Gå til innhold

Har du vendt bøkene dine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget med å ha dem riktig vei er å kunne se tittelen, så nei, jeg har ikke snudd dem feil vei. 

Anonymkode: 537b3...7b2

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent jeg er enig med Anne B Ragde, men her må jeg si hun har helt rett. 

Anonymkode: 0b937...d46

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Oj, da er jeg trendy uten å vite det, for jeg må enten vende bøkene eller snu de med tittelen opp-ned hvis de ligger stablet, nettopp for at hjernen min ikke skal henge seg opp i å lese titlene ubevisst hver gang jeg går forbi de, og få de på hjernen.

ADHD-hjerne i et nøtteskall, altså visuelle distraksjoner :fnise:

Anonymkode: 1ffe6...e24

• Liker 5
Skrevet

I biblioteket har jeg bøkene sortert etter sjanger. Men har noen bøker i stue/rundt om som er med ryggen inn mot vegg.

Liker utseende på bøker, og har allerede lest bøkene jeg har så trenger ikke se alle titler på avstand. Vet hva som er hvor uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig opplegg. Jeg har definitivt ikke vendt bøkene, elsker å se på de og lese titlene. I biblioteket mitt har jeg sortert etter tema, forfatter og størrelse. Biblioteket er favorittrommet mitt i hele huset, og jeg har bøker fordi jeg elsker å lese, ikke fordi det er trendy. 😂 

Anonymkode: 28567...b95

• Liker 12
Skrevet

Nei det har jeg ikke. Hvis jeg gjør det kan jeg jo ikke vite om de fremdeles står sortert alfabetisk etter forfatter, og hjernen min hadde sannsynligvis kortsluttet bare av tanken på at noen kunne ha tatt ut ei bok og satt den tilbake på feil plass. Og så måtte jeg ha brukt timevis på å ta alle bøkene ut av hyllene for å sjekke.

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, Zeitgeist skrev:

Trenden er nå å vende bøkene slik at de står "feil" vei i hylla. Har du vendt bøkene dine? Eller har du sortert de etter farge? Størrelse? Alfabetisk? Tematisk? 

Nei jeg har ikke vendt bøkene mine makan til idioti, Jeg soterer bøkene mine etter kategori. 

4 timer siden, Zeitgeist skrev:

Jeg synes den er idiotisk

• Liker 11
Skrevet (endret)

Det eneste positive jeg ser ved denne trenden, er at bokomslagene (ryggene) ikke vil bli bleket av lys.

Mine bøker vender meg ryggen...

Endret av T-Rex
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig opplegg. Jeg har definitivt ikke vendt bøkene, elsker å se på de og lese titlene. I biblioteket mitt har jeg sortert etter tema, forfatter og størrelse. Biblioteket er favorittrommet mitt i hele huset, og jeg har bøker fordi jeg elsker å lese, ikke fordi det er trendy. 😂 

Anonymkode: 28567...b95

Samme her. Og kommer ikke til å snu dem, nei.

Anonymkode: 4cac7...72b

• Liker 2
Gjest INGNTNG
Skrevet

Nei. Jeg synes for så vidt at det kan se pent ut rent estetisk, men bare om man har maks to små stabler med bøker. Hylle etter hylle med bøker som står feil vei virker meningsløst og fryktelig upraktisk. 

Skrevet (endret)

Jeg skjønner virkelig ikke poenget. I mine øyne ser det bare stygt og rotete ut - hyllemeter på hyllemeter med papirbunker. Jeg morer meg litt over stylisten som åpenbar blir snurt over at andre gjør narr av det, samtidig som hun etterlyser deres humoristiske sans...

Mine bøker er ordnet etter forfatter/sjanger (skjønnlitteratur) eller tema (sakprosa) - fritt etter Dewey, mvh yrkesskadet bibliotekar :fnise: 

Endret av Daria
  • Liker 12
Gjest secretidentity
Skrevet

Nei, virker ikke praktisk og følger aldri trender. Deler opp etter forfatter, farger, sjanger og målgruppe. :)

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det ser bare rotete og stygt ut. 

Skrevet (endret)

Følger aldri trender jeg heller. Har det som jeg synes er mest praktisk, altså med ryggen ut. I den grad jeg sorterer er det etter forfatter og litt sjanger.

Endret av Muskath
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har skjønnlitteraturbøkene mine sortert etter språk, så forfatter, og fagbøkene i en egen seksjon. Skal definitivt ikke snu dem.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker selv og har ikke ord for hva jeg syns om "nye trender", men idiotisk peker på i hvilken det går. 

• Liker 4
Skrevet

Skulle jeg vendt alle bøkene mine ville det sett ekstremt idiotisk ut 😅 for jeg har MANGE!! :bond:

• Liker 4
Skrevet

Kommer aldri til å skje. Men så har jeg ikke et stort behov for å følge trender.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke fått pakket opp bøkene mine etter siste flytting. Så når jeg kommer så langt er nok den trenden over. Men om den ikke er det så skal de settes opp alfabetisk etter forfatter og sjanger! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...