Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett denne videoen går det ikke an for Christian Paaske å tro at Jorda er rund lenger. Jeg derimot, tror at jorda er rund i likhet med alle andre planeter der ute.

Anonymkode: 590cf...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du ikke interesserer deg, så er de som er interessere i hva som finnes rundt oss, mulige forklaringer på at ting er som det er og hvordan kloden vi bor på faktisk ser ut tullinger. Dette er noe man til og med lærer om på skolen.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Det er ikke det at det ikke interesserer meg. Men for meg er det fullstendig irrelevant om du tror jorden er rund og om Morten tror den er flat.

Du kan debattere i 100++ timer om din mening og Morten kan gjøre det samme. Uten at man kommer et hakk videre. Derfor er det kun tullinger som henger seg opp i dette. 

Waste of time.

Anonymkode: ad009...319

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at det ikke interesserer meg. Men for meg er det fullstendig irrelevant om du tror jorden er rund og om Morten tror den er flat.

Du kan debattere i 100++ timer om din mening og Morten kan gjøre det samme. Uten at man kommer et hakk videre. Derfor er det kun tullinger som henger seg opp i dette. 

Waste of time.

Anonymkode: ad009...319

Hvorfor går du inn her og leser og i tillegg skriver da hvis det er så irrelevant for deg? Er det kun for å poengtere hvor tullinger du synes de som synes dette er interessant å diskutere er? Har full forståelse for at noen synes dette er helt uinteressant, men å gå inn å kalle de som synes dette er interessant å diskutere for tullinger, burde være unødvendig.

Anonymkode: ae3b3...8e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du inn her og leser og i tillegg skriver da hvis det er så irrelevant for deg? Er det kun for å poengtere hvor tullinger du synes de som synes dette er interessant å diskutere er? Har full forståelse for at noen synes dette er helt uinteressant, men å gå inn å kalle de som synes dette er interessant å diskutere for tullinger, burde være unødvendig.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Syns det var nødvendig.

Anonymkode: ad009...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jorden vært flat, så hadde vi enten hatt sol hele tiden, eller natt. Og ingen årstider. Og ingen magnetisme som hadde holdt oss på den, men vi hadde flydd ut i rommet. 

Endret av Nåleputa
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var nødvendig.

Anonymkode: ad009...319

Ja, det forstår jeg virkelig at du gidder å bruke energi på å gå inn å skrive, da det i tillegg er så irrelevant for deg.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det forstår jeg virkelig at du gidder å bruke energi på å gå inn å skrive, da det i tillegg er så irrelevant for deg.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Bra. Jeg prøver å få opp folk sin gi blaffen holdning rundt dette.

Anonymkode: ad009...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra. Jeg prøver å få opp folk sin gi blaffen holdning rundt dette.

Anonymkode: ad009...319

Hvorfor det? Er det ikke bare å la være og gå inn å lese noe man gir blaffen i? Poenget mitt med å lage denne tråden var egentlig å få frem at jorden er rund på en humoristisk måte. Men det må jo selvfølgelig forsøples av enkelte. Men sånn er jo det jo ofte her på kg 😊 Og at enkelte ikke bryr seg om hva vi faktisk lever på, det bryr jeg meg lite om. Må si at jeg synes de er noen tullinger.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Er det ikke bare å la være og gå inn å lese noe man gir blaffen i? Poenget mitt med å lage denne tråden var egentlig å få frem at jorden er rund på en humoristisk måte. Men det må jo selvfølgelig forsøples av enkelte. Men sånn er jo det jo ofte her på kg 😊 Og at enkelte ikke bryr seg om hva vi faktisk lever på, det bryr jeg meg lite om. Må si at jeg synes de er noen tullinger.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Ordla meg feil, poenget var å få frem at noen mener at jorda er flat på en humoristisk måte. Da han som snakker på videoen i tillegg er av den formening om at jorda er flat, så da ble det litt komisk 😊

Anonymkode: ae3b3...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
3 hours ago, AnonymBruker said:

This Happened After A Woman Challenges School Board To Teach Flat Earth...
http://www.youtube.com/watch?v=aU8BiClxl84
http://www.youtube.com/watch?v=6l8xr4M3PHE

 

Anonymkode: f6cbc...be6

Usikker på om kommentarene under disse filmene er skremmenede eller underholdende.

at noen "tror" at jorden er flat er nå en ting, skader ingen. Verre er en generell tendens til at flere og flere ikke tror fakta og vitenskap, men dikter opp alternative fakta om mer alvorlige temaer - og sprer dette Så var dette i flg aftenpostenartikkel om vaksinefornektere forleden et relativt lite problem i norge tross alt, men alt er større i USA - og noe av det finner etterhvert veien over hit. Feks en aktuell sjaman som oppfordrer syke til å droppe medisiner og heller satse på urter, "rensing" av blod samt rotering(sic!) av atomer

 

Anonymkode: 96381...dad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Usikker på om kommentarene under disse filmene er skremmenede eller underholdende.

at noen "tror" at jorden er flat er nå en ting, skader ingen. Verre er en generell tendens til at flere og flere ikke tror fakta og vitenskap, men dikter opp alternative fakta om mer alvorlige temaer - og sprer dette Så var dette i flg aftenpostenartikkel om vaksinefornektere forleden et relativt lite problem i norge tross alt, men alt er større i USA - og noe av det finner etterhvert veien over hit. Feks en aktuell sjaman som oppfordrer syke til å droppe medisiner og heller satse på urter, "rensing" av blod samt rotering(sic!) av atomer

Anonymkode: 96381...dad

Men når folk bare går rundt og tror at det finnes fakta og vitenskap som beviser at jorda er rund, så kan de bare ha det så godt.
Flere bør gå til verks for å undersøke selv, slik mange flatjordere gjør.
Indoktrineringen fra gud vet hvor langt tilbake handler om å tro på ting uten å sjekke. Sånt blir man ikke klok av.

Anonymkode: f6cbc...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når folk bare går rundt og tror at det finnes fakta og vitenskap som beviser at jorda er rund, så kan de bare ha det så godt.
Flere bør gå til verks for å undersøke selv, slik mange flatjordere gjør.
Indoktrineringen fra gud vet hvor langt tilbake handler om å tro på ting uten å sjekke. Sånt blir man ikke klok av.

Anonymkode: f6cbc...be6

Er det mange som forholder seg til vitenskap av denne sorten, synes du? De jeg kjenner som forholder seg til vitenskap sjekker fakta. F.eks. er et av svært mange bevis for at jorden er rund at båter forsvinner under horisonten. Dette kan jeg se med selv syn hver gang jeg befinner meg ved havet og kan se horisonten. Det blir lyse sommernetter og mørke vinternetter hvert år. Det kan jeg selv observere. Jeg har riktignok ikke råd til en romreise med det aller første, så akkurat der må jeg forholde meg til TV bilder, men jeg noterer meg at den vitenskapen som søker å bevise teorien om at jorden er rund ofte får bekreftet teorien ved at ting som i så fall bør befinne seg på en bestemt måte på grunn av dette ofte får rett. F.eks. var det før man dro til månen ingen som hadde sett jorden som en kule i verdensrommet, men jammen santen visste dette seg å stemme. Det var en fyr som ville dra fra Italia til India ved å seile rundt jorden, men siden han ikke hadde noe godt kart som viste verden vest for Atlanteren trodde han at han hadde kommet til India og døpte stedet De Vestindiske Øyer. Han kunne jo ikke godt vite at det lå et helt kontinent i mellom.

Jeg er helt enig i at det er viktig å undersøke selv. Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når folk bare går rundt og tror at det finnes fakta og vitenskap som beviser at jorda er rund, så kan de bare ha det så godt.
Flere bør gå til verks for å undersøke selv, slik mange flatjordere gjør.
Indoktrineringen fra gud vet hvor langt tilbake handler om å tro på ting uten å sjekke. Sånt blir man ikke klok av.

Anonymkode: f6cbc...be6

Hvordan mener du at folk skal undersøke selv da? Mener du at all kunnskap skal tilegnes på nytt? Om vi bare skulle forholde oss til kunnskap vi har funnet ut av selv så hadde vi fortsatt klartret i trærne. Vi må stort sett akseptere det rådende verdensbilde. Og det ikke bare fordi det er praktisk, men også fordi det er det som er logisk. Jorden og planetene oppfører seg akkurat slik som forventet. Observasjoner og utregninger samsvarer.

Jeg vet ikke hvorfor noen har et behov for å tvile så veldig på alt som kommer fra offisielt hold. Hvor kommer denne grunnleggende skepsisen fra? Har de blitt lurt som barn? Er det et ønske om å vite noe som ingen andre vet?

Anonymkode: 701e2...dd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2019 at 5:39 PM, AnonymBruker said:

Om jorda er rund eller flat, er er jeg faktisk ikke så opptatt av. Kan godt være vi har blitt løyet til hele livet, men det har liten innvirkning på hverdagen.

Anonymkode: a3dae...c6c

Hvis kurvaturen ikke er mulig å dokumentere og jorda er flat så betyr det at noen har serverte saftige løgner.
Disse *noen* styrer et omfattende nettverkskartell.
Det har betydning for fremtiden fordi et skred av avsløringer vil følge.
 

Anonymkode: f6cbc...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsom fyr, han Paasche.

 

Anonymkode: 83c30...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kurvaturen ikke er mulig å dokumentere og jorda er flat så betyr det at noen har serverte saftige løgner.
Disse *noen* styrer et omfattende nettverkskartell.
Det har betydning for fremtiden fordi et skred av avsløringer vil følge.
 

Anonymkode: f6cbc...be6

Men HVORFOR vil noen lyve om at jorda er rundt? Hva får de ut av det? De hadde heller fått mye ut av å bevise at jorda er flat, for da hadde disse forskerne fått sine 15 min of fame. 

Anonymkode: c4a4d...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Men HVORFOR vil noen lyve om at jorda er rundt? Hva får de ut av det? De hadde heller fått mye ut av å bevise at jorda er flat, for da hadde disse forskerne fått sine 15 min of fame. 

Anonymkode: c4a4d...d9f

Christian Paaske forklarer det du spør om i videoen.
Den varer bare 6 minutter.

Anonymkode: f6cbc...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...