Gjest Nattegjesten Skrevet 4. april 2005 #1 Del Skrevet 4. april 2005 Hei, er sammen med ei jente som sliter med vekta. Er i undrkant av 170 cm, og ca 85 kg. Hun har en del ekstra rundt magen, og er kraftig fra rumpa og ned. Rumpe og lår går temmelig i ett. Hun er ganske flink mht både trening og kosthold, men har liten framgang mht vektreduksjon, har nok veldig lav forbrenning. Hun trener mest spinning, fordi hun liker den treningsformen godt. Selv er jeg imidlertid usikker på om dét er det mest riktige, men har heller ikke godt nok grunnlag til å foreslå noe annet. Forslag til noe som virkelig kan hjelpe?? Mener knebøy ble nevnt i en tråd en gang.....?? Hun har problemer med ryggen, så det må være noe som ikke innbærer risiko slik sett. Takknemlig for svar :-) PS Ligger litt lavt i terrenget mht hva jeg sier om kroppen hennes, vil jo ikke såre henne...... Men tar gjerne imot råd om hvordan jeg evt legger fram hva jeg synes hun bør prioritere uten at det virker negativt for henne. Vet godt at hun ønsker å slanke seg, og må jo bare si rett ut at det hadde vært et pre mht seksuallivet vårt også. Selv om jeg er kjempeglad i henne blir det "litt mye å ta i "...... :-( Og ønsker jo heller ikke at dette skal bli noe problem på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 4. april 2005 #2 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg synes vel egentlig ikke du ligger særlig lavt i terrenget, og hadde blitt veldig såret om jeg kom over og leste dette om meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 4. april 2005 #3 Del Skrevet 4. april 2005 Her er jeg enig med Manic.... Men selv har jeg fått betraktelig bedre rumpe og lår av nettopp spinning.. men det er vel individuelt hva man får utav det som i all annen trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 5. april 2005 #4 Del Skrevet 5. april 2005 1 nå er han ganske så anonym da, så han kan være kjæresten til hvem som helst. 2 han er jo bare ærlig Dessvere er det slik at uansett hvordan du sier det til henne så får du nok en eller annen reaksjon. Vet ikke hvordan kjæresten din spiser, men når jeg begynnte å spise litt hver 3 time satte det virkelig fart på forbrenninga mi. Kjæresten min er verdens skjønneste, men iriterer meg grennseløst hvis han minner meg på at nå skal jeg ikke spise så mye nams (litt krise om jeg går opp igjen å ikke passer brudekjolen min), men prøver å biter tenna sammens han prøver jo bare å hjelpe, de gangene jeg ikke biter tenna sammens kommer det gjerne : jeg spiser hva jeg vil! bla bla bla Dette blir jo helt anderledes, skjønner jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #5 Del Skrevet 5. april 2005 Nå har jeg trent styrke/spinning over 1 år ,passet på hva jeg spiste ,men IKKE tatt av et gram.Så kom jeg over South Beach dietten dvs spis mye protein,fett og litt karbohydrater DA gikk jeg ned 3 kg på 2 uker.les inne på lavkarbo.no. lykke til ,dere kan jo gjøre det i lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 5. april 2005 #6 Del Skrevet 5. april 2005 Hvis hun veier mye er ikke det bra for ryggen heller, så jeg synes ikke det er så ille å så delikat som mulig prøve å få noen tips her inne. Drit nå i å ta den der sørens "slanking er teit"-greia hver gang noen har "gutts" til å si at det er rom for forbedringer. Bortsett i fra det, så må jeg si at om hun selv prøver å slanke seg, og gjerne presser for hardt på spinningen, kan det hene hun trener kondisjon mer enn hun gagner fettforbrenningen. Pass på hva dere har i huset av mat, og bli med henne på trening. Sitter du på sykkelen og sykler rolig og lenge (fettforbrenning) holder hun deg kanskje med selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #7 Del Skrevet 5. april 2005 ridning er ikke direkte styrketrening, men er veldig god trening for ben og rumpe, samt rygg og mage uten at det er belastende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattegjesten Skrevet 5. april 2005 #8 Del Skrevet 5. april 2005 Først, jeg ba om noen råd og er helt anonym her inne, så slike kommentarer som i de to første innkleggene er helt misforstått!! Men ellers, spinning og spinning er tydeligvis to forskjellige ting? Hva er f.eks mest effektiv puls for fettforbrenning? Har nok mistanke om at hun ikk trener optimalt slik sett :-( Ellers tar jeg gjerne imot råd om andre øvelser etc, tror jo også at variasjon i trening er gunstig både for kropp og motivasjon. Skal sjekke lavkarbo.no; takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2005 #9 Del Skrevet 5. april 2005 Mye dobbeltmoral ute og går på dette forumet....Hvis noen spør om råd, kommer bunchen hylende med "du er fin som du er", samtidig popper det opp slanketråder som sopp på en våt plen Det er IKKE bra for kroppen å ha for mye å bære på, så det er faktisk lurt å forsøke å gjøre noe med det. Spinning er i og for seg bra trening, men har lett for å funke bedre for kondisjonen enn for fettforbrenning (av ymse årsaker, som jeg ikke gidder å legge ut om her). Generelt vil jeg anbefale å holde pulsen på rundt 60-70% av maks for å forbrenne fett, og faktisk funker det å trene på tom mage om morgenen, for så å spise frokost etter treningsøkta. Styrketrening er bra som supplement, men i begynnelsen må det nok lange økter med lav/middels intensitet til, for å bli kvitt litt fett. Men kostholdet er faktisk enda viktigere enn treningen, så der bør dere kanskje sette inn litt ekstra innsats? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudi Skrevet 5. april 2005 #10 Del Skrevet 5. april 2005 Spinning er veldig bra trening. Dette med å holde seg på lav intensitet er egentlig bare tull for jeg antar hun ikke sykler med maxpuls hele vegen uansett. Om man tenker seg energilagrene som brukes under timen som en bensintank er dette enkelt. Det er rett som enkelte har skrevet at man bruker PROSENTVIS mindre andel fett av det totale energilagret når intensiteten går opp. Men siden det TOTALE energien man bruker øker med økt intensitet vil man også forbrenne mer fett. Dette gjelder selvsagt kun opp til en viss grense, men jeg tror nok ikke hun sykler med så høy intensitet uansett. Da må man ligge rundt 90 % av maxpuls og det er det ingen som greier i løpet av en hel time. Det jeg prøver å si er: kjør så hardt du vil på en time uten å tenke på hvor mye fett du forbrenner. Men det er nok lurt å kombinere spinninga med litt styrketrening - da har man best effekt på vektreduksjonen. Men man må ta ordentlig i på styrkedelen og - ikke bare stå med superlette vekter. Mange jenter tror at man blir stor av å løfte tungt. Bare tull! Jenter har (svært sjelden) evne til å få stor muskulatur. Om man løfter så lite at man kan ta over 15 repetisjoner styrkes muskelen svært lite. Dette ble litt langt... Men du: Bli med kjæresten din på trening. Å komme igang skikkelig med trening er tungt om man gjør det alene. Gjør det til noe dere gjør sammen - ikke pes henne ut for å bli "smekker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 5. april 2005 #11 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg HADDE tatt det seriøst om det ikke var for overskriften og utbroderinga om hvordan dama hans så ut. Hvis det eneste han ville var å få slankeråd, så hadde det nok vært lurere å kun skrive at dama var overvektig, mer trenger i allefall ikke jeg vite før jeg forstår hva det er snakk om. Han nevner selv at han kan såre henne, og da er det vel kanskje mulighet for at hun kan komme over å kjenne seg igjen... Hvis hun trener spinning så er hun i god gang med gjøre noe med seg selv. Det er vel heller kjæresten som ikke er fornøyd med resultatene, og det sier han vel indirekte selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudi Skrevet 5. april 2005 #12 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg er igrunn enig med manic, selv om jeg skrev et langt, utbroderende og kjedelig innlegg. Uansett: Jeg er daglig i kontakt med mange som trener for å gå ned i vekt. Det kan være lurt å sette seg noen andre mål enn nettopp vekttapet. For mange ødelegger nettopp dette gleden ved å trene. Hva slags mål man skal sette seg må hver enkelt finne ut av. Kanskje et mål kan være å klare å gjennomføre en tur på Galdhøpiggen til sommeren? Husk at ikke bare trening inne på et treningssenter er trening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 5. april 2005 #13 Del Skrevet 5. april 2005 Til Nattgjesten - hva med å gjøre noe så enkelt og greit som at du foreslår for henne at dere går tur sammen? Du behøver jo ikke å si noe om at poenget er at hun skal få trim - for det er jo rett og slett hyggelig å gjøre noe sammen, som faktisk er en aktivitet, og ikke bare er å være i hverandres selskap, som man like godt kan fremfor tv`n... Gåturer er fettforbrenningsaktivitet, uten tvil - og jeg syns i hvert fall det er kjempehyggelig å gå tur sammen med noen, og kunne prate om løst og fast underveis, eller rett og slett dele en fin naturopplevelse, frisk luft, kanskje vakre omgivelser osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. april 2005 #14 Del Skrevet 5. april 2005 Spinning er veldig bra trening. osv osv Altså. her er det en del feil... Man forbrenner mer, det er riktig, men det brennes mer fra musklene enn fra fett ved denneype trening. Videre trener de fleste anaerobt fra ca 60 % av makspuls og ikke 90. spinning har også mer styrkeeffekt enn aerob effekt i forhold til andre treningstyper viser det seg. Hvordan kroppen reagerer på styrketrening kommer an på belastingen og ant serier opp mot den individuelle makskapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2005 #15 Del Skrevet 5. april 2005 Til Nattgjesten - hva med å gjøre noe så enkelt og greit som at du foreslår for henne at dere går tur sammen? Du behøver jo ikke å si noe om at poenget er at hun skal få trim - for det er jo rett og slett hyggelig å gjøre noe sammen' date=' som faktisk er en aktivitet, og ikke bare er å være i hverandres selskap, som man like godt kan fremfor tv`n... Gåturer er fettforbrenningsaktivitet, uten tvil - og jeg syns i hvert fall det er kjempehyggelig å gå tur sammen med noen, og kunne prate om løst og fast underveis, eller rett og slett dele en fin naturopplevelse, frisk luft, kanskje vakre omgivelser osv osv.[/quote'] Hvis hun allerede trener endel spinning (som jeg forstod ut av hovedinnlegget), trenger hun jo ikke MER trim, og man kan jo gå tur til man blir blå i ansiktet uten at det blir kjempeeffektivt (hvis det ikke dreier seg om en time eller mer pr dag, i relativt høyt tempo). Men Mathias; anaerobt fra 60% av maks? Jeg har alltid regnet at terskelen ligger i overkant av 70, når man begynner å kjenne at man beveger seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #16 Del Skrevet 5. april 2005 For å gå ned i vekt er det kun en ting som hjelper: forebrenne flere kalorier enn man inntar. Jeg har trent i to måneder, tatt av 11 kilo og strammet karftig opp. Jeg har trent variert; hard aerobic, ren styrke, sykkel, step og blandingstimer. I tillegg har jeg sluttet å spise godteri midt i uken og sluttet å spise meg stappmett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattegjesten Skrevet 5. april 2005 #17 Del Skrevet 5. april 2005 Takk for svar, litt sprik, men dog :-) Det kan virke som treningsformen hennes ikke er optimal, men hun har lav forbrenning og har i lange perioder slitt med overvekt. Men var for få år siden 20 kg lettere enn nå, så hun vet det er mulig. Jeg vil selvsagt gjerne hjelpe henne, det er hovedgrunnen til at jeg spør. Kan ikke skjønne det er noe galt i det. Og heller ikke i at jeg ikke vil såre henne, men heller prøve å pushe og motivere litt. Turer går vi så ofte vi kan; vi bor ikke sammen, så det kan ikke bli hver dag.... Pga avstand er fellestrening også litt vanskelig. Men jeg skulle gjerne hatt tilbakemeldinger på spesifikke øvelser som hjelper på figuren (rompe/lår). Da kunne jo jeg begynne og så kunne hun kanskje "ta etter".. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. april 2005 #18 Del Skrevet 5. april 2005 Men Mathias; anaerobt fra 60% av maks? Jeg har alltid regnet at terskelen ligger i overkant av 70, når man begynner å kjenne at man beveger seg.... Man begynner å blande da ja Ny forskning er entydig der. Man anbefaler 50% for å vrkelig nyte godt av de kjemiske prossessene som skjer vd lavintenstettrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2005 #19 Del Skrevet 5. april 2005 OK, for å lure litt til (av pur interesse); er det da en total selvmotsigelse å trene skikkelig utholdenhet med relativ høy intensitet (løping) i kombinasjon med styrketrening? For da kan man vel risikere å gå på muskelmassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. april 2005 #20 Del Skrevet 5. april 2005 OK' date=' for å lure litt til (av pur interesse); er det da en total selvmotsigelse å trene skikkelig utholdenhet med relativ høy intensitet (løping) i kombinasjon med styrketrening? For da kan man vel risikere å gå på muskelmassen?[/quote'] jepp Ingen virkelig gode bodybuildere løper. de går. f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå