AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #81 Del Skrevet 31. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innenfor spirituelle miljøer i mange år nå. Holdt på med selvutvikling, yoga, astrologi, numerologi, healing og mye annet spennende. Jeg har aldri noensinne møtt på en eneste flat-earth entusiast innen et eneste av disse miljøene, aldri hørt noen nevne dette en gang. Ingen som er seriøse ville noengang tatt i denne "teorien". Den er på ingen måte knyttet til hva "ekte" søkende mennesker er opptatt av. Og det finnes gode indisier for at hele "flat earth" begynte som kontrollert opposisjon. Dvs at den ble plantet med vilje som en så tåpelig teori, med den hensikt å sverte alle sannhetssøkere og spirituelt bevisste mennesker. * for de som mot formodning er påen til sinns, vil jeg anbefale å heller sjekke ut litt om growing earth theory, litt andre saker. Men den er det selvfølgelig ingen som har hørt om, undres hvorfor.... Anonymkode: f54f6...cc7 Av en eller annen grunn velger alle å ignorere innlegget mitt, dette er faktisk viktig folkens! Flat earth er plantet idioti, som aktivt blir brukt for å stemple alle som er opptatt av sannhet som tullebukker. Anonymkode: f54f6...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 31. mars 2019 #82 Del Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Av en eller annen grunn velger alle å ignorere innlegget mitt, dette er faktisk viktig folkens! Flat earth er plantet idioti, som aktivt blir brukt for å stemple alle som er opptatt av sannhet som tullebukker. Anonymkode: f54f6...cc7 Hvordan kan du påstå at feks numerologi er mer sannferdig enn flat earth? Samme med krystaller, healing, astrologi, tidligere liv osv. Like mye tullball alt sammen, vil jeg tro. Finnes ikke bevis for noen av de tingene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 31. mars 2019 #83 Del Skrevet 31. mars 2019 1 time siden, Joe! skrev: tja, mon det. det å møte flatjord med fakta og vitenskap har vært prøvd, men har ikke inntrykk av at flatjordere og andre vitenskapsfornektere er så interessert i fakta. samme gjelder vaksinedebatten: antivaxere har vært møtt med fakta og seriøs forskning, men det ser ut til at det har motsatt effekt: når man settes fast graver man seg dypere ned i konspirasjonstanker og fornektelse Leste nylig at myndighetene (FHI?) hadde erkjent at fakta ikke funket så godt på antivaxere, og oppfordret til å bekjempe med historier og personlige anekdoter istedetfor. kan være noe i det. Har du link til den saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThotSlayer Skrevet 31. mars 2019 #84 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Flat earth konspirasjonen ble jo først startet av intelligente troll som kjedet seg. Så de har lykkes med sitt oppdrag 😂 Se denne f.eks: Endret 31. mars 2019 av ThotSlayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe! Skrevet 31. mars 2019 #85 Del Skrevet 31. mars 2019 1 hour ago, Joe! said: tja, mon det. det å møte flatjord med fakta og vitenskap har vært prøvd, men har ikke inntrykk av at flatjordere og andre vitenskapsfornektere er så interessert i fakta. samme gjelder vaksinedebatten: antivaxere har vært møtt med fakta og seriøs forskning, men det ser ut til at det har motsatt effekt: når man settes fast graver man seg dypere ned i konspirasjonstanker og fornektelse Leste nylig at myndighetene (FHI?) hadde erkjent at fakta ikke funket så godt på antivaxere, og oppfordret til å bekjempe med historier og personlige anekdoter istedetfor. kan være noe i det. 31 minutter siden, Salvie said: Har du link til den saken? hm. mener bestemt jeg leste det i en papiravis(!), antagelig aftenposten. har søkt gjennom deres side og googlet, men klarte ikke å finne den Fant underveis en annen artikkel med noen av de samme poengene: https://forskning.no/samfunnsmedisin-forebyggende-helse-vaksiner/vaksine-motstandere-vinner-pa-nett/493975 skal lete videre og poste om jeg finner. husker det som en interessant artikkel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 31. mars 2019 #86 Del Skrevet 31. mars 2019 9 minutter siden, Joe! skrev: hm. mener bestemt jeg leste det i en papiravis(!), antagelig aftenposten. har søkt gjennom deres side og googlet, men klarte ikke å finne den Fant underveis en annen artikkel med noen av de samme poengene: https://forskning.no/samfunnsmedisin-forebyggende-helse-vaksiner/vaksine-motstandere-vinner-pa-nett/493975 skal lete videre og poste om jeg finner. husker det som en interessant artikkel. Takk, veldig interessant lesning. Det var en rekke ting som var foreslått, som mer personlige historier og personaliserte nettsider som endres utifra søkeren selv og ordene som blir brukt når man søker. Så ikke ut som ideene som var foreslått var planlagt å ta i bruk, foruten mer deltagelse i sosiale medier. Kanskje de fant ut at de ønsket å ta i bruk nye virkemidler likevel hvis du leste det i en nylig papiravis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #87 Del Skrevet 1. april 2019 På 30.03.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innenfor spirituelle miljøer i mange år nå. Holdt på med selvutvikling, yoga, astrologi, numerologi, healing og mye annet spennende. Jeg har aldri noensinne møtt på en eneste flat-earth entusiast innen et eneste av disse miljøene, aldri hørt noen nevne dette en gang. Ingen som er seriøse ville noengang tatt i denne "teorien". Den er på ingen måte knyttet til hva "ekte" søkende mennesker er opptatt av. Og det finnes gode indisier for at hele "flat earth" begynte som kontrollert opposisjon. Dvs at den ble plantet med vilje som en så tåpelig teori, med den hensikt å sverte alle sannhetssøkere og spirituelt bevisste mennesker. * for de som mot formodning er påen til sinns, vil jeg anbefale å heller sjekke ut litt om growing earth theory, litt andre saker. Men den er det selvfølgelig ingen som har hørt om, undres hvorfor.... Anonymkode: f54f6...cc7 Det er som du sier ytterst få (om noen) som bekjenner seg til denne teorien. Og jeg mistenker at de som forsvarer den bare gjør det for å underholde seg selv litt. Likevel får den massiv oppmerksomhet. Grunnen til det er nok hvor hinsides den er og hvor enkel den er å tilbakevise. At teorien er plantet med vitende og vilje er nok mer tvilsomt. For noen hundre år siden så trodde jo mennesker at Jorden var flat. Det er nok heller noen som har funnet frem den ideen igjen. Anonymkode: 22558...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #88 Del Skrevet 1. april 2019 Anonymkode: cd0a0...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #89 Del Skrevet 9. april 2019 På 30.3.2019 den 22.00, Salvie skrev: Innen flat earth hevdes det at solen og månen beveger seg over oss i sirkler. Problemet med flat earth er at ingen vitenskapsmenn vil ta debatten på en seriøs måte. Det synes jeg de godt kunne gjort i flat earth dokumentaren på Netflix, blant annet. Flat earth teoretikere kommer med mange påstander og undersøkelser de foretar seg på egenhånd for å bevise at jorden er flat, men ingen seriøse ønsker å gå igjennom alt trinn for trinn for å motbevise det på en høflig og grundig måte. Hadde det blitt gjort tror jeg denne økende trenden ville snudd. Så akkurat den jorden er flat dokumentaren på netflix nå. De kom ikke med noen sikre bevis, og fikk mest følelsen av at dette er som en besatt sekt som prøver å få med seg flere. Snart ringer de sikkert rundt på dører som jehovas vitne Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvie Skrevet 10. april 2019 #90 Del Skrevet 10. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så akkurat den jorden er flat dokumentaren på netflix nå. De kom ikke med noen sikre bevis, og fikk mest følelsen av at dette er som en besatt sekt som prøver å få med seg flere. Snart ringer de sikkert rundt på dører som jehovas vitne Anonymkode: ca6fd...973 Det er flere flat earth videoer som går runt der de forsøker å gjøre diverse eksmprimenter for å bevise det. Hvis de kunne benyttet dokumentaren på Netflix til å invitere vitenskapsmenn som kunne motbevise disse forsøkene, ville mye vært gjort. Jeg følte mye av dokumentaren gikk ut på å vise de personlige historiene til hovedpersonene som tilfeldigvis var flat earth'ere, istedenfor en dokumentar om selve flat earth bevegelsen og hvordan de blir sett på av det vitenskapelige miljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #91 Del Skrevet 10. april 2019 23 minutter siden, Salvie skrev: Det er flere flat earth videoer som går runt der de forsøker å gjøre diverse eksmprimenter for å bevise det. Hvis de kunne benyttet dokumentaren på Netflix til å invitere vitenskapsmenn som kunne motbevise disse forsøkene, ville mye vært gjort. Jeg følte mye av dokumentaren gikk ut på å vise de personlige historiene til hovedpersonene som tilfeldigvis var flat earth'ere, istedenfor en dokumentar om selve flat earth bevegelsen og hvordan de blir sett på av det vitenskapelige miljøet. Ja, det handlet for det meste om personene og ingen dokumentasjon på noe. Så dokumentaren for å se hva de hadde å komme med av bevis, men den gang ei. Bare skjønner ikke hva som har fått dem til henge seg opp i at jorda er flat, da de tydeligvis ikke har noe sikkert å vise til. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #92 Del Skrevet 11. april 2019 På 10.4.2019 den 13.52, AnonymBruker skrev: Ja, det handlet for det meste om personene og ingen dokumentasjon på noe. Så dokumentaren for å se hva de hadde å komme med av bevis, men den gang ei. Bare skjønner ikke hva som har fått dem til henge seg opp i at jorda er flat, da de tydeligvis ikke har noe sikkert å vise til. Anonymkode: ca6fd...973 Det er hele poenget. For mange gir det en følelse av tilhørighet å høre til dette miljøet. Det var det dokumentaren egentlig skulle vise. Anonymkode: 8bf66...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #93 Del Skrevet 12. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er hele poenget. For mange gir det en følelse av tilhørighet å høre til dette miljøet. Det var det dokumentaren egentlig skulle vise. Anonymkode: 8bf66...87c Ja, det var det. Så på en YouTube video med Christian Paaske også, der han forklarer at grunnen til at det er dag et sted på jorda og natt et annet sted er fordi sola går rundt i ring over den flate jorda. Hvordan kan de komme med en slik påstand da sola faktisk går opp og ned, det er jo noe vi alle ser med våre egne øyne. Kjenner jeg blir oppgitt over teoriene dems som ikke stemmer med virkeligheten. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #94 Del Skrevet 16. april 2019 Etter å ha sett denne går det jo ikke an å tro at jorda er rund lenger. Anonymkode: ae3b3...8e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #95 Del Skrevet 16. april 2019 Om jorda er rund eller flat, er er jeg faktisk ikke så opptatt av. Kan godt være vi har blitt løyet til hele livet, men det har liten innvirkning på hverdagen. Anonymkode: a3dae...c6c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #96 Del Skrevet 16. april 2019 Flere burde virkelig lese Terry Pratchett...... Anonymkode: d5337...4d0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #97 Del Skrevet 16. april 2019 Myten om den flate jord https://no.wikipedia.org/wiki/Myten_om_den_flate_jord https://illvit.no/universet/solsystemet/jorden/5-handgripelige-beviser-pa-at-jorden-er-rund Anonymkode: e4453...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #98 Del Skrevet 16. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Myten om den flate jord https://no.wikipedia.org/wiki/Myten_om_den_flate_jord https://illvit.no/universet/solsystemet/jorden/5-handgripelige-beviser-pa-at-jorden-er-rund Anonymkode: e4453...cb9 Finnes derimot ingen bevis på at jorda er flat, annet en antakelser fra hjernevaskede folk, antakelser som lett kan forklares. Hørtes faktisk ut som Christian Paaske gjorde narr av seg selv i den videoen. Trodde først det var noen som parodierte han. Ts Anonymkode: ae3b3...8e4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #99 Del Skrevet 16. april 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jorda er rund eller flat, er er jeg faktisk ikke så opptatt av. Kan godt være vi har blitt løyet til hele livet, men det har liten innvirkning på hverdagen. Anonymkode: a3dae...c6c Helt enig. Kun tullinger som faktisk henger seg opp i dette. Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #100 Del Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Kun tullinger som faktisk henger seg opp i dette. Anonymkode: ad009...319 Så fordi du ikke interesserer deg, så er de som er interessere i hva som finnes rundt oss, mulige forklaringer på at ting er som det er og hvordan kloden vi bor på faktisk ser ut tullinger. Dette er noe man til og med lærer om på skolen. Anonymkode: ae3b3...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå