Gå til innhold

Dato - Hvorfor valgte du akkurat denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker tilbake til da vi skulle velge dato for bryllupet, og mannen forslo 06.06.2006;

Han ombestemte seg raskt da jeg påpekte at da blir jo datoen null-sex.null-sex.null-sex! :sexy::hoho:

Oj, nå kom jeg på at det blir jo 666 også... :)

Uansett, det er jo litt stilig med 06.06.06 i ringene da! ;)

Lurer på om noen her giftet seg på søndag som var, da var jo datoen 03.04.05.

Vi valgte 03.06.2006 datoen fordi mannen ville ha sommerbryllup og mitt ønske om vinterbryllup ikke var så aktuelt pga ustabilt vær på vinter-vestlandet.

Jeg likte betydningen av tallene (nummerologi), men det var mest fordi vi ville ha juni dersom det skulle være på sommeren og dette er første helgen i juni.

Nå viser det seg faktisk at dette er pinsehelgen også, med de fordeler og ulemper det fører med seg (En del virksomheter er stengt), men det er litt koselig også da!

Hvorfor valgte dere akkurat den datoen dere har valgt? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg liker også at tallene har en betydning eller lager et mønster. Vi forlovet oss 01.01.01, for eksempel.

Men bryllupet ble allikevel lagt til en høyst forglemmelig dato (har vanskelig for å huske den ennå).

Jeg var fast bestemt på august, fordi det er en måned jeg er usedvanlig glad i. Det var bare en helg lokalet vi skulle ha, hadde ledig, så da var det ikke mye valg.

Skulle gjerne ha hatt en mer spesiell dato, men er fornøyd med å være gift - det er vel hovedsaken. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gjort det enkelt for min kommende mann å huske bryllupsdagen vår.Han har Bursdag denne dagen! :-)

Og vi valgte juli..... for sommaren e' ein fin tid...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gjort det enkelt for min kommende mann å huske bryllupsdagen vår.Han har Bursdag denne dagen! :-)

Skrevet

dette va da meg! :roll:

Skrevet

Vi giftet oss så fort vi kunne etter at han hadde fridd, vi :-)

Det ble 6 måneder etter frieriet: det var første mulighet som passet for både presten vår og stedet vi skulle ha fest på.

Skrevet

:wink:

Vi møttes 27 juli 2003,

han fridde 27 juni 2004,

og skal gifte oss 27 august 2005!!!

Tror han har tenkt litt på den der før han fridde ja!!

Nå har han bare en dato å huske på i alle tre sommermånedene!!! :hoho:

DET bør han da kunne klare!! :wink:

Skrevet

Vi vurderte sommeren 2004, men søsteren min studerte i Australia og vi ville vente til hun kom hjem.

Så tenkte vi på datoer i 2005 - han falt litt for 05.05.05 - noe selv han ville klare å huske, som han sa... :wink:

Fant ut at dette var en torsdag, og sa nei. (Viste seg jo også at dette var Himmelspretten, med alle problemer dette medfører av stengte ting og tang.)

Så da falt vi på 'nærmeste greie helg', som ble 14. mai.

Siden både mine foreldre og mine beste venner har bryllupsdag i midten av juni var jeg lite fristet av denne måneden - vil ha min dato!

Helgen den 14. mai har i tillegg den bonus at det er pinsehelgen - med andre ord fri mandag og 17. mai tirsdag! :-)

Siden vi ikke skal på bryllupsreise er det fint å få en langhelg, i alle fall.

Og det gir mine svenske slektninger en sjanse til å oppleve 17. mai i Norge. :-)

Skikkelig gjennomtenkt, med andre ord! :-D

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi forlovet oss 7. oktober 2004.

Gifter oss 4. juni 2005.

Ligger ingen numerologi eller noe annet schmancy bak det, men vi ville gifte oss så fort som mulig, og når det er fint i England (gifter oss der), og det er mai/juni. Også har svigermor (som er lærer) ferie uken før 4. juni, så da tenkte vi det var greiest den dagen, så hun kan hjelpe til med de siste forberedelsene (hennes forslag altså!).

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

20.aug var en fin dato tenkte vi, og som noen nevnte er august en fin måned. Men det var ikke før etter forlovelsen at jeg forstod hvorfor han insisterte akkurat på den 8 måneden i året, i følge et eller annet som jeg ikke husker sier at om man legger 8 tallet ned er det evighetstegnet. Og det er jo romatisk synes jeg :-)

Skrevet

Vi forlovet oss 2. september og skal gifte oss 9. juli. Vi ville ha sommerbryllup og dette var rett og slett datoen som passet best.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Dagen før ettårsdagen for når vi møttes. Ettårsdagen falt på en søndag så vi giftet oss heller dagen før.

Skrevet

Vi valgte 4.juni fordi det er bryllupsdagen til samboeren mine sine foreldre. Begge er døde, så det er en måte å ha dem litt med oss på dagen vår.

Skrevet
Vi valgte 4.juni fordi det er bryllupsdagen til samboeren mine sine foreldre. Begge er døde, så det er en måte å ha dem litt med oss på dagen vår.

Fin tanke.

Skrevet

Ble egentlig litt tilfeldig, for vi fikk ikke lokale til den dagen vi først skulle ha. Da måtte vi bytte dato og det ble 3 september.De hadde også ledig 27.8, men det er bursdagen min. Kunne ikke gjøre det altfor lett for min samboer.. :ler:

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Jeg har bryllupsdag i dag. (Tenk det da, jeg har vært gift i nitten år!) Datoen er av de aller enkleste å glemme, men ble valgt fordi bryllupet var "gjennomførbart" da.

Da vi gifta oss bodde vi langt unna familiene våre. Derfor passa det bra å gifte oss lørdag etter påske.

Skrevet

VI gifter oss på den datoen av mange grunner. Men mest fordi det er en kul dato! 20.05.2005. Liker tall og rekkefølger og slikt. Men samtidig så er 20.05 min avdøde svigermors bursdag, så på den måten blir hun litt med hun også. Kan egentlig ikke huske at vi snakket så mye om det. Det var klart veldig raskt at det var den datoen vi ville ha. Da vi bestemte oss var 998 til dagen som snart kommer...

Skrevet

Det var faktisk min kjære som satte datoen vår - uten at jeg visste det, han bestilte til og med kirken før han fridde! :hjerte:

Da visste han om at jeg lenge har hatt en romantisk drøm om å gifte meg midtsommers. Siden 25. juni er den lørdagen som er nærmest sankthansaften i år, så ble det datoen for vielsen vår - en fin dato synes jeg!

I og med at kirken vår er så populær, må den bestilles halvannet år i forveien. Flinke mannen min var tidlig ute og hadde valget mellom alle datoene i 2005 da han ringte kirken!

Både min kjære og jeg er forresten juni-barn. Eneste ulempen er kanskje at det kan bli vel mange feiringer denne måneden hvert år... :ler:

Gjest gjesta
Skrevet

Da min kjære fridde var begge enige at vi ville gifte oss når det var varmt, fint vær. Sommeren i år, ble uaktuelt da det hadde blitt for liten tid å planlegge. Og vi vil gjerne jeg skal få jobb, at vi kjøper hus først. Vi tenkte neste sommer, men det var litt for lenge å vente.. :ler:

Så vi tenkte at islutten av april, var nok en bra dato. Og da har vi vært sammen omtrent 4 år på dagen :)

Vi tenkte først i påsken, men det er jo dumt at folk må avbryte fjellturen midt i, så tok vi heller helga etter.

Skrevet

Vi forlovet oss på bursdagen min 24. mai og ville gjerne ha bryllupet da også. Men det er en tirsdag. :roll:

Så da ble det 21. mai.

21.05 20.05. Var jo ikke så dumt det heller! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...