AnonymBruker Skrevet 30. juli #81 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 9.1.2019 den 2.52): Er det ikke litt barnslig med voksne som spiser cornflakes? Anonymkode: 5bd35...f8d Frokostblanding er barnslig?? Nå har jeg hørt det også. Nei cornflakes er ikke barnslig. Dersom daten din bare spiser coca puffs eller fruit loops hadde jeg tenkt at han var over miovers begeistret for sukker og estoffer, men Barnslig, faktisk? Anonymkode: bbff9...88c
AnonymBruker Skrevet 31. juli #82 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Frokostblanding er barnslig?? Nå har jeg hørt det også. Nei cornflakes er ikke barnslig. Dersom daten din bare spiser coca puffs eller fruit loops hadde jeg tenkt at han var over miovers begeistret for sukker og estoffer, men Barnslig, faktisk? Anonymkode: bbff9...88c Jeg synes også at barnslig er en passende beskrivelse. Alt har sin naturlige utvikling. Når man er barn så liker man jo godteri og mat som er litt rettet mot barn, samt andre ting som film, bøker og musikk rettet mot barn. Barn trekkes jo naturlig mot dette. Men etterhvert som man blir voksen, forventes det jo at man utvikler seg til å spise flere typer matvarer og gjerne blir mer interessert i litteratur rettet mot voksne, samt at man gjerne gjør ting som er lærerikt og nyttig, og ikke bare "gøy". Enkelte typer produkter synes jeg er mer rettet mot barn enn voksne. For eksempel cornflakes og andre frokostblandinger som er smaksatt med sjokolade eller jordbær, formet som bamser o.l. Er man litt mer voksen i matveien og skal ha frokostblandinger, så bør man etterhvert ha klart å finne veien til litt mer fullkornbaserte varianter etter min mening, der man viser at man har litt selvdisiplin til å spise sunt og ikke bare lettspiselig usunn mat rettet mot barn. Enten det er müsli, havre, havregrøt eller annen grøt, weetabix eller andre blandinger som har en litt "sunn profil". Når voksne folk er kresne på ordentlig mat, og heller foretrekker dritt som er dynget ned med ketchup, eller ødelegger mat med ketchup, så synes jeg det vitner litt om at man ikke helt har kommet seg videre fra den komfortable maten man spiste som barn på MC donalds. Det signaliserer også litt det at foreldrene kanskje ikke helt har gjort en god nok jobb med å oppdra til å spise ordentlig mat. Man "vil" spise det ene, man "bør" spise det andre, og så er det "vil" som får bestemme. Anonymkode: 24c25...987 1
Gnå Skrevet 31. juli #83 Skrevet 31. juli Litt på siden, men føler at det passer seg med et litt artig fakta her: Cornflakes ble opprinnelig funnet opp som en motstand mot seksuell lyst og onani 😄I dag er det et frokostprodukt - men det var ikke det opprinnelige formålet med cornflakes | Dagens.no Selv synes jeg det må være lov for voksne å spise akkurat det en vil, så å kalle det "barnslig" er kanskje litt vel negativt. Kanskje "barnlig" er mer treffende? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #84 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 7.01): Jeg synes også at barnslig er en passende beskrivelse. Alt har sin naturlige utvikling. Når man er barn så liker man jo godteri og mat som er litt rettet mot barn, samt andre ting som film, bøker og musikk rettet mot barn. Barn trekkes jo naturlig mot dette. Men etterhvert som man blir voksen, forventes det jo at man utvikler seg til å spise flere typer matvarer og gjerne blir mer interessert i litteratur rettet mot voksne, samt at man gjerne gjør ting som er lærerikt og nyttig, og ikke bare "gøy". Enkelte typer produkter synes jeg er mer rettet mot barn enn voksne. For eksempel cornflakes og andre frokostblandinger som er smaksatt med sjokolade eller jordbær, formet som bamser o.l. Er man litt mer voksen i matveien og skal ha frokostblandinger, så bør man etterhvert ha klart å finne veien til litt mer fullkornbaserte varianter etter min mening, der man viser at man har litt selvdisiplin til å spise sunt og ikke bare lettspiselig usunn mat rettet mot barn. Enten det er müsli, havre, havregrøt eller annen grøt, weetabix eller andre blandinger som har en litt "sunn profil". Når voksne folk er kresne på ordentlig mat, og heller foretrekker dritt som er dynget ned med ketchup, eller ødelegger mat med ketchup, så synes jeg det vitner litt om at man ikke helt har kommet seg videre fra den komfortable maten man spiste som barn på MC donalds. Det signaliserer også litt det at foreldrene kanskje ikke helt har gjort en god nok jobb med å oppdra til å spise ordentlig mat. Man "vil" spise det ene, man "bør" spise det andre, og så er det "vil" som får bestemme. Anonymkode: 24c25...987 Forsåvidt enig,men det må jo være lov å kose seg med "barnslig mat" av og til selv om man er voksen? Selv spiser jeg vanlig "voksen mat",men noen ganger får jeg lyst på nugatti,eller Corn flakes,eller Coco pops. Eller Kinder sjokolade! Anonymkode: a3b4b...beb 1
Brunhilde Skrevet 2. august #85 Skrevet 2. august Jeg spiser som regel havregryn med melk og litt sukker hvis jeg skal ha "frokostblanding", men av og til syns jeg det smaker ekstra godt med enten cornflakes, puffet hvete eller puffet ris. Det er barndomsminner for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #86 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 9.1.2019 den 3.52): Er det ikke litt barnslig med voksne som spiser cornflakes? Anonymkode: 5bd35...f8d Er godt voksen, liker fremdeles cornflakes, og spiser det når jeg vil. Synes egentlig det er ganske barnslig å mene at andre ikke skal spise cornflakes pga alderen. Anonymkode: 537be...abf 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #87 Skrevet 2. august Dette var rart å lese!😄 Babygrøt, ja, det er for barn. Eller kanskje en syk person som må få i seg næring? Frokostblandinger er for alle! Corn flakes er selvsagt ikke barnslig! Jeg spiser ulike frokostblandinger i perioder, og varierer kosten. Virker som du vil provosere litt? Mat er mat. Selvsagt kan man spise det man vil, og de fleste spiser nok variert. Jeg spiser også Nugatti en sjelden gang. Anonymkode: b2ac1...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #88 Skrevet 2. august Det som er barnslig er å henge seg opp i andre sitt kosthold 😅 Anonymkode: 7f381...94f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå