Gå til innhold

Orker ikke mer stillhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en rolig person og krever ikke at det skjer noe rundt meg hele tiden, men er lei av lange dager og en ensomhet der det føles ut som om stillheten overdøver alt. Jeg er ufør og har mistet venner oppgjennom årene på grunn av sykdom. Pga kronisk utmattelsessykdom er jeg ikke i stand til å gjøre noe særlig, men ønsker å bli kvitt ensomhetsfølelsen og følelsen av at alt står stille. Hva gjør dere for å føle dere mindre alene? Selv kan jeg ikke være mye sosial da jeg blir fort sliten av folk og ønsker heller ikke tips om profesjonell hjelp. Det er ikke sånn type hjelp jeg ønsker. Spør bare etter om råd for hvordan jeg kan forkorte dagene og kanskje føle meg litt mindre alene, selv om man ikke har kjæreste eller venner. Har kun nærmeste familie, og ønsker heller ikke å være helt avhengig av dem. Derfor spør jeg her. Hva gjør dere når dagene føles lange og tomme, og muligens dempe den øredøvende stillheten?

Anonymkode: 4995b...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når dagene føles lange og tomme, og muligens dempe den øredøvende stillheten?

Høre på radio eller musikk. Se på tv. Holde på med håndarbeid. Lese og skrive på Kvinneguiden. Chatte med noen. Drive på med hobby. Lese en interessant eller spennende bok eller artikler i avisen. Spille brettspill sammen med noen over nettet https://www.playok.com/

 

Anonymkode: efc07...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn debatter i tema som du synes er engasjerende (her på KG, eller andre debattforum), og skriv innlegg når du føler for det?

Anonymkode: efc07...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer litt på PC, hører på musikk, ser tv serier og filmer for å få tiden til å gå. 

Er også ufør og lever et veldig stille og rolig liv alene. Trives veldig godt i eget selskap og tiden flyr egentlig altfor fort for min del.

 

Anonymkode: 93c77...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mistet venner du ønsket å beholde, eller orker du ikke ha venner? 

Ville du orket nettvenner? Ville du orket å spise lunsj en gang i uka med noen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

40 minutter siden, SVK skrev:

Har du mistet venner du ønsket å beholde, eller orker du ikke ha venner? 

Ville du orket nettvenner? Ville du orket å spise lunsj en gang i uka med noen?

 

Har mistet venner jeg gjerne jeg skulle ha beholdt og som har betydd en del, og har prøvd å holde kontakt med noen på nett men synes ikke at det blir det samme da det viser seg for at de er opptatt med det ene og det andre. Det blir ikke så mye tid fra deres side. Og hadde nok orket å møte noen en gang i uka/måneden. Men føler det er vanskelig å bli kjent med folk i voksen alder, spesielt på landet, Man blir litt isolert.

Anonymkode: 4995b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å søke sosiale relasjoner på nettet? Da jeg var arbeidsledig en lang periode så brukte jeg mye tid på brevvenner/chatvenner og utvekslet kultur og språk. Kanskje det kan være noe å prøve?:) Jeg brukte denne nettsiden: interpals.net. Husk nå bare å vær forsiktig med hvem du oppgir kontaktinformasjon til;) Jeg hadde en egen e-post til slik bruk, og det er kun et fåtall av alle jeg har snakket med som kan kontakte meg på facebook, og kun en har min fulle adresse.

Anonymkode: 5f754...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...