker 1
Skrevet

Sorterer nordisk for seg, etter forfatter.

Sorterer resten av verden for seg, etter forfatter.

Uleste usortert for seg, bortsett fra ulest sakprosa, som er sortert etter farve.

Skal flytte i løpet av året, og vurderer da ny sortering:
Krim for seg etter farve, eventuelt bare pakke dem ned/gi dem bort.
Leste sortert etter farve.
Uleste sortert etter forfatter.

Jeg har også irritert meg over farvekaoset. Vurderer å snu enkeltbøker, hvis jeg ikke pakker dem ned.

Skrevet

Denne shelfiesen viser bare en liten del, men altså- å snu alle de her for å følge en trend: NEUP! 82ECD03E-122F-4ADB-8653-7D3F43B4E54A.thumb.jpeg.ecb9fce00bd0dc35aca4f2da824eda15.jpeg

Får være grenser for idioti- hvordan skulle jeg ha funnet frem rett bok? :glare: Må være for dem som ikke leser bøker :jolie:

• 4 uker senere...
Skrevet

Bøkene mine er skattene mine, og jeg viser de stolt frem med ryggen sin ut. Alt dette trend-preiket har veldig liten innvirkning på meg og hvordan jeg har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...