Gå til innhold

Har bare sex hver 2.-3.uke, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan da ikke være normalt? Har vært sammen i 2,5 år nå...er samboere. Jeg vil ikke ha det sånn, blir både sur og deprimert av å være i et forhold hvor jeg ikke blir begjært overhodet.  

Anonymkode: 4d5ee...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Vi er foresten i slutten av 20årene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i 8 og har sex kanskje èn gang i måneden så kan det faktisk gå 1-2 måneder mellom.. det er ganske ekstremt da🙈

Anonymkode: 30973...08d

AnonymBruker
Skrevet

Har det alltid vært sånn eller er det bare en periode? Kan gå litt opp og ned i langvarige forhold der man må kjempe litt for å bevare gnisten. 

Anonymkode: 69e52...86a

AnonymBruker
Skrevet

Normalt. Midten av tjue årene her samboere. 

Anonymkode: d1fbd...c61

• Liker 2
Skrevet

Dette ender ikke bra. Det ender i pliktsex, emosjellt utroskap også blir det brudd når barna har begynt på skolen.  

Det finnes virkelig ingen grunn til å "kjempe å stri" fort dødfødte forhold dersom man er ung og barnløs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har sex hver dag, med få unntak. Vi har vært sammen i 5 år og gifter oss til sommeren. Men nå har vi hatt en enorm lidenskap for hverandre siden dag 1, og er veldig flinke til å ivareta den og spenningen😊 jeg mener personlig sex er noe av det viktigste i et forhold, det fører man nærmere hverandre både psykisk og fysisk. Jeg er forresten 31 år, sambo er 28.

Anonymkode: 05ad9...9c6

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt. Midten av tjue årene her samboere. 

Anonymkode: d1fbd...c61

Aldri i verden om det er normalt i betydningen vanlig. Snittet ligger langt, langt over..

AnonymBruker
Skrevet

Det er vell veldig varierende hvor mye man har sex. Vet ikke om det finnes et tall som er innen for «normalen», men tydelig at du ikke er fornøyd sånn som det er. Klarer dere å snakke om det? Jeg har vært sammen med samboer i snart 10 år. Vi har et barn på to år og i en periode for et år siden var sexlivet vårt elendig. Vi tok dog tak i det. Snakket om hva vi følte manglet. Snakket om hverandres fantasier. Endte med at vi satt og sett og bestilte en pappeske med ting fra kondomeriet🙊 Nå har vi sex 3-4 ganger i uken. Sex-livet har aldri vært bedre! Før kom jeg kanskje en gang i halvåret når vi hadde sex. Nå kommer jeg hver gang😊🙈 

Anonymkode: 9f7bf...65f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Alterego666 skrev:

Aldri i verden om det er normalt i betydningen vanlig. Snittet ligger langt, langt over..

Mulig snittet ligger over. Men både det å ha sex to ganger om dagen og en gang i måneden er normalt. 

Anonymkode: a7cae...3b6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi ikke hatt sex siden starten av oktober 🙄 det startet med at vi hadde sex hver dag, så et par ganger i uka, så en gang i løpet av helga, så annenhver uke, så gikk det tre uker, å plutselig har det nå økt til å gå 13 uker mellom.... jeg gidder ikke lenger å prøve. Det er det som skjer når man begynner å ta partneren for gitt. 

Anonymkode: 7b085...db8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det ca likt som dere TS.. har vært sammen 7 år, gift og 2 barn. Jeg har ikke lyst på sex oftere, men skulle ønske jeg hadde lyst oftere (hvis det gir noe mening?) Mannen kunne nok tenkt seg oftere. Vi fungerer ellers flott i samliv sammen, til tross for dette. 

Jeg tror det er mer normalt enn man tror, selv om snittet sikkert er høyere.

Anonymkode: 685c8...da8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan da ikke være normalt? Har vært sammen i 2,5 år nå...er samboere. Jeg vil ikke ha det sånn, blir både sur og deprimert av å være i et forhold hvor jeg ikke blir begjært overhodet.  

Du blir nok ikke begjært noe mer av å bli sur på hen fordi dere har for lite sex... 

Skrevet

Det vesentlege er vel uansett om dette er passe for paret. Og i dei tilfella den eine part syns det er feil mengde, er det ganske vesentleg om det forbigåande eller ikkje. For å finne ut av det må ein kunne prate ilag om sexlivet sitt. Så du får nesten ta ein prat med partneren din :)

Elles vil eg seie meg enig i den som seie at både kvar dag og 1 gang i mnd er innafor normalspekteret. Har vel også lest at snittet for tal samleie i parforhold har gått ned siste åra, der blant anna mobilbruk i senga er dratt fram som ein negativ faktor. Meir surfing, mindre sex. 

Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig snittet ligger over. Men både det å ha sex to ganger om dagen og en gang i måneden er normalt. 

Det har du nok rett i. Det viktigste er dessuten at partnerne er sånn cirka symmetriske på behov for nærhet og sex.

Annonse
Skrevet

Vi har vært sammen like lenge TS, og vi har sex kanskje 1 gang i måneden... Men det er fordi jeg ble superfeit etter vi flyttet sammen og jeg sliter med å få av meg kiloene. Jeg klarer ikke ha sex med han som er veltrent og sexy, han påstår at han syns jeg er sexy men det er umulig når jeg har blitt tykk. Lagt på meg 15 kg siden vi flyttet sammen. :( 

Anonymkode: 0ec8b...e88

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen like lenge TS, og vi har sex kanskje 1 gang i måneden... Men det er fordi jeg ble superfeit etter vi flyttet sammen og jeg sliter med å få av meg kiloene. Jeg klarer ikke ha sex med han som er veltrent og sexy, han påstår at han syns jeg er sexy men det er umulig når jeg har blitt tykk. Lagt på meg 15 kg siden vi flyttet sammen. :( 

Du må stole på at han mener det når han sier det, håper du blir kvitt sperrene dine 💜

Anonymkode: 95569...8cb

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du skal bestemme hva han synes er sexy eller ikke. Hvis han vil ha sex med deg, bør du heller gå i deg sjøl og gjøre noe med usikkerheten din, eller også slanke deg - siden du ikke vil ha sex etter å ha lagt på deg.

Det KAN jo faktisk tenkes at han tenner på  DEG som person også ;) og ser forbi kiloene dine fordi han elsker deg.

Skrevet

Har vært gift 25 år og vi har så langt hatt sex fra 3 ganger i uka til 1 gang per 3 uker. Variasjonene har vært pga våkenetter med små barn, stress på jobb og sykdom/ forkjølelse etc som dreper lyst. Nå har vi lite å skylde på og har sex ca 1 gang i uka. Det er OK for ham og for lite for meg. Jeg plusser derfor på med aleneøkter og sexleketøy (som vi også en sjelden gang bruker sammen). Han vet ikke om mine ekstra doser og jeg vet ikke om det er ufint å ikke fortelle ham det. Er det? Uansett gir det meg tilfredsstillende hyppighet og masse energi - kan faktisk sammenlignes med å trene. Og samtidig blir jeg bedre kjent med og tryggere på egen seksualitet. Mitt råd er derfor å legge inn ekstraøkter utover det samboer gir deg. 

Anonymkode: 4897f...972

Skrevet
På 9.1.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Du blir nok ikke begjært noe mer av å bli sur på hen fordi dere har for lite sex... 

Nå er det ikke sånn at jeg ikke blir begjært fordi jeg er sur. Men jeg blir sur fordi jeg ikke blir begjært. Håper du forstår forskjellen. 

Det er bare så sårende og jeg føler meg så liten og lite verdt. Han sier han ikke runker, men det har jeg faktisk litt vanskelig for å tro på. For det går da ikke an å ikke ha noen behov overhodet..? Med mindre man er aseksuell. Og er han blitt det nå plutselig så vet jeg ikke om jeg greier å vie livet mitt til en mann som aldri vil nyte sex med meg. 

På 12.1.2019 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Har vært gift 25 år og vi har så langt hatt sex fra 3 ganger i uka til 1 gang per 3 uker. Variasjonene har vært pga våkenetter med små barn, stress på jobb og sykdom/ forkjølelse etc som dreper lyst. Nå har vi lite å skylde på og har sex ca 1 gang i uka. Det er OK for ham og for lite for meg. Jeg plusser derfor på med aleneøkter og sexleketøy (som vi også en sjelden gang bruker sammen). Han vet ikke om mine ekstra doser og jeg vet ikke om det er ufint å ikke fortelle ham det. Er det? Uansett gir det meg tilfredsstillende hyppighet og masse energi - kan faktisk sammenlignes med å trene. Og samtidig blir jeg bedre kjent med og tryggere på egen seksualitet. Mitt råd er derfor å legge inn ekstraøkter utover det samboer gir deg. 

Anonymkode: 4897f...972

Skjønner..men aleneøkter driver jeg ikke med. De gir meg ihvertfall ingenting, så da venter jeg heller på ekte vare 😕 

hilsen Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...